  • 11. Data: 2011-03-18 06:48:37
    Temat: Re: Coś jeszcze o ledach
    Od: BQB <a...@a...com.invalid>

    W dniu 11-03-17 21:31, BartekK pisze:

    > Może z innych powodów - rurę szklaną łatwo zepsuć-rozbić?
    > Elektronika jest w każdej, nawet najtańszej świetlówce kompaktowej,
    > czyli kosztuje kilka zł i można rurę poświęcić od razu do kosza bo
    > dedykowana elektronika luzem kosztuje 10x tyle co świetlówka kompaktowa
    > z elektroniką?

    Ale kiedyś nie kosztowała mało taka żarówka, a akwaryści robią to od co
    najmniej 10 lat.

    A elektronika może bardzo długo pracować - niektórzy ludzie mają w
    domach telewizory 30 letnie i ciągle mają się dobrze. I zapewniam
    Ciebie, że są tam kondensatory elektrolityczne. Jest wiele sprawnej
    elektroniki, która obecnie działa, a nie jest używana, np tunery TV SAT
    analogowe.

  • 12. Data: 2011-03-18 08:24:06
    Temat: Re: Cos jeszcze o ledach
    Od: zil0g <z...@m...prl>

    *BQB* wdusil[a] knefle:

> [...]
    >Ciebie, że są tam kondensatory elektrolityczne. Jest wiele sprawnej
    >elektroniki, która obecnie działa, a nie jest używana, np tunery TV SAT

    Mowimy o elektronice za klika centow wiec nie ma tu mowy o jakiejkolwiek
    powtarzalnosci.
    Do tego praca ciagla w temp ~80C. To jest losowa tandeta i tyle. Jedne beda pracowac
    5lat
    a kolejna z tej samej partii uszkodzi sie po tygodniu.