  • 1. Data: 2023-10-21 14:01:35
    Temat: Jak zabezpieczyć i pomalować ościeżnice okien
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Witajcie.

    Stary budynek, okna strychowe drewniane, robione lata temu samodzielnie.
    Nie pamiętam, czy były pokostowane (już nie mam się kogo spytać), czy od
    razu malowane jakimś Caponem czy innym lakierem. Nie widać lakieru, widać
    drewno - raczej iglaste, w dobrym stanie.

    Jak zabezpieczyć i czym pomalować oz zewnątrz, aby było na lata?
    Jakiś chlorokauczuk albo farba na bazie żywicy?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 2. Data: 2023-10-21 14:29:48
    Od: Kris <k...@g...com>

    sobota, 21 października 2023 o 14:01:40 UTC+2 Adam napisał(a):
> [...]
    >
    > Jak zabezpieczyć i czym pomalować oz zewnątrz, aby było na lata?
    > Jakiś chlorokauczuk albo farba na bazie żywicy?

    Jak zależy tobie aby była widoczna struktura drewna to jakimś impregnatem jeśli nie
    zależy Tobie na strukturze drewna tylko chcesz to po prostu czymś pokryć to czymś tak
    zwanym powłokotwórczym.

  • 3. Data: 2023-10-21 14:31:55
    Od: Kris <k...@g...com>

    sobota, 21 października 2023 o 14:29:49 UTC+2 Kris napisał(a):

    > Jak zależy tobie aby była widoczna struktura drewna to jakimś impregnatem jeśli nie
    zależy Tobie na strukturze drewna tylko chcesz to po prostu czymś pokryć to czymś tak
    zwanym powłokotwórczym.
    Ja generalnie prztestowałem chyba wszystko co jest w miarę ogólnodostępne do drewna i
    najrozsądniej wychodzą produkty Colorit

  • 4. Data: 2023-10-22 15:29:33
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 21 Oct 2023 05:29:48 -0700 (PDT), Kris napisał(a):

    > Jak zależy tobie aby była widoczna struktura drewna to jakimś impregnatem jeśli nie
    zależy Tobie na strukturze drewna tylko chcesz to po prostu czymś pokryć to czymś tak
    zwanym powłokotwórczym.

    Tak to wygląda teraz:

    https://imgbox.com/hBTUBP1C

    Widok od środka. Od zewnątrz identycznie, tylko ciemniejsze.
    Okno robione samemu, starymi metodami, drewno było sezonowane i dobrze
    zabezpieczone przed i po obróbce. Więc np. emalia ftalowa raczej nie będzie
    się trzymać.

    Planowane jest pokrycie pełne (nieprzejrzyste), priorytet to niedotykanie
    tego przez kolejne 40 lat.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 5. Data: 2023-10-22 17:55:39
    Od: Kris <k...@g...com>

    niedziela, 22 października 2023 o 15:29:36 UTC+2 Adam napisał(a):

> [...]
    > się trzymać.
    >
    > Planowane jest pokrycie pełne (nieprzejrzyste),

    Zbrodnia

    >priorytet to niedotykanie
    > tego przez kolejne 40 lat.

    Tak se ne da

  • 6. Data: 2023-10-22 18:00:46
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Sunday, October 22, 2023 at 8:29:36 a.m. UTC-5, Adam wrote:

> [...]
    > zabezpieczone przed i po obróbce. Więc np. emalia ftalowa raczej nie będzie

    Jak zabezpieczone to po co malowac?
    Jak trzeba poprawic to nalezy zabezpieczyc ponownie tak samo.

    Jak sie uprzesz to pomaluj na probe ftalowa.

    > Planowane jest pokrycie pełne (nieprzejrzyste), priorytet to niedotykanie
    > tego przez kolejne 40 lat.

    Tak jak Kris pisze: Tak sie nie da.
    No, da sie, wyrwac okna i zamurowac. Na 40 lat bedzie ok.