    From: Jacek <k...@a...com>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Cięcie wiśni.
    Date: Thu, 09 Jul 2015 09:44:33 +0200

    Pytałem niedawno o cięcie wiśni i mogę teraz co nieco napisać od siebie.
    Tnie się je po owocowaniu, najlepiej końcem lipca. Wycina się gałęzie
    krzyżujące się, suche, chore, złamane (co jest oczywiste).
    Co do obcinania gałązek, to są dwie szkoły. Jedna każe ciąć "na czop" a
    więc 10 cm od pnia, konaru, czy gałęzi "głównej". Druga szkoła każe ciąć
    blisko. Tnie się też wszystko, co wyrasta powyżej ustalonej wysokości
    (między 2-3 metry).
    Nie wiem jeszcze, czy dość mocne prześwietlenie korony drzewku nie
    zaszkodzi. Wychodzi mi, że musiałbym wyciąć 1/2 gałęzi i pędów.
    Jacek