  • 1. Data: 2012-09-26 08:28:28
    Temat: Co to za grzyby?
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    U babci w ogrodzie rosną w hurtowych ilościach grzyby podobne do
    opieniek. Nie mam zamiaru ich sprzedawać na targu ani jeść, ale z
    ciekawości chciałbym wiedzieć, co za jedne.
    https://picasaweb.google.com/107154024088298206865/2
    6Wrzesnia2012
    W miejscu, gdzie rosną wiosną ścinałem drzewo i trochę trocin było
    rozsypanych - może to będzie jakaś wskazówka.
    Jacek

  • 2. Data: 2012-09-26 10:32:34
    Temat: Re: Co to za grzyby?
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 26 Sep 2012 08:28:28 +0200, Jacek napisał(a):

> [...]
    > W miejscu, gdzie rosną wiosną ścinałem drzewo i trochę trocin było
    > rozsypanych - może to będzie jakaś wskazówka.

    http://www.grzyby.net/atlas.htm

    Kliknij "Blaszki pod kapeluszem".
    (by XL)

  • 3. Data: 2012-09-26 10:51:28
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2012-09-26 10:32, Ikselka pisze:

    > Kliknij "Blaszki pod kapeluszem".

    Dzięki. Wychodzi na to, że na 75% to płomiennica zimowa, ale może to być
    też co innego.
    Czyli co? Marynuję i będzie dla gości co podać na stół? ;-)
    Jacek

  • 4. Data: 2012-09-26 14:45:49
    Temat: Odp: Co to za grzyby?
    Od: "Johnny" <j...@p...pl>

    Użytkownika "Jacka" ostatnia wieczerza:

    > Czyli co? Marynuję i będzie dla gości co podać na stół? ;-)

    Dla pewności niech popiją to czeskim alkoholem. Życie stanie sie dla nich
    lżejsze - nie będą widzieć problemów;-)

    zdroofka Johnny

  • 5. Data: 2012-09-26 16:30:56
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2012-09-26 14:45, Johnny pisze:

    > Dla pewności niech popiją to czeskim alkoholem. Życie stanie sie dla
    > nich lżejsze - nie będą widzieć problemów;-)
    Tak też zamierzam zrobić, ale nie wypadało mi się chwalić na grupie.
    Przejrzałeś mnie ;-)
    Jacek

  • 6. Data: 2012-09-26 17:17:00
    Od: Bbjk <b...@g...comspam>

    W dniu 2012-09-26 10:51, Jacek pisze:

    > Dzięki. Wychodzi na to, że na 75% to płomiennica zimowa, ale może to być
    > też co innego.
    > Czyli co? Marynuję i będzie dla gości co podać na stół? ;-)

    Raczej na fot. wygląda jak jadalny łuszczak zmienny, ale podobna jest
    też śmiertelnie trująca hełmówka obrzeżona.
    --
    B.

  • 7. Data: 2012-09-27 08:15:03
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2012-09-26 17:17, Bbjk pisze:
    > Raczej na fot. wygląda jak jadalny łuszczak zmienny, ale podobna jest
    > też śmiertelnie trująca hełmówka obrzeżona.
    Dzięki za informacje.
    4 kilo grzybów poszło do śmietnika. Trochę szkoda, bo ładnie by się
    komponowały na zakąskę pod czeski likier Tuzemak ;-)
    Jacek

  • 8. Data: 2012-09-27 11:56:09
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 27 Sep 2012 08:15:03 +0200, Jacek napisał(a):

    > 4 kilo grzybów poszło do śmietnika. Trochę szkoda, bo ładnie by się
    > komponowały na zakąskę pod czeski likier Tuzemak ;-)

    Lepiej wyrzucić, niż... Kiedyś wyrzuciłam 4 wielkie kosze opieniek (jakieś
    10 kilo), ponieważ miały wg mnie zbyt jasne kapelutki, słabo pokryte
    łuseczkami. A potem się dowiedziałam, że one tak mają, kiedy rosną w
    wysokim, cienistym lesie. No ale jak zasada to zasada: kiedy jest
    wątpliwość, grzyb niech ląduje w śmietniku.

    (by XL)

  • 9. Data: 2012-09-27 13:27:06
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2012-09-27 11:56, Ikselka pisze:

    > Lepiej wyrzucić, niż...
    No tak, ale goście już zaproszeni i co im podam? ;-)
    JAcek

  • 10. Data: 2012-09-27 20:50:27
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jacek napisał:

    > Dzięki za informacje.
    > 4 kilo grzybów poszło do śmietnika. Trochę szkoda, bo ładnie by się
    > komponowały na zakąskę pod czeski likier Tuzemak ;-)

    Tuzemak, to nie likier.

    Jarek

    --
    na každy pad sebu beru bandasku s rumem
    bo rum nemuže uškodit když pije se s rozumem