eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieCzy zgodnie z PN studzienka kanalizacyjna może być osadzona w skarpie? › Czy zgodnie z PN studzienka kanalizacyjna może być osadzona w skarpie?
    From: Bartosz Radwan <b...@s...info>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Czy zgodnie z PN studzienka kanalizacyjna może być osadzona w skarpie?
    Date: Wed, 08 Jul 2015 17:51:55 +0200

    Cześć

    Developer zafundował mi studzienkę osadzoną w skarpie, tak to wygląda w
    rzeczywistości:

    http://www.vxlan.pl/studzienka.jpg

    Tak zostało zaprojektowane (wg. wykonawcy to jest projekt zagospodarowania):
    http://www.vxlan.pl/projekt_zagospodarowania.jpg

    Na mapie warstwice są co 0.5m (przerywane) - skarpa ma w okolicach 1m i
    jeśli to jest projekt zagospodarowania, to skarpy na nim moim skromnym
    zdaniem brakuje.

    Nie wygląda to ładnie, rura nawet nie jest w pionie - być może dlatego,
    że ta skarpa płynie (choć wykonawca ostatnio ją zabezpieczył płytami
    jumbo, swoją drogą czas pokaże, na ile to skuteczne).

    Kolejny problem - studzienka pozostaje nie przykryta, mogę sobie
    wyobrazić sytuacje taką, że wpada tam dziecko (chyba zdarzają się takie
    wypadki).

    Czy są jakieś Polskie Normy itp. które normują sposób posadowienia
    studzienek?

    Czy to jest w ogóle zgodne ze sztuką i normami?

    Bartek