  • 11. Data: 2023-10-26 17:18:22
    Temat: Re: Czujnik otwarcia bramy wjazdowej
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Zamówiłem:
    > 1. Wemos D1 Mini - ESP8266
    > 2. Konwerter FT232RL TTL RS232 UART
    > 3. Przekaźnik 5V Moduł Arduino 10A Low Lo 1 kanałowy
    > 4. DHT11 czujnik wilgotności i temperatury Arduino
    > 5. 40x20cm Przewody zworki GPIO Arduino Męsko-Żeńskie
    > 6. MC-38 Kontaktrony czujnik otwarcia drzwi okna
    >
    > coś brakuje aby zacząć?

    Zasilacz :)

    BTW, jak już lecisz w tą stronę to bym dał dwa przekaźniki. Po co?

    Jeden na otwieranie furtki a drugi bramy z telefonu. Zyskujesz
    "awaryjne" otwieranie :)

    Zamiast przekaźnika Low, brałbym zwykły. Te Low nie nadają się za bardzo
    do elektrozaczepu. Na dodatek ma 2 styki...czasem potrzeba mieć przełączny.

    https://botland.com.pl/przekazniki-przekazniki-ardui
    no/2170-modul-przekaznikow-2-kanaly-z-optoizolacja-s
    tyki-10a-250vac-cewka-5v-5904422359126.html?cd=19576
    772303&ad=&kd=&gad_source=1&gclid=CjwKCAjwnOipBhBQEi
    wACyGLupUXs5_4S0i2Gles6Dyq693yHg15ZKAoppyam_UQkL9-yL
    WfluOcjRoCp2YQAvD_BwE

    Wemosa podłączasz pod kompa (usb) i bezposrednio ze strony, wyklikujesz
    co chcesz mieć w obsłudze/GUI tutaj:

    https://gui-generic-builder.supla.io/

    Wgrywasz przez przegladarkę.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 12. Data: 2023-10-26 17:27:12
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2023 o 17:18 LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> pisze:

    > Zasilacz :)

    zasilacz mam.

    > BTW, jak już lecisz w tą stronę to bym dał dwa przekaźniki. Po co?

    szt. w zestawieniu nie podałem :-) - zamówiłem ich dużo więcej niż 2 szt.
    :-)

> [...]
    >
    > Zamiast przekaźnika Low, brałbym zwykły. Te Low nie nadają się za bardzo
    > do elektrozaczepu. Na dodatek ma 2 styki...czasem potrzeba mieć
    Ja i tak będę nimi zwierał tylko uzwojenia styczników/przekaźników na
    szynie TH35.
    Jakoś nie mam zaufania do przekaźnika z jakąś dodatkową elektroniką za
    2,75 zł/szt.

    Dzięki.

    TG

  • 13. Data: 2023-10-26 20:32:30
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Ja i tak będę nimi zwierał tylko uzwojenia styczników/przekaźników na
    > szynie TH35.
    > Jakoś nie mam zaufania do przekaźnika z jakąś dodatkową elektroniką za
    > 2,75 zł/szt.

    Tam nie ma strachu. Styki są galwanicznie oddzielone od reszty. Miliony
    Sonoff/Tuya/Inne tak pracują. Co prawda, zdarzyło mi się już nie raz, że
    przekaźniki bywają kiepskie i "nieklikają" czasem, znaczy niby załączy
    ale kotwica nie zabangla i nie ma to nic wspólnego z napięciem
    zasilania. Nawet nie wiem kto robi te moduły lepsze, że niektóre pracują
    OK a inne nie.

    Temu raczej nie ufam:)
    https://sklep.easyswitch.pl/produkt/modul-1-kanal-pr
    zekaznika-polprzewodnikowego-ssr-low-level/

    https://pdf1.alldatasheet.com/datasheet-pdf/view/107
    185/ETC/G3MB-202P.html

    Bywało że załączył i nie chciał odpuścić.

    Czyli taki jaki wybrałeś...ale to może być subiektywne odczucie :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>