  • 1. Data: 2009-11-17 07:05:41
    Temat: Tania hurtownia sklep hydrauliczny w małopolsce
    Od: "news" <m...@o...pl>

    Witam Jestem właśnie na etapie robienia instalacji w domu jednorodzinnymm
    i potrzebuje taniej naprawdę taniej hurtowni materiałów do wody gazu itd itp
    W makroregionie Dębica Tarnów Bochnia Brzesko ewentualnie Kraków
    możecie coś polecić ?

  • 2. Data: 2009-11-17 09:03:33
    Od: "Jackare" <...@s...de.uk.pl>

    Użytkownik "news" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > itp
    > W makroregionie Dębica Tarnów Bochnia Brzesko ewentualnie Kraków

    ale na co liczysz? Że kupisz materiały instalacyjne 50% taniej niż w innej
    hurtowni ? Hurtownia to hurtownia ile różnicy zyskasz 2-3%? Przelicz czy
    warto ewentualnie jeździć do jakichś odległych lokalizacji dla takich
    "oszczędności". A jak ci dojdą jakieś zwroty lub reklamacje to się okaże że
    taniej znaczy drożej.
    --
    Jackare

  • 3. Data: 2009-11-17 12:07:55
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

> [...]
    > warto ewentualnie jeździć do jakichś odległych lokalizacji dla takich
    > "oszczędności". A jak ci dojdą jakieś zwroty lub reklamacje to się okaże

    Dla klienta detalicznego ("na jedna budowe") czesc hurtowni nie chce dawac
    normalnych rabatow (jak dla instalatorow) a niektore dają. Stad wynikaja
    potem spore roznice. Nie jest to 2-3%. Ja sprawdzilem pare hurtowni gdzie
    polazlem z przykaldowym zapotrzebowaniem (grubsze i drobniejsze rzeczy,
    przekroj) i powiedzialem zeby mi to wycenili bo chcialbym jezdzic tu
    czesciej ("na cala budowe"). Tylko jedna z hurtowni poszla mi na reke i dala
    ceny zblizone do tych ktore maja lokalni instalatorzy. Najdrozszy byl
    lokalny gigant rynkowy (wiele oddzialow na terenie Slaska) ktory mial mnie
    po prostu w dupie ;)
    Roznice miedzy nim a hurtownia w ktorej w koncu bralem wynosila ponad 10% na
    tym przykladowym zestawieniu. Pozniej juz nie sprawdzalem, moze pare razy
    wyrywkowo i bylo ok. Plus pare rzeczy po prostu negocjowalem jak np piec -
    pojechalem z oferta z netu, pokazalem, powiedzialem ze za tyle mnie ten piec
    interesuje i był. Z dostawą na plac budowy. Itp etc.

    Slowem - warto pojezdzic i popytac, chocby po tych najblizszych. Daleko
    jezdzic nie warto - Jackare ma racje - czesto bierze sie "wiecej" a potem
    robi zwrot (bardzo wygodne). Jezdzenie daleko to tez czas wiec pieniadz ;)

    Kane

  • 4. Data: 2009-11-17 15:43:17
    Od: M <M...@w...pl>

    Jackare pisze:
    > Użytkownik "news" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    >>

    > ale na co liczysz? Że kupisz materiały instalacyjne 50% taniej niż w
    > innej hurtowni ? Hurtownia to hurtownia ile różnicy zyskasz 2-3%?

    Chyba kpisz. Można dostać BARDZO DUŻE rabaty zwłaszcza jeśli chodzi o
    materiały instalacyjne. Owszem hurtownie niechętnie dają je
    indywidualnym - zarabiają na tym głównie stali klienci, czyli
    instalatorzy i wykonawcy. I oczywiście wykonawcom zależy, żeby te zniżki
    zostały tylko im - a że Jackare jest wykonawcą to .....

    Tym niemniej warto szukać.

    M.

  • 5. Data: 2009-11-17 18:17:20
    Od: "Jackare" <...@s...de.uk.pl>

> [...]
    > i wykonawcy. I oczywiście wykonawcom zależy, żeby te zniżki zostały tylko
    > im - a że Jackare jest wykonawcą to .....

    piszę o zaopatrzeniu budowy czyli o sytuacji gdy tak czy siak dostanie
    rabat. Ile wyszarpie tego rabatu pomiędzy hurtowniami aby było warto jeździć
    i szukać?
    Z punktu widzenia wykonawcy wygląda to tak że na budowie całego domu
    wykonawca zarabia na robociźnie. Jej skala zazwyczaj pozwala na jakiś tam
    zarobek. Materiał niech w całości kupi sobie inwestor. nawet lepiej bo nie
    intetesuje mnie wtedy gwarancja i rękojmia za ten materiał. Jego materiał -
    jego sprawa.
    Przy pracach drobnych (remonty awarie) marża na materiale jaką ma wykonawca
    m.in. dzięki rabatowi jaki dostaje w hurtowni pozwala pokryć koszty zakupu
    tego materiału i ewentualne zobowiązanie gwarancyjne. Nie oszukujmy się-
    gwrancja nie jest za darmo... Jeżeli nawet przy drobnych pracach klient chce
    sam kupować materiał - nie ma sprawy niech jeździ, dowozi, przywozi,
    zmienia, wymienia wszystko łącznie z pastą do gwintów, konopiami, pastą do
    lutowania miedzi - jego decyzja i ryzyko. Jeżeli wynikają z tego
    niezawinione przez wykonawcę przestoje - rozmawiamy o zmianie ceny.
    --
    Jackare

  • 6. Data: 2009-11-17 19:30:29
    Od: M <M...@w...pl>

    > piszę o zaopatrzeniu budowy czyli o sytuacji gdy tak czy siak dostanie
    > rabat. Ile wyszarpie tego rabatu pomiędzy hurtowniami aby było warto
    > jeździć
    > i szukać?

    Widzę, że nie czytasz postów, na które odpowiadasz. Od kiedy uda ci się
    kupić w hurtowni hydraulicznej cement, cegły i piach? Od kiedy
    instalacja hydrauliczna to cała budowa?

    M.

  • 7. Data: 2009-11-18 06:25:34
    Od: "news" <m...@o...pl>

    Ludzie na jakim świecie wy żyjecie
    pracowałem u mechanika który miał 50% upustów na części w hurtowni miał
    bo widziałem faktury ale czy wy myślicie że klient przyjezdzajacy z autem
    też je miał ?
    Nie klient miał pasek klinowy za 120 % jego wartosci bo tyle doliczał
    mechanik złodziejaszek okradajacy klienta
    A za robocizne liczyl sobie niby troche mniej
    A teraz odkrłem ze tak samo próbuje mnie orżnąć instalator dając mi
    elelementy po 140 % wartości w porównaniu do tej jaką uzyskuje idąc
    z ulicy do sklepu hydraulicznego wywaliłem dziada z budowy z hukiem
    SPRAWDZAJCIE WSZYSTKICH ZŁODZIEJI Co wam cokolwiek robią

  • 8. Data: 2009-11-18 07:59:56
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > z ulicy do sklepu hydraulicznego wywaliłem dziada z budowy z hukiem
    > SPRAWDZAJCIE WSZYSTKICH ZŁODZIEJI Co wam cokolwiek robią

    Piszę juz o tym od dawna.
    Materiały trzeba kupować SAMEMU. Wykonawca jest od wykonywania jak sama
    nazwa wskazuje.
    No chyba że ktos ma nadmiar gotówki, i jest wygodny to zleca robotę z
    materiałami zakupionymi przez wykonawcę. Za wygodę sie płaci.
    Złodziejstwem bym tego nie nazywał, umawiałeś się że materiały kjupujesz od
    wykonawcy to normalne że płacisz drożej.
    Kupuj samemu. Prawie każdą hurtowia da Tobie podobny upust jaki mają
    okoliczni instalatorzy.

    Krzysiek

  • 9. Data: 2009-11-18 08:25:25
    Od: "news" <m...@o...pl>

    a według mnie to jest złodziejstwo i oszustwo jak przygodzi do mnie klient
    jako mechanika
    i mówie mu sam pasek rozrzadu to koszt 80 zł bo za tyle kupuje
    za robociznę biorę 100zł to to jest fer a nie za robociżne policze ci 50 ale
    cie orżne na pasku bo zapłacisz za niego 160zł
    Uczmy się wszyscy uczciwości choć troche bo kasy z tych orżnietych leszczy
    na drugi świat nie zabierzemy a ja wierze
    że z każdego orżnietego leszcza przyjdzie nam sie długo kiedyś rozliczać oj
    długo

  • 10. Data: 2009-11-18 08:55:53
    Od: "Jackare" <...@s...de.uk.pl>

    > Widzę, że nie czytasz postów, na które odpowiadasz. Od kiedy uda ci się
    > kupić w hurtowni hydraulicznej cement, cegły i piach? Od kiedy instalacja
    > hydrauliczna to cała budowa?

    Piszę o zaopatrzeniu budowy w materiały instalacyjne. Taki skrót myślowy.