  • 1. Data: 2009-06-18 10:36:50
    Temat: Ciśnienie wody w mieszkaniu
    Od: "Paweł M." <w...@p...zamien>

    Witam,

    mam mieszkanie na 4 piętrze. Jakiś czas temu ciśnienie wody, zarówno
    ciepłej jak i zimnej znacznie spadło we wszystkich punktach poboru. Po
    dokonaniu pomiaru ciśnienia manometr wskazał 1.4 - 1.5 bara (pomiar był
    dokonywany w porze, w której to ciśnienie nie jest wcale najgorsze).

    Zmierzyłem też przepływ wody zarówno ciepłej jak i zimnej - w pewnych
    porach dnia wynosi ono około 4 l/min, w najlepszym wypadku dochodzi do
    około 8 l/min.

    Pytanie do was - czy to rzeczywiście jest tak strasznie kiepsko, jak mi
    się wydaje, czy może należy przyjąć to za standard? Bo przyzwyczaiłem
    się do czegoś innego i nie wiem czy nie mam zbyt wysokich wymagań :-)

    Podobno przepisy mówią o wymaganym minimalnym ciśnieniu 0,5 bara - czy
    przy tym da się jeszcze coś zrobić ? Jakie macie u siebie ciśnienie na
    podobnej kondygnacji ?

    Pozdrawiam!
    Paweł M.

  • 2. Data: 2009-06-18 14:35:13
    Temat: Re: Ciśnienie wody w mieszkaniu
    Od: Mikolaj Rydzewski <m...@c...pl>

    Paweł M. wrote:
> [...]
    > dokonaniu pomiaru ciśnienia manometr wskazał 1.4 - 1.5 bara (pomiar był
    > dokonywany w porze, w której to ciśnienie nie jest wcale najgorsze).

    Podlacze sie pod temat.

    W domku letniskowym woda do instalacji pobierana jest ze zrodla. Ujecie
    wody znajduje sie mniej wiecej na poziomie 2.5m nad podloga parteru. Nie
    ma zadnej pompy, etc. Efekt jest taki, ze prysznic przestaje pracowac
    jak sie raczke podniesie do sufitu ;-) Oraz cisnienie ogolnie jest kiepskie.

    Co mozna zrobic aby je zwiekszyc? Zainstalowac pompe? Na 'wejsciu' rury
    z woda do instalacji w domu? Czy jakos inaczej?

  • 3. Data: 2009-06-19 08:36:47
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Mikolaj Rydzewski" <m...@c...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Co mozna zrobic aby je zwiekszyc? Zainstalowac pompe? Na 'wejsciu' rury
    > z woda do instalacji w domu? Czy jakos inaczej?

    Czy to twój domek? Jakiego typu ujęcie - od tego zależy odpowiedź.

  • 4. Data: 2009-06-19 09:20:44
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    Mikolaj Rydzewski wrote:

    > Podlacze sie pod temat.
    >
    > W domku letniskowym woda do instalacji pobierana jest ze zrodla. Ujecie
    > wody znajduje sie mniej wiecej na poziomie 2.5m nad podloga parteru. Nie

    Jak nie wybudujesz wierzy cisnien, albo nie wstawisz chociaz jakiejs
    pompy - to cisnienie w tak zbudowanym wodociagu psuje ci nijaki Pascal.
    Zawsze mozecie skrzyknac sie z chlopakami z tego letniska na jakas
    ustawke z ziomalami tego Pascala i powinno pomoc :-)

> [...]
    > Co mozna zrobic aby je zwiekszyc? Zainstalowac pompe? Na 'wejsciu' rury
    > z woda do instalacji w domu? Czy jakos inaczej?

    Najprosciej - to wywalic brodzik pod prysznicem i zbudowac kabine
    bezposrednio na podlosze (lub nawet w zaglebieniu). Cisnienie
    automagicznie zwiekszy sie o jakis 200mm slupa wody :-)

    Pozdro

    Maseł

  • 5. Data: 2009-06-19 10:22:01
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    partners.pl
    *Mikolaj Rydzewski* napisał(-a):

> [...]
    > Co mozna zrobic aby je zwiekszyc? Zainstalowac pompe? Na 'wejsciu'
    > rury z woda do instalacji w domu? Czy jakos inaczej?

    Zainstaluj hydrofor

    --
    Big Jack
    //////

  • 6. Data: 2009-06-19 13:06:57
    Od: Mikolaj Rydzewski <m...@c...pl>

    Panslavista wrote:
    > Czy to twój domek? Jakiego typu ujęcie - od tego zależy odpowiedź.

    Rodzicow, letniskowy.

    Jakies 100m od domu jest zrodlo+studnia, tam tez jest 'ujecie' wody.

  • 7. Data: 2009-06-19 13:07:39
    Od: Mikolaj Rydzewski <m...@c...pl>

    Maseł wrote:
    > Jak nie wybudujesz wierzy cisnien, albo nie wstawisz chociaz jakiejs
    > pompy

    Wlasnie o to sie pytam - jaka pompe i gdzie najlepiej zainstalowac.

  • 8. Data: 2009-06-19 13:22:14
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    > Rodzicow, letniskowy.
    >
    > Jakies 100m od domu jest zrodlo+studnia, tam tez jest 'ujecie' wody.

    Masz mozliwość podprowadzić prąd? Nie możesz umieścić źródła wyżej na stoku?
    Jeżeli jest studnia to możesz tam umieścić pompę zatapialną starowaną
    przełącznikiem z domku, wodę będzie podawała do istniejącego rurociągu. Jest
    mały problem z wydajnością źródła, przy intensywnym poborze może braknąć
    wody - może będzie potrzeba zastosować zbiornik np. w postaci dwóch kręgów
    studziennych głębiej lub plastikowy (domek zapewne w zimie nie jest
    użytkowany).

  • 9. Data: 2009-06-19 13:39:29
    Od: Mikolaj Rydzewski <m...@c...pl>

    Panslavista wrote:
> [...]
    > wody - może będzie potrzeba zastosować zbiornik np. w postaci dwóch kręgów
    > studziennych głębiej lub plastikowy (domek zapewne w zimie nie jest

    A nie mozna takiej pompy umiescic juz w domu? Np. w okolicach zaworu
    zamykajacego doplyw wody?

    W zimie dom bywa uzywany. Zreszta instalowania czegos w studni wolalbym
    uniknac. Zapotrzebowanie na wode nie bedzie duze, wiec wody w studni na
    pewno wystarczy.

  • 10. Data: 2009-06-19 14:25:06
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    > A nie mozna takiej pompy umiescic juz w domu? Np. w okolicach zaworu
    > zamykajacego doplyw wody?

    Można, przy dużym dopływie wody można zainstalować pompę pracującą "na
    ciśnienie".

    http://www.allegro.pl/item657128479_pompa_do_wody_wi
    rnikowa_500w_fv_gw_sklep.html

    Ta pompa ma wlot gwintowany - można dołączyć ją do rury, podobnie wylot

    > W zimie dom bywa uzywany. Zreszta instalowania czegos w studni wolalbym
    > uniknac.

    Ssanie jest mniej efektywne niż tłoczenie pompą o małej mocy i nie
    potrzebuje grubych kabli.
    http://www.allegro.pl/item656172277_omnigena_pompa_z
    atapialna_tp250_230v_zapraszamy.html

    Pływak pozwala zawiesić pompę nad dnem studni, przy braku wody wyłączy
    pompę, dzięki czemu nie zassie powietrza ani mułów z dna, co chron i pompę
    przed uszkodzeniem i rurociąg przed zamuleniem. Można na obecnym rurociągu
    założyć zawór zwrotny wykluczający obieg wody z pompy do studni i podłączyć
    pompę równolegle do tego zaworu zachowując rurociąg bez zmian. Bez pracy
    pompy woda będzie płynęła tak jak obecnie, po załączeniu pompy ciśnienie
    wody zamknie zawór.