  • 1. Data: 2023-10-26 13:28:21
    Temat: Czujnik otwarcia bramy wjazdowej
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Zepsuł mi się zasilacz w bramie wjazdowej na posesję (brak jednego z
    napięć) i brama sobie radośnie wachlowała skrzydłami przez cały dzień.
    Awaria usunięta, ale chciałbym sobie dorobić niezależny od sterownika
    napędu czujnik otwarcia z możliwością odcięcia zasilania bramy.
    Wymyśliłem Sonoff Basic + kontaktrony, który w razie "W" odetnie mi
    zdalnie zasilanie bramy. Jak zrobić przejście kabli kontraktonów z środka
    skrzydła do słupka bramy?
    Brama się otwiera, skrzydło pracuje lato/zima, kable będą ciągle zginane.
    Jak to się robi aby było odporne na UV/-30/+40 stC?

    TG

  • 2. Data: 2023-10-26 13:38:38
    Temat: Re: Czujnik otwarcia bramy wjazdowej
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > Brama się otwiera, skrzydło pracuje lato/zima, kable będą ciągle zginane.
    > Jak to się robi aby było odporne na UV/-30/+40 stC?

    Tą część z kabliskiem montujesz w elemencie nieruchomym. Ta część z
    magnesem sobie wędruje przecież :>

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 3. Data: 2023-10-26 14:03:07
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2023 o 13:38 LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> pisze:

    > Tą część z kabliskiem montujesz w elemencie nieruchomym. Ta część z
    > magnesem sobie wędruje przecież :>

    Mam bramę dwuskrzydłową, czyli kabelek z kontraktonem musiałbym schować w
    tym ograniczniku skrzydeł, który znajduje się w kostce na środku wjazdu?

    TG

  • 4. Data: 2023-10-26 14:22:16
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Mam bramę dwuskrzydłową, czyli kabelek z kontraktonem musiałbym schować
    > w tym ograniczniku skrzydeł, który znajduje się w kostce na środku wjazdu?

    Problematyczne. Proponuję 2 kontaktrony połączone szeregowo i dwa
    magnesy przymocowane od strony słupka na oba skrzydła. Są nawet gotowce
    na Supla na dwa osobne kontaktrony.

    Możesz też zainstalować barierę IR za 30zł, która ma przekaźnik i on
    będzie Ci podawał stan...nie wiem tylko czy Twoja brama ma możliwość
    przysłaniania bariery (prześwietlanie) ale można jakąś blaszkę
    zamontować do przysłaniania.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 5. Data: 2023-10-26 14:25:50
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > będzie Ci podawał stan...nie wiem tylko czy Twoja brama ma możliwość
    > przysłaniania bariery (prześwietlanie) ale można jakąś blaszkę

    Są nawet takie bariery, gdzie nadajnik jest na baterie. Wtedy nie musisz
    dawać kabla na drugi słupek. Droższe są trochę.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 6. Data: 2023-10-26 14:53:26
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2023 o 14:22 LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> pisze:

    > Problematyczne. Proponuję 2 kontaktrony połączone szeregowo i dwa
    > magnesy przymocowane od strony słupka na oba skrzydła.

    Nie widzę tego. Gdzie fizycznie byłby te kontaktrony?
    Brama ma murowane słupki, brama tego typu:

    https://www.sklepzogrodzeniami.pl/szafir-m/brama-dwu
    skrzydlowa-4-m-z-automatem-ogrodzenie-szafir-m?gclid
    =EAIaIQobChMItpGvmeCTggMVF6x3Ch0sGQ1oEAQYBSABEgJ1GvD
    _BwE

    Brama jest z profili zamkniętych, dlatego wymyśliłem, że kabelek schowam w
    profilu i przewiercę słupek (w środku mam pusto i dostęp przez kasetę
    wideofonu.

    Są nawet gotowce
    > na Supla na dwa osobne kontaktrony.

    link?

  • 7. Data: 2023-10-26 15:07:43
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    [...]
> [...]
    >
    > Brama jest z profili zamkniętych, dlatego wymyśliłem, że kabelek schowam
    > w profilu i przewiercę słupek (w środku mam pusto i dostęp przez kasetę

    https://www.youtube.com/watch?v=wZfSDRwX4YI&ab_chann
    el=MarekSpychalski

    Opcji nawet jest kilka.

    > Są nawet gotowce
    >
    > link?

    https://www.ceneo.pl/96702837 Na Allegro też są.

    https://allegro.pl/oferta/sonoff-sterownik-bramy-wif
    i-beznapieciowy-supla-13369480469

    > link?

    https://allegro.pl/listing?string=bariera%20podczerw
    ieni

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 8. Data: 2023-10-26 15:15:55
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2023 o 15:07 LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > [...]
    skrzydlowa-4-m-z-automatem-ogrodzenie-szafir-m?gclid
    =EAIaIQobChMItpGvmeCTggMVF6x3Ch0sGQ1oEAQYBSABEgJ1GvD

    Dzięki, dupa wołowa jestem, że na to nie wpadłem.
    Zafiksowałem się na ten kontrakton na środku i kombinowałem jak koń pod
    górę.

    TG

  • 9. Data: 2023-10-26 15:25:49
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Dzięki, dupa wołowa jestem, że na to nie wpadłem.
    > Zafiksowałem się na ten kontrakton na środku i kombinowałem jak koń pod
    > górę.

    Spox. Suplę Ci polecam, bo wiem, że masz już apkę w telefonie. Dodatkowo
    Supla od jakiegoś czasu ma powiadomienia, czyli miałbyś stan "alarmu" w
    telefonie. Ja to bym zrobił jeszcze inaczej, kupiłbym Wemos i osobno
    kontaktrony, nawet 3 (na furtkę) + termometr i cos tam jeszcze, co się
    da dowalić do układu. Na jednej mikropłytce miałbym wincyj :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 10. Data: 2023-10-26 17:08:42
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2023 o 15:25 LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > kontaktrony, nawet 3 (na furtkę) + termometr i cos tam jeszcze, co się
    > da dowalić do układu. Na jednej mikropłytce miałbym wincyj :)

    Zamówiłem:
    1. Wemos D1 Mini - ESP8266
    2. Konwerter FT232RL TTL RS232 UART
    3. Przekaźnik 5V Moduł Arduino 10A Low Lo 1 kanałowy
    4. DHT11 czujnik wilgotności i temperatury Arduino
    5. 40x20cm Przewody zworki GPIO Arduino Męsko-Żeńskie
    6. MC-38 Kontaktrony czujnik otwarcia drzwi okna

    coś brakuje aby zacząć?

    TG