  • 141. Data: 2009-05-16 07:56:47
    Temat: Re: Co robicie względem paranoi z żarówkami?
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > imho powinno sie walczyć z prawdziwymi problemami a nie wyimaginowanymi, a
    > klimatyzacja jest prawdziwym problemem dla systemów energetycznych.

    Dokladnie - jesli chodzi o domki prywatne i pomieszczenia biurowe to
    zdecydowanie nalezaloby kombinowac przy klimatyzacji a nie zarowkach.

    W przemysle tez by sie wiele znalazlo - nieefektywne silniki/maszyny (np w
    wentylatorach - nie jest to drogie w wymianie a oszczednosci energetyczne sa
    spore) ale przeciez lobby przemyslowe nie bedzie sobie robic bata same na
    siebie - lepiej zrobic bata na detaliste i jeszcze dzieki temu zarobic -
    sprzedajac mu 'nowy potrzebny produkt'.

    Kane

  • 142. Data: 2009-05-16 08:04:56
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    > Użytkownik "czeremcha" <c...@t...pl> napisał w wiadomości
    e.googlegroups.com...
> [...]
    aylight-bulbs/

    > Ciekawe czy to halogen?

    Możliwe. Mam podobne, ale ze spłaszczonym dołem banki i lustrem wokół gwintu
    typu RDS, bańka oczywiście niebieska. W ten sposób uzyskiwano odpowiednią
    temperaturę barwową w fotografii kolorowej w studio stosując tradycyjne
    reflektory na światło żarowe. Później pojawiły się lampy wyładowcze i
    reflektory z nimi, w tym parasolki, często synchronizowane radiowo, lub
    błyskiem pierwszego bądź wyzwalane migawką aparatu, średnio lub
    wielkoformatowego. W czarnobiałej fotografii potężnymi żródłami były
    rzeczywiście palniki halogenowe dużej mocy np. 1,5kW.

  • 143. Data: 2009-05-16 08:24:39
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Kane" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Dokladnie - jesli chodzi o domki prywatne i pomieszczenia biurowe to
    > zdecydowanie nalezaloby kombinowac przy klimatyzacji a nie zarowkach.

    Zapewniam Cie, ze jesli ktos wymysli energooszczedna klimatyzacje, biurowce
    chetnie skorzystaja.

  • 144. Data: 2009-05-16 08:55:16
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    zkruk [Lodz] <z...@g...pl> wrote:

    > i to, że żarówka zwykła może mieć nawet 1800 a może mieć 3500
    > tak samo jak halogenowe...
    > poza tym
    > człowiek jest ślepy na barwę światła - nie potrafi jej odróżnić,
    > gdyż
    > nasz mózg adaptuje się do warunków oświetleniowych

    Mózg się adaptuje, zgoda, dlatego proponowałem doświadczenie z
    fotografowaniem białej kartki czymś, co się nie adaptuje.
    Są różne żarówki, zgoda, ale jeśli weźmiemy pod uwagę _przeciętną_
    żarówkę klasyczną i _przeciętnego_ halogena, to ten drugi będzie
    miał wyższą temperaturę żarnika, co za tym idzie wyższą temperaturę
    barwową światła, co można wykazać wyżej opisanym doświadczeniem,
    amen.

    > np.. zarobek wyrażony jest procentowo.. co z tego, że zarówki
    > droższe
    > ... ale wytrzymują dłużej - więc ich sprzedaż jest mniejsza...

    Ale przecież Łunijnyj Sajuz własnie producentom tych żarówek chce
    zafundować kilkakrotny wzrost popytu na ich wyroby, żarówki
    klasyczne mają relatywnie krótki żywot i nagle zamiast wszystkich
    przepalających się żarówek trzeba będzie powkręcać elektroniczne,
    ten właśnie moment będzie dla ich producentów żyłą złota.

    > no ... pełno ich w PL

    A mówimy gdzieś tylko o PL? Bo miałem wrażenie, że o Unii?

    > co ma żarówka wspólnego z chlebem..

    Myślisz tak bardzo jednotorowo, że zastanowienie się nad innym
    przykładem już Cię przerasta?

    > tu nie chodzi o zmniejszenie zużycia energii - to jest
    > niemożliwe...
    > ale o zmniejszenie tempa wzrostu zużycia...
    > kwestia czy to będzie 1% rocznie czy 5% rocznie...
    > odbiorników energii coraz więcej... 20 lat temu nikomu nie śniło
    > się,
    > że w każdym domu będą 2-3 tv, 2-3 komputery, radia, klimatyzatory,
    > czajniki elektryczne itp itp itp...
    >
    > to wszystko spadło nagle na nas...
    > i chodzi jedynie o zmniejszenie wzrostu - tak byśmy mieli czas na
    > wybudowanie tych elektrownii...

    A ja uważam, że nie ma na to szans. Tempa wzrostu stopy życia nie
    zahamujesz żadną kampanią, a na bicie piany z tym związane wydasz
    więcej kasy niż zaoszczędzisz w wyniku. W dodatku, jeśli wrócimy do
    kwestii samych żarówek, naprawdę nie rozumiem, dlaczego ekolodzy
    promujący ten idiotyzm nagle zapomnieli o tak zwykle przez siebie
    lubianych hasłach, jak choćby recycling. Koszt recyclingu żarówki
    jest właściwie żaden, podczas gdy przy świetlówce kompaktowej jest
    to spore wyzwanie. Czy, jeśli policzymy w bilansie i to i koszty
    produkcji i pewnie jeszcze parę elementów, czy na pewno per saldo
    się to opłaci?
    Moim zdaniem ta decyzja jest czystym idiotyzmem pod publiczkę,
    nakręconą przez media i ekooszołomów. Amen.

    J.

  • 145. Data: 2009-05-16 09:24:36
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Żarówki zwykłe mają temperaturę barwową rzedu 2200 do 2700°K
    Żarówki halogenowe do 3400°K.
    Żarówki niebieskie i świetlówki niebiweskie 5500°K (uzywane w fotografii,
    ale nie tylko).
    Lampy wyładowcze - zależnie od konstrukcji.

  • 146. Data: 2009-05-16 09:49:50
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > Zapewniam Cie, ze jesli ktos wymysli energooszczedna klimatyzacje,
    > biurowce chetnie skorzystaja.

    To jest oczywiste ;) Chodzi mi raczej o to ze klimatyzacja jest po prostu
    naduzywana w korporacjach/urzedach bo je na to stac - a skoro stac to niech
    placa podatek ekologiczny (urzedy rzecz jasna nie - i tak by zaplacily de
    facto z kasy panstwowej czyli niczyjej czyli naszej :) ). A nie jakies
    pomysly z zarowkami - to sa _nieistotne_ wartosci te cale zarowki
    szczegolnie ze i tak juz masa ludzi ma w domu przynajmniej czesciowo
    oswietlenie energooszczedne.

    Cala ta zarowkowa sprawa to po prostu jeden lobbing i tyle. Standard w
    polityce czy to unijnej czy to naszej.
    Ktos komus cos gdzies i tada - jest ustawa czy inna dyrektywa. Na allegro
    pewnie za to pojawia sie komponenty do budowy zarowek i aukcje 'zloz wlasna
    zarowke !' ;)

    Pozdrawiam

    Kane, uzytkownikow ledów, halogenow, swietlowek kompaktowych i zarowek - w
    zaleznosci od potrzeb.

  • 147. Data: 2009-05-16 10:15:53
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > relatywnie krótki żywot i nagle zamiast wszystkich przepalających się
    > żarówek trzeba będzie powkręcać elektroniczne, ten właśnie moment będzie

    Szkoda, ze Twoj wywod nie trzyma kupy z rzeczywostoscia. EU stopniowo
    eliminuje zarowki, wiec nie bedzie zadnej naglej zyly zlota.

    > A ja uważam, że nie ma na to szans. Tempa wzrostu stopy życia nie
    > zahamujesz żadną kampanią

    Heheh, kampania nie - ale kryzysem i owszem, zwlaszcza energetycznym, spojrz
    na chozyzont.

> [...]
    > to spore wyzwanie. Czy, jeśli policzymy w bilansie i to i koszty produkcji
    > i pewnie jeszcze parę elementów, czy na pewno per saldo się to opłaci?

    Najwyrazniej tak. Przeciez recycling masz w cenie, nie wiem co za magie
    probujesz wcisnac..

  • 148. Data: 2009-05-16 10:18:24
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > To jest oczywiste ;) Chodzi mi raczej o to ze klimatyzacja jest po prostu
    > naduzywana w korporacjach/urzedach bo je na to stac

    Uzywales klime kiedys? Masz pojecie jak wplywa na wydajnosc pracy?

  • 149. Data: 2009-05-16 10:20:33
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

> [...]
    spojrz
    > na chozyzont.

    > Najwyrazniej tak. Przeciez recycling masz w cenie, nie wiem co za magie

    RTĘĆ W RZEKACH ?!

  • 150. Data: 2009-05-16 10:36:12
    Od: czeremcha <c...@t...pl>

    On 16 Maj, 08:49, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:

    > Ciekawe czy to halogen?

    Coś tam piszą, że niebieskie zabarwienie szkła ma wpływ na jakość
    światła. Czy halogen - nie. Nie znam się ;-) Wyglądała jak normalna
    żarówka.

    Ania