  • 11. Data: 2012-05-30 07:52:23
    Temat: Re: Co zrobic z szambem?
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
    > "Majka" <m...@W...gazeta.pl> wrote in message

    > Nie rezygnować z szamba, bo wodociąg jest tak drogi i coraz droższy,
    > że jeszcze wrócisz do szamba.
    > Jak jest nieszczelne "i samo ginie" to jeszcze lepiej.

    miło w końcu sie dowiedzieć że niczym sie moralnie nie różnisz od tych
    wyklinanych przez ciebie oszustów od budowlanki i instalacji. Od zawsze sie
    tego spodziewałem. Zresztą jak oszukujesz w takich sprawach to i w innych
    pewnie robisz to samo.

    jak mówią: złodziej najgłośniej zwykle krzyczy "łapać złodzieja"

    Nawiązując do starych twoich tekstów powiem tak:

    powinno sie wprowadzić co roczny obowiązek certyfikacji zbiorników na
    nieczystości wtedy by żadnej oszczędny nie odsączał zawartości szamba do wód
    gruntowych bez stosownej wysokiej kary.

  • 12. Data: 2012-05-30 09:12:51
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    > powinno sie wprowadzić co roczny obowiązek certyfikacji zbiorników na
    > nieczystości wtedy by żadnej oszczędny nie odsączał zawartości szamba do
    > wód gruntowych bez stosownej wysokiej kary.

    To chyba jakis zart ;-)

    pozdrawiam
    Adams

  • 13. Data: 2012-05-30 09:29:18
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Aleksander" <f...@f...fake> napisał w wiadomości
    Witam.
    > Jeśli jest kanalizacja, to na miejscu każdej gminy zrobiłbym
    > obowiązek przyłączenia - a jeśli się nie uda zmusić mieszkańców -

    Tak wlasnie jest.
    A jesli masz szambo musisz udokumentowac ze jest wywozone.

    Gadanie o nieszczelnym szambie, czy lanie syfu na pola prosze traktowac
    z przymruzeniem oka.
    Nie wiem po co komu nieszczelne szambo, chyba zeby po kazdej ulewie
    wylewalo sie z niego.
    Sa to sporadyczne przypadki, czesciej sie zdarza ze beczka (ze sciekami)
    jedzie na pole a tam spuszcza caly syf do rowu.

    pozdrawiam
    Adams

  • 14. Data: 2012-05-30 10:50:24
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    > a ze niby jak cie zmusi do podłączenia? Zdaje sie ze nie ma u nas takiego
    > prawa.

    jest... nie znam szczegółów, bo nie jestem w temacie, ale jak zamawiałem wóz
    do opróżnienia osadnika oczyszczalni, to robili problemy, pytali czy już
    podpisałem umowę na podłączenie do kanalizacji, myśleli że to szambo, a
    takie wywożą już tylko dla oczekujących na podłączenie lub u takich gdzie
    kanalizacji nie ma...
    co innego oczyszczalnia, jak masz, to nikt cię nie zmusi...

    pozdrawiam
    s_13

  • 15. Data: 2012-05-30 16:13:35
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    On 29 Maj, 09:05, "Majka" <m...@W...gazeta.pl> wrote:

    > Pytanie o szambo: co z nim zrobić?

    Mamy identycznie. Szambo będzie zabezpieczone i ZOSTANIE - na wypadek
    awarii kanalizacji (np brak zasilania przepompowni i siedzisz w...).

  • 16. Data: 2012-05-30 17:24:39
    Od: "kiki" <...@p...pl>

> [...]
    > nieczystości wtedy by żadnej oszczędny nie odsączał zawartości szamba do
    > wód gruntowych bez stosownej wysokiej kary.

    A ja bym wprowadził Wam hydraulikom obowiązkowe certyfikaty, egzaminy i
    koncesje, a nie uwalniał zawody :-)

  • 17. Data: 2012-05-30 22:43:35
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
    > "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote in message

    > A ja bym wprowadził Wam hydraulikom obowiązkowe certyfikaty, egzaminy
    > i koncesje, a nie uwalniał zawody :-)

    też jestem za...

    moglibyśmy wtedy brać 400 zł za punkt i odwalać spokojnie byle jaką chałę.
    Korporacja by nasz chroniła.

  • 18. Data: 2012-05-31 20:39:03
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    On 30 Maj, 22:43, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > też jestem za...
    >
    > moglibyśmy wtedy brać 400 zł za punkt i odwalać spokojnie byle jaką chałę.
    > Korporacja by nasz chroniła.

    My, partacze, odwalalibyśmy za was o połowę taniej 333-)

    PS. "Słowo "partacz" (pochodzące od łacińskiego a parte paternitatis-
    poza cechem) oznaczało rzemieślnika, który z różnych powodów nie
    znalazł się w cechu. Mógł być zbyt biedny, aby wnieść opłaty cechowe,
    mógł także mieć swój warsztat w jurydyce (osadzie prywatnej położonej
    w bezpośredniej bliskości miasta, wyłączonej spod prawa miejskiego) i
    produkować pod osłoną magnata, właściciela owego miejsca. Wyroby
    partaczy były konkurencyjne pod względem ceny, a często były równie
    dobrej jakości jak wyroby cechowe. Powodowało to liczne konflikty
    między rzemieślnikami, którzy byli poddanie ścisłym cechowym
    regulacjom, a tymi którzy byli od nich wolni."
    http://czywiesz.pl/historia/240288,Czy-wiesz--ze-par
    taczami-nazywano-rzemieslnikow-nie-nalezacych-do-cec
    how-.html

  • 19. Data: 2012-05-31 22:39:49
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ikselka wrote:

    > My, partacze, odwalalibyśmy za was o połowę taniej 333-)

    zgodnie z logiką KIKI to za partactwo szło by sie pod ścianę i na narządy w
    końcu wprowadzilibyśmy chińskie zasady wolnego rynku.

  • 20. Data: 2012-05-31 23:13:41
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 31 May 2012 22:39:49 +0200, Marek Dyjor napisał(a):

    > zgodnie z logiką KIKI to za partactwo szło by sie pod ścianę i na narządy w
    > końcu wprowadzilibyśmy chińskie zasady wolnego rynku.

    Mówisz, że skończylibyśmy na wystawie preparatów?
    :-]