  • 1. Data: 2020-05-17 10:24:50
    Temat: Chora sosna? Grzyby? a może mróz?
    Od: uciu <a...@g...com>

    Sosna Gold Coin.
    W ciągu tygodnia część igieł zrobiła się brązowa od połowy. Cześć igieł jest
    nienaruszona. To efekt przymrozków czy jakiejś choroby/grzybów? Osutka?
    Przy ziemi igły są zdrowe.

    https://drive.google.com/open?id=1XpUlqzNBMFE5mXWb2k
    ULXB9loYSB5jm0

    Dzieki z góry :-)

  • 2. Data: 2020-05-17 15:34:12
    Temat: Re: Chora sosna? Grzyby? a może mróz?
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 17.05.2020 10:24, uciu wrote:
> [...]
    nienaruszona. To efekt przymrozków czy jakiejś choroby/grzybów? Osutka?

    Według mnie wygląda na grzyb, być może to osutka sosny, ale przy niej
    zazwyczaj na igłach także pojawiają się czarne prążki i igły po prostu
    wysychają, a nie stają się ciemnobrązowe. I ztcw osutka bardziej idzie z
    dołu do góry.