  • 11. Data: 2021-10-11 20:46:11
    Temat: Re: Crosspost: Dzielę się: Akumulatory i ich żywotność
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 11 October 2021 at 15:52:34 UTC+2, Janusz wrote:

    > Tylko zasadowe, 8000 cykli,odporne na całkowite rozładowanie,tu sobie
    > poczytaj
    > https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3755521.html
    >
    > --
    > Janusz
    Zasadowe to zlom i kopalnie je zlikwidowały, bo były sprzedawane jako indywidualne
    cele do łąćzenia, czyli bardzo niebezpieczne w przypadku pęknięcia szklanej celi

    Tylko Tesla zaczął produkować zestawy litowych aku do montażu na ścianę
    ale cena wysoka i klienci zrezygnowali

    Wszystko co nie jest litowym aku to jest złom dla fotowoltaiki

  • 12. Data: 2021-10-11 20:55:04
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 11 October 2021 at 19:53:30 UTC+2, LordBluzg(R) wrote:

> [...]
    >
    > Inna sprawa, że mam darmowy dostęp do lekko zużytych akumulatorów z
    > TIRów, więc na początek takiego aku użyję :) Panele FV o mocy 280V
    > ostatnio są dość tanie i oczywiście można stosować wincyj. Wymyśliłem
    > jak dotąd, że to powinno mi wystarczyć.
    >
    > Dołączyłem sobie do zestawu woltomierz WiFi (supla) i mam zajebiste
    > wykresy z których idzie wyciągnąć fajne informacje :)
    >
    > --
    > LordBluzg(R)
    > <<<Pasek Grozy TVPiS>>>
    > PIBAĆ JES
    ==Inna sprawa, że mam darmowy dostęp do lekko zużytych akumulatorów z

    Nie istnieją lekko zużyte aku z Tirów

    Aku z tirów do wymiany to zawsze złom , gdyż jedna cela padła.

    Zapytaj w serwisie i nie opowiadaj bajek.

    Nikt dobrych aku w tirach nie wymienia, bo to nie UPS

    Kiedys sam cchciałem ten zlom kupowac w cenie złomu, ale serwis mi wyjaśnil,
    że to całkowity złom.

    Wtedy chciałem naprawiać cele przez zwieranie
    ale mi odradzili, bo złom zawsze będzie złomem.

    Poza tym to są aku rozruchowe, eksploatacyjkne i wymagają wstrząsania, aby n ie
    uległy zasiarczeniu.

    Jak stoją na betonie to się szybko zasiarczają i traca pojemność

  • 13. Data: 2021-10-11 21:21:46
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    > nawet w dni pochmurne. Z obecnego 100W mam 0,5A w takie dni i liczę że
    > dostanę co najmniej 1A z panelu 280W a dni słoneczne spokojnie popłynie

    ale to nie obejście bo dalej masz problem z magazynowaniem - jak ja (i
    fura innych osób).
    O przewymiarowaniu paneli myslę intensywnie - kombinuję by zrobić po
    taniości na używanych panelach...ale te wymiotło i jakieś ścierwa są. W
    maju mogłem przebierać jak w ulęgałkach i kupiłem jeden 250W - teraz
    chciałem dokupić...ni ma.

    Avast.

  • 14. Data: 2021-10-11 22:07:29
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 11.10.2021 o 21:21, sirapacz pisze:

    > ale to nie obejście bo dalej masz problem z magazynowaniem - jak ja (i
    > fura innych osób).

    Niezupełnie. Stosując większe moce do ładowania i przechowywania, mogę
    drenować mniej w sensie % z uzyskanej energii, co prowadzi do mniejszego
    zużycia akumulatora bo większa pojemność nie wydoi go w 100%. w
    zależności od drenażu. Zamiast 2 lat eksploatacji, możliwe, że będzie to
    4 lata, czyli spadają koszty akumulatora w sensie rok/zł. Nie mam
    danych, jaki masz drenaż więc trudno mi się odnieść.

> [...]
    > taniości na używanych panelach...ale te wymiotło i jakieś ścierwa są. W
    > maju mogłem przebierać jak w ulęgałkach i kupiłem jeden 250W - teraz

    Trzeba szukać ale schodzą na pniu, zależy też jakie moce Ciebie
    interesują i ceny. Używane nie są passe specjalnie bo wielgachne,
    ciężkie i zużyte. Za 10 lat to będzie złom.
    Tutaj masz przykład:
    https://www.olx.pl/d/oferta/panel-fotowoltaiczny-270
    -wp-CID628-IDLwl5T.html?reason=observed_ad

    ...odbiór osobisty w Koszalinie :D

    Nowe panele nie są aż takie drogie, jak wspomniałem, nie wiem jakie moce
    potrzebujesz.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 15. Data: 2021-10-11 22:19:46
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 11 October 2021 at 22:07:32 UTC+2, LordBluzg(R) wrote:

> [...]
    >
    > ...odbiór osobisty w Koszalinie :D
    >
    > Nowe panele nie są aż takie drogie, jak wspomniałem, nie wiem jakie moce
    cena paneli spadła do 0,30 $ za 1W
    bo jest nadprodukcja

    droższe o 100% sa panele elastyczne

    a używanych w Mimcach sa miliony bo co 5 lat farmy wymienija panele na nowe, o
    wyższej sprawności, a z używanymi są problemy, moc spada, pękają, szkło matowieje,
    folia się odkleja

  • 16. Data: 2021-10-11 22:21:37
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 11.10.2021 o 22:07, LordBluzg(R) pisze:

> [...]
    >

    > ...odbiór osobisty w Koszalinie :D
    >
    > Nowe panele nie są aż takie drogie, jak wspomniałem, nie wiem jakie moce

    Nodobra, ze Słomczyna to trochę jest jazdy :D

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 17. Data: 2021-10-11 22:42:06
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    -wp-CID628-IDLwl5T.html?reason=observed_ad

    to nie jest dla mnie problem nie do przeskoczenia - zwlaszcza jakbym
    bral wszystkie ale....

    ...ten 290pln NETTO za 270W
    A ja kupowałem za 220pln + 60 wysyłka (i miałem dość blisko więc mogłem
    se odebrać...) za 255W

    Jak ten hype się skończy za pół roku (a myślę, że tyle będzie potrzeba
    do wyklarowania) to mam nadzieję, że ceny nieco spadną - szczególnie
    nowych. Wtedy się nie będę musiał głowić tym bardziej, że wydajność z
    metra będą miały lepszą. Mniej babrania się w montaże.

    A może se wydumam jakiego trackera z kątownika? :D

    > Nodobra, ze Słomczyna to trochę jest jazdy :D

    Ale każdy pretekst by jechać na Pomorze jest dla mnie dobry ;)

    Avast.

  • 18. Data: 2021-10-11 23:15:45
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 11.10.2021 o 22:42, sirapacz pisze:
> [...]
    > bral wszystkie ale....

    > ...ten 290pln NETTO za 270W
    > A ja kupowałem za 220pln + 60 wysyłka (i miałem dość blisko więc mogłem

    No są też tańsze, czeba szukać. Mam w ulubionych kilka sztuk ale za
    daleko czasem. Jutro odbieram 280W za 250zł. Wincyj nie potrzebuję bo
    potem inny sterownik trzeba a to znów drożej... problem z nadmiarem
    (prąd ładowania) itd.

> [...]
    > nowych. Wtedy się nie będę musiał głowić tym bardziej, że wydajność z
    > metra będą miały lepszą. Mniej babrania się w montaże.

    No troszku spadną. Najwięcej spadną za 10 lat w sumie :D...ale nie wiem
    jak będzie wyglądać inflacja wtedy. Najzabawniejsze jest właśnie to, że
    wielu robi sobie FV bez zapewnienia części (panele) na wymianę. Potem
    będą wymieniać całość albo sprzedawać za grosze, co nas "mikropanelarzy"
    ucieszy bardzo :)

    > A może se wydumam jakiego trackera z kątownika? :D

    Ja zrobiłem ale w poziomie/kąt nachylenia. No działa jakieś 20% lepij.

    Wolałbym jednak kontrolę trackera na automechanice, bo jeśli pochylę/kąt
    to tracę na wschodzie. Jak zamontuję w/w nowy panel to obczaję sobie co
    mi daje wincyj, czy czas mikroładowania od wschodu słońca czy pełna moc
    na kącie nachylenia w szczycie. Licznik watogodzin zanabyty/zamontowany
    więc problemów z pomiarem nie mam. Panel mam ustawiony lekko na zachód
    ale jak się wkurwię to mogę zrobić full solartracker. Narazie
    przewymiarowałem 3x więc mam nadzieję że styknie bez udziwnień.

    > Ale każdy pretekst by jechać na Pomorze jest dla mnie dobry ;)

    Ostatnio moja kobita chciała nad morze bo totaka wycieczka
    miałabybyć...więc zaproponowałem piątek-niedziela, żeby zdążyć przed
    zamknięciem :D...Chciała w sobotę a w sobotę zamknięte więc odpada :D

    ...wracając z wakacji "po drodze" kupiłem oczko wodne...w sensie, że
    obejrzałem, wpłaciłem kasę i odebrałem w dowolnej chwili po miesiącu
    przejazdem bo okazja była :)Zaklepane i czekało.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 19. Data: 2021-10-11 23:30:15
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 11.10.2021 o 20:55, a a pisze:

    > ==Inna sprawa, że mam darmowy dostęp do lekko zużytych akumulatorów z
    > TIRów
    >
    > Nie istnieją lekko zużyte aku z Tirów
    >
    > Aku z tirów do wymiany to zawsze złom , gdyż jedna cela padła.

    Chuja się znasz. Aku, które biorę sprawdzam lajkoniku :)

    > Zapytaj w serwisie i nie opowiadaj bajek.

    Srajek

    > Nikt dobrych aku w tirach nie wymienia, bo to nie UPS

    Chuja sią znasz. Aku wymieniajo bo im na postoju laptop zdycha i klima
    nie wyrabia :D

    > Kiedys sam cchciałem ten zlom kupowac w cenie złomu, ale serwis mi wyjaśnil,
    > że to całkowity złom.

    Nono

    > Wtedy chciałem naprawiać cele przez zwieranie
    > ale mi odradzili, bo złom zawsze będzie złomem.

    Sromem

    > Poza tym to są aku rozruchowe, eksploatacyjkne i wymagają wstrząsania, aby n ie
    uległy zasiarczeniu.

    To se kurwa postaw na palecie i skakaj :D

    > Jak stoją na betonie to się szybko zasiarczają i traca pojemność

    Na betonie? Na tobie? Jak? :D
    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 20. Data: 2021-10-11 23:33:19
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 11.10.2021 o 22:19, a a pisze:
    [...]

> [...]
    wyższej sprawności, a z używanymi są problemy, moc spada, pękają, szkło matowieje,

    Szkło...nono. Tose taki kup :) Monokryształ i zajebisty jak pęknie pod
    gradem :D

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>