  • 1. Data: 2009-11-17 17:39:52
    Temat: Czemu duze skosy na dachach?
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Witam,

    Tak mie najszlo. Ja mieszkam w domu z lat 80 - prawie kostka. I powiem,
    ze zawsze mialem silne opory przed skosnymi dachami, dlatego szukalem
    takiego bez. Z tego co widze obecnie chyba 95% - np. prezentowanych na
    grupie - domow ma spore skosy, typowo dachowkowe - czemu? Taniej? Ladniej?

    Ghost

  • 2. Data: 2009-11-17 17:53:00
    Temat: Re: Czemu duze skosy na dachach?
    Od: Niemand <j...@a...pl>

    Użytkownik Ghost napisał:
> [...]
    > takiego bez. Z tego co widze obecnie chyba 95% - np. prezentowanych na
    > grupie - domow ma spore skosy, typowo dachowkowe - czemu? Taniej? Ladniej?

    Lobby dachówkowe? powodów jest dużo, kontrofensywa obskurantyzmu
    światopoglądowego po 89, ofensywa inwestorów tzw nowopolaków, którzy
    posiadali proste wymagania i wzorce estetyczne (ekspansja potworków typu
    skrzyżowanie pałacyku myśliwskiego z wiejską chatą), oprócz tego swoiste
    też odreagowywanie na pseudomodernistyczną architekturę lat poprzednich.
    Prawdę mówiąc, dopiero od niedawna pojawiają się naprawdę wartościowe
    realizacje modernistyczne (również z płaskimi dachami) nadążające za
    światowymi trendami architektury.

  • 3. Data: 2009-11-17 17:53:48
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Z tego co widze obecnie chyba 95% - np. prezentowanych na grupie - domow
    > ma spore skosy, typowo dachowkowe - czemu? Taniej? Ladniej?

    warunki zabudowy

  • 4. Data: 2009-11-17 17:56:22
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "qlphon" <q...@p...fm> napisał w wiadomości

    > warunki zabudowy

    No to wtedy rzeczywiscie byloby to lobby dachowkowe.

  • 5. Data: 2009-11-17 18:14:47
    Od: Niemand <j...@a...pl>

    Użytkownik Ghost napisał:

    > Użytkownik "qlphon" <q...@p...fm> napisał w wiadomości

    > No to wtedy rzeczywiscie byloby to lobby dachowkowe.
    Przyjęło się że dach dwuspadowy prezentuje zespół cech, które można
    nazwać tosamością narodową i takie tam bajki, architektura dzieli się na
    dobrą i umieszczoną dobrze w kontekście otoczenia i na złą, aczkolwiek
    semantyka też jest ważna.

  • 6. Data: 2009-11-17 18:28:29
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > takiego bez. Z tego co widze obecnie chyba 95% - np. prezentowanych na
    > grupie - domow ma spore skosy, typowo dachowkowe - czemu? Taniej? Ladniej?

    To chyba odreagowanie lat komunizmu gdzie był dostępne domy marki kostka. Ja
    osobiście rzygam tymi domami z poddaszami użytkowymi, nigdy bym nie chciał w
    takim mieszkać. Ale porąbani urzędnicy gdzie tylko mogą to do planów
    zagospodarowania przestrzennego wpisują właśnie te skośne dachy.
    Na szczęcie w kilku miejscach gdzie nie ma planów zagospodarowania
    przestrzennego widuję budowane domy piętrowe i to czasem o bardzo
    nowoczesnej i nietypowej bryle.

  • 7. Data: 2009-11-17 19:23:59
    Od: M <M...@w...pl>

    Ghost pisze:

> [...]
    > szukalem takiego bez. Z tego co widze obecnie chyba 95% - np.
    > prezentowanych na grupie - domow ma spore skosy, typowo dachowkowe -

    częściowo odpowiedź znajdziesz tutaj
    http://wyborcza.pl/1,76842,6979035,Co_sie_podoba_Pol
    akom_Jesli_dom__to_dworek_z_balkonem.html?as=4&ias=4

    M.

  • 8. Data: 2009-11-17 20:48:18
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "J_K_K" <j...@i...fm> napisał w wiadomości

    > A może blachodawkówe, gontowe, albo co tam jeszcze ;-) ?
    >
    > W okolicy gdzie mieszkam, praktycznie nie spotyka się "kwadracioków",
    > bo i dziwnie takie w okolicy podgórskiej wyglądają.

    No gory to oczywiscie inna bajka.

  • 9. Data: 2009-11-17 20:52:53
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "M" <M...@w...pl> napisał w wiadomości

    > częściowo odpowiedź znajdziesz tutaj
    > http://wyborcza.pl/1,76842,6979035,Co_sie_podoba_Pol
    akom_Jesli_dom__to_dworek_z_balkonem.html?as=4&ias=4

    No ale tam pisze, za jak kto ma kase to niekoniecznie skosem ;-)

  • 10. Data: 2009-11-17 23:30:54
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > takiego bez. Z tego co widze obecnie chyba 95% - np. prezentowanych na
    > grupie - domow ma spore skosy, typowo dachowkowe - czemu? Taniej? Ladniej?

    A ja np. jestem posiadaczem takiego skosa. Pewnie z dwoch powodow, bo mi sie
    podobaja i dla tego ze mi sie podoba. Zawsze chcialem miec skosy na gorze i
    gore. Na dole mam duze normalne pomieszczenia a na dole dzieki skosom mam
    sporo posadzki i mniejsza kubature, no i skosy ktore jak do tej pory nie
    zdazyly mi sie znudzic, taki wash and go jak to w jednym szamponie. To
    pewnie tyle. Malo jest kwadratow ktore by mi sie podobaly, a te ktore mi sie
    podobaja sa duze. Jakos pojedyncza kostka nie bardzo do mnie przemawia, co
    innego kilka polaczonych w nowoczesna architekture, no i wychodzi jakies
    400m^2, a tego nie potrzebuje. :-)

    Pozdro.. TK