  • 1. Data: 2012-07-21 23:10:20
    Temat: Ciche!!! baterie
    Od: adamw777 <a...@g...pl>

    Zrywam się z najgłębszego snu i mam chęć potłuc wszystkie garnki jak
    żona coś robi przy zlewie. Nie chodzi o kawitację, ale o szum.
    Podejrzewam, że ten cholerny szum jest funkcją ciśnienia, przekrojów i
    pewno jeszcze czegoś tam, i w mojej baterii ta funkcja jest do dupy.
    Co kupić? Wydam nawet tysiaka, albo dwa, ale niech już nie szumi!

    Adam

  • 2. Data: 2012-07-21 23:20:03
    Temat: Re: Ciche!!! baterie
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 21.07.2012 23:10, adamw777 pisze:
> [...]
    > Podejrzewam, że ten cholerny szum jest funkcją ciśnienia, przekrojów i
    > pewno jeszcze czegoś tam, i w mojej baterii ta funkcja jest do dupy.

    Ukształtowanie - im więcej zakrętów, tym więcej szumu. No i niektórzy są
    przewrażliwieni ;)

    > Co kupić? Wydam nawet tysiaka, albo dwa, ale niech już nie szumi!

    W ogóle? To proponuję takie zatyczki do uszu z rozprężającej się gąbki -
    kilkanaście złotych za zestaw chyba z 5 par ;)

    Swoją drogą znakomite do wszelkich głośniejszych prac, jak np. koszenie.

  • 3. Data: 2012-07-22 09:02:20
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "adamw777" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czegoś tam, i w mojej baterii ta funkcja jest do dupy.
    > Co kupić? Wydam nawet tysiaka, albo dwa, ale niech już nie szumi!

    to proste. Nie chcesz szumów, to kupuj baterie KLUDI, GROHE, HANSGROHE i
    niektóre KFA

  • 4. Data: 2012-07-22 10:39:39
    Od: Piotr Boncza <p...@g...pl>

    On 22 Lip, 09:02, "Jackare" <1...@t...com.pl> wrote:
    > Użytkownik "adamw777" <a...@g...pl> napisał w
    wiadomościnews:juf5rn$n8$1@inews.gazeta.pl...

    > to proste. Nie chcesz szumów, to kupuj baterie KLUDI, GROHE, HANSGROHE i
    > niektóre KFA

    Jeśli bateria na wężykach to sprawdź zaworki - mogą być nie w pełni
    otwarte.
    Potem sprawdź instalację. Niektóre tanie systemy alupexowe i czasem
    źle wykonane miedziane też potrafią nieźle hałasować. Kiedyś walczyłem
    z głośnym centralnym. Artysta niedorobiony muzyk miał tępą rolkę do
    cięcia i zawężał przekroje :) aż się dziwiłem, że luty trzymały.

    pozdrawiam Piotr

  • 5. Data: 2012-07-22 10:49:01
    Od: quent <q...@b...gmail.kom>

    W dniu 2012-07-21 23:10, adamw777 pisze:
> [...]
    > pewno jeszcze czegoś tam, i w mojej baterii ta funkcja jest do dupy.
    > Co kupić? Wydam nawet tysiaka, albo dwa, ale niech już nie szumi!

    Niestety to wina baterii, przerabiałem temat wielokrotnie.

  • 6. Data: 2012-07-22 23:34:28
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 21 Jul 2012 23:10:20 +0200, adamw777 napisał(a):

> [...]
    > pewno jeszcze czegoś tam, i w mojej baterii ta funkcja jest do dupy.
    > Co kupić? Wydam nawet tysiaka, albo dwa, ale niech już nie szumi!

    Scianę se wycisz. U mnie w łazience pomogło - "efekty" w sąsiadujacym
    pokoju są już niemal zerowe.
    --
    XL

  • 7. Data: 2012-07-23 00:27:24
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

> [...]
    > gąbki - kilkanaście złotych za zestaw chyba z 5 par ;)
    >
    > Swoją drogą znakomite do wszelkich głośniejszych prac, jak np.

    1zł za parkę było nie tak dawno w sklepach BHP

    jeffrey

  • 8. Data: 2012-07-23 09:23:07
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "adamw777" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > czegoś tam, i w mojej baterii ta funkcja jest do dupy.
    > Co kupić? Wydam nawet tysiaka, albo dwa, ale niech już nie szumi!

    Pierwsze i najważniejsze:
    Masz reduktor ciśnienia na wejściu do domu/mieszkania?

    Jak nie to zamontuj 0 wtedy baterie działają ciszej a wężyki dłużej żyją.

    Jeśli masz reduktor albo niskie ciśnienie to drugą przyczyną mogą być
    zaworki. Często jest tak, że jakiś zaworek drga a hałas przenosi się po
    rurach.

    Ostatnia sprawa to już rzeczywiście bateria, ale ważniejsze jest ciśnienie.
    Miałem kiedyś bardzo głośną baterię. Zamieniłem ją z tą na piętrze i szum
    ustał - wystarczyła taka mała zmiana ciśnienia.

    Ps. Jak już ktoś zauważył dobre baterie też mniej szumią.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 9. Data: 2012-07-23 09:38:46
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 23.07.2012 09:23, Ergie pisze:

    > Pierwsze i najważniejsze:
    > Masz reduktor ciśnienia na wejściu do domu/mieszkania?
    >
    > Jak nie to zamontuj 0 wtedy baterie działają ciszej a wężyki dłużej żyją.

    Ooo, słuszna uwaga! Bardzo słuszna - tak słuszna, że o niej nie
    pomyślałem ;)

  • 10. Data: 2012-07-23 10:07:41
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Ooo, słuszna uwaga! Bardzo słuszna - tak słuszna, że o niej nie
    > pomyślałem ;)

    i słusznie, że nie pomyślałeś.
    mimo niewątpliwych zalet i korzyści w korzystania z reduktora
    bardzo niewiele się jego obecność przekłada na zmniejszenie szumu

    no chyba że masz bardzo wysokie sporo ponad normę ciśnienie wody... ale
    osobiście nie sądzę - na pewno byś to zauważył...

    dobra bateria to najważniejsza sprawa.
    te znane, markowe, drogie z dużym prawdopodobieństwem będą też ciche
    wśród tanich, też się takie zdarzają
    mam np. jedną bidetową baterię dante albo deante i jest super cicha
    w porównaniu z droższą umywalkową kfa,
    ale to na pewno nie reguła...

    reduktor możesz jak najbardziej dać, ale z zupełnie innych pobudek...