  • 11. Data: 2012-05-29 18:09:10
    Temat: Re: Co zrobic z szambem?
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    "kiki" wrote in message news:jq2i0p$csk$1@inews.gazeta.pl...

    > Nie rezygnować z szamba, bo wodociąg jest tak drogi i coraz droższy, że
    > jeszcze wrócisz do szamba.
    > Jak jest nieszczelne "i samo ginie" to jeszcze lepiej.

    Generalnie kiki, to lubię Cię czytać... a Twoje ocieplanie szczytów
    już przeszło do historii. (jak i inne cenne porady).

    Ale tu trochę przesadziłeś.

    Z jednej strony, sugerujesz, aby korzystać z własnego ujęcia, bo
    wodociąg coraz droższy, z drugiej mówisz, że dobrze jak szambo
    nieszczelne - czyli generalnie jest Ci obojętne, że Ty i Twoje
    dzieci będą pić nieco rozcieńczone własne ścieki... (a przy okazji
    sąsiedzi bliscy i dalsi, w zależności od układu cieków wodnych itp).

    Jeśli jest kanalizacja, to na miejscu każdej gminy zrobiłbym
    obowiązek przyłączenia - a jeśli się nie uda zmusić mieszkańców - to
    na koszt gminy co roku - tym, co się nie przyłączą - robić odwiert powiedzmy
    50cm od szamba. Po zbadaniu próbki ziemi, jak okaże się że zanieczyszczona,
    ustalić takie kary, aby nikomu nie opłacało się "posiadanie szamba, co
    samo ginie".

  • 12. Data: 2012-05-29 20:22:28
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "Aleksander" <f...@f...fake> wrote in message

    > Generalnie kiki, to lubię Cię czytać... a Twoje ocieplanie szczytów
    > już przeszło do historii. (jak i inne cenne porady).
    >
    > Ale tu trochę przesadziłeś.

    Z tego co czasem widać, to wiele osób wypompowuje szamba na okoliczne pola
    :-) Gdybym miał szambo oj gdybym :-)
    Czasem widać jak budują szamba, celowo nieszczelne. :-)

  • 13. Data: 2012-05-29 20:57:51
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Tue, 29 May 2012 20:22:28 +0200, kiki napisał(a):

    > Z tego co czasem widać, to wiele osób wypompowuje szamba na okoliczne pola
    > :-) Gdybym miał szambo oj gdybym :-)
    > Czasem widać jak budują szamba, celowo nieszczelne. :-)

    "Jedzmy gówno, miliony much nie mogą się mylić"...

    --
    ŁC
    www.ciulkin.pl

    "A z pocałunkiem póki co zaczekamy" - powiedział piękny książę złażąc ze
    Śpiącej Królewny

  • 14. Data: 2012-05-29 22:17:17
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    >Zapominasz że gmina może cię zmusić do podłączenia.
    >Ja się obawiam czy mi gmina pozwoli używać oczyszczalnię jak koło

    a ze niby jak cie zmusi do podłączenia? Zdaje sie ze nie ma u nas takiego
    prawa.

    b.

  • 15. Data: 2012-05-29 22:37:41
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "Budyń" <b...@g...pl> wrote in message
    > Użytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    >

    > a ze niby jak cie zmusi do podłączenia? Zdaje sie ze nie ma u nas takiego
    > prawa.

    nie ma co rezygnować z szamba ani ze studni głębinowej. Po pierwszym
    rachunku za wodę natychmiast wrócicie do własnego ujęcia. Szambo jak szambo
    ale wody bym od gminy nie brał gdybym miał już własną. A gdyby kazali to bym
    zużywał 1m3 ich wody i resztę własnej.

  • 16. Data: 2012-05-30 07:52:23
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
    > "Majka" <m...@W...gazeta.pl> wrote in message

    > Nie rezygnować z szamba, bo wodociąg jest tak drogi i coraz droższy,
    > że jeszcze wrócisz do szamba.
    > Jak jest nieszczelne "i samo ginie" to jeszcze lepiej.

    miło w końcu sie dowiedzieć że niczym sie moralnie nie różnisz od tych
    wyklinanych przez ciebie oszustów od budowlanki i instalacji. Od zawsze sie
    tego spodziewałem. Zresztą jak oszukujesz w takich sprawach to i w innych
    pewnie robisz to samo.

    jak mówią: złodziej najgłośniej zwykle krzyczy "łapać złodzieja"

    Nawiązując do starych twoich tekstów powiem tak:

    powinno sie wprowadzić co roczny obowiązek certyfikacji zbiorników na
    nieczystości wtedy by żadnej oszczędny nie odsączał zawartości szamba do wód
    gruntowych bez stosownej wysokiej kary.

  • 17. Data: 2012-05-30 09:12:51
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    > powinno sie wprowadzić co roczny obowiązek certyfikacji zbiorników na
    > nieczystości wtedy by żadnej oszczędny nie odsączał zawartości szamba do
    > wód gruntowych bez stosownej wysokiej kary.

    To chyba jakis zart ;-)

    pozdrawiam
    Adams

  • 18. Data: 2012-05-30 09:29:18
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Aleksander" <f...@f...fake> napisał w wiadomości
> [...]
    Witam.
    > Jeśli jest kanalizacja, to na miejscu każdej gminy zrobiłbym
    > obowiązek przyłączenia - a jeśli się nie uda zmusić mieszkańców -

    Tak wlasnie jest.
    A jesli masz szambo musisz udokumentowac ze jest wywozone.

    Gadanie o nieszczelnym szambie, czy lanie syfu na pola prosze traktowac
    z przymruzeniem oka.
    Nie wiem po co komu nieszczelne szambo, chyba zeby po kazdej ulewie
    wylewalo sie z niego.
    Sa to sporadyczne przypadki, czesciej sie zdarza ze beczka (ze sciekami)
    jedzie na pole a tam spuszcza caly syf do rowu.

    pozdrawiam
    Adams

  • 19. Data: 2012-05-30 09:35:03
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >"Jedzmy gówno, miliony much nie mogą się mylić"...

    Ale gówno to najlepszy nawóz ...

    I można powiedzieć że pośrednio każdy je je ...

    Osobiście mam szambo jak i własną wodę. Z chęcią bym się podłączył do
    kanalizacji. Woda mnie nie interesuje bo mam własną i nie narzekam ...
    Co do szamba to mam nowe. Czy szczelne nie wiem. Ja nic nie robiłem aby je
    rozszczelnić i nie będę ...

    Największą wadą szamba dla mnie jest pilnowanie (mam teoretycznie czujnik
    szamba , ale bezprzewodowy na baterie i nigdy nie mogę być pewny czy bateria
    jeszcze działa ...) oraz zapach przy wypompywaniu zarówno u mnie jak i
    sąsiadów ...

  • 20. Data: 2012-05-30 10:30:04
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 30 May 2012 09:35:03 +0200 osobnik zwany /// Kaszpir
    /// wystukał:

> [...]
    >
    > Osobiście mam szambo jak i własną wodę. Z chęcią bym się podłączył do
    > kanalizacji. Woda mnie nie interesuje bo mam własną i nie narzekam ...

    fajnie jeśli masz dobrą wodę. Koło mnie jest niestety paskudna i wymaga
    kosztownych filtrów

> [...]
    > czujnik szamba , ale bezprzewodowy na baterie i nigdy nie mogę być pewny
    > czy bateria jeszcze działa ...) oraz zapach przy wypompywaniu zarówno u

    sąsiedzi, którzy mają szambo zainstalowali stały odpływ. Czyli kawał
    szambowęża uszczelnionego przy szambie i wyprowadzonego na ogrodzenie.
    Szambowóz podjeżdża, zapina się swoim wężem do tego i ssie. Zero zapachu.
    do tego szambiarz wybiera kiedy mu wygodnie niezależni czy ktoś jest w
    domu.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?