  • 1. Data: 2015-07-08 17:51:55
    Temat: Czy zgodnie z PN studzienka kanalizacyjna może być osadzona w skarpie?
    Od: Bartosz Radwan <b...@s...info>

    Cześć

    Developer zafundował mi studzienkę osadzoną w skarpie, tak to wygląda w
    rzeczywistości:

    http://www.vxlan.pl/studzienka.jpg

    Tak zostało zaprojektowane (wg. wykonawcy to jest projekt zagospodarowania):
    http://www.vxlan.pl/projekt_zagospodarowania.jpg

    Na mapie warstwice są co 0.5m (przerywane) - skarpa ma w okolicach 1m i
    jeśli to jest projekt zagospodarowania, to skarpy na nim moim skromnym
    zdaniem brakuje.

    Nie wygląda to ładnie, rura nawet nie jest w pionie - być może dlatego,
    że ta skarpa płynie (choć wykonawca ostatnio ją zabezpieczył płytami
    jumbo, swoją drogą czas pokaże, na ile to skuteczne).

    Kolejny problem - studzienka pozostaje nie przykryta, mogę sobie
    wyobrazić sytuacje taką, że wpada tam dziecko (chyba zdarzają się takie
    wypadki).

    Czy są jakieś Polskie Normy itp. które normują sposób posadowienia
    studzienek?

    Czy to jest w ogóle zgodne ze sztuką i normami?

    Bartek

  • 2. Data: 2015-07-08 18:25:54
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 8 lipca 2015 17:51:57 UTC+2 użytkownik Bartosz Radwan napisał
    > Czy są jakieś Polskie Normy itp. które normują sposób posadowienia
    > studzienek?
    > rmami?
    > Czy to jest w ogóle zgodne ze sztuką i no
    Nawet jak jakieś normy na to są to developer nie musi soę do nich stosować. Zgodne ze
    sztuką pewno to nie jest ale
    tu też niewiele ugrasz jak soę deweloper uprze. Zgodność z projektem- tu się uczep.
    No i kasa, bo chyba nie zapłaciłeś jeazcze za coś takiego.
    Z drugiej attrony- współczuję ludziom zmuszonym kupować od deweloperów takie coś jak
    tu to pikuś, lepsze kwiatki bywają.

  • 3. Data: 2015-07-08 18:58:26
    Od: Bartosz Radwan <b...@s...info>

    On 08.07.2015 18:25, Kris wrote:

    > Zgodność z projektem- tu się uczep.
    Chodzi Ci niezgodność polegającą na tym, że mam skarpę, której nie mam w
    projekcie? Zaprzyjaźniony geodeta stwierdził, że czasami bywają
    rozdzielne projekty zagospodarowania z różnych branż... póki co domagam
    się od developera rysunku, z którego wprost wynika, że projektant
    zaprojektował studnię w skarpie...

    > No i kasa, bo chyba nie zapłaciłeś jeazcze za coś takiego.
    Lepiej, zapłaciłem, jak jeszcze blok nie stał (był w budowie). Takie
    czasy, że kupujesz kota w worku...

    > Z drugiej strony- współczuję ludziom zmuszonym kupować od deweloperów
    > takie coś jak tu to pikuś, lepsze kwiatki bywają.
    Tak... tu też jest jeszcze kilka tematów, ale ten jest najbardziej
    problematyczny, ponieważ nie wiem, czy można coś sensownego z tą
    studzienką zrobić przy takim przebiegu kanalizacji - pewnie trzeba by
    ten przebieg zmieniać, a to i problem i koszty - developer pewnie będzie
    chciał tego uniknąć, sam się zresztą zastanawiam, czy jest sens...

    Póki co developer skrócił maksymalnie wystającą rurę, ale i tak wystaje.
    Twierdzą, że już nic nie da się z tym zrobić.

    Jeszcze mogę zadać Wam takie pytanie - co można z tą studzienką w
    skarpie zrobić, żeby developer się nie narobił i żeby tak nie sterczała?

    Bartek

  • 4. Data: 2015-07-08 20:01:58
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 8 lipca 2015 18:58:27 UTC+2 użytkownik Bartosz Radwan napisał:

> [...]
    >
    > Jeszcze mogę zadać Wam takie pytanie - co można z tą studzienką w
    > skarpie zrobić, żeby developer się nie narobił i żeby tak nie sterczała?

    Od strony technicznej specjalnie skomplikowane nie jest takie zamontowanie włazu aby
    był pochylony tak jak skarpa, czyli zlicowany z tymi płytami ażurowymi.

  • 5. Data: 2015-07-17 07:44:18
    Od: Bartosz Radwan <b...@s...info>

    On 08.07.2015 20:01, Kris wrote:
    > Od strony technicznej specjalnie skomplikowane nie jest takie
    > zamontowanie włazu aby był pochylony tak jak skarpa, czyli zlicowany
    > z tymi płytami ażurowymi.

    Dzięki za tą sugestię. Developer w osobie pewnej pani, która się z nami
    na bieżąco kontaktuje, oraz w osobie kierbuda, który twierdzili
    wspólnie, że się nie da. W ramach gwarancji proponowali, by zrobić na
    zamówienie owalny dekiel, ale że nie, bo koszty, nie, bo zardzewieje,
    nie, bo trzeba wykopać skarpę etc. etc. Powstałą wersja aleternatywna -
    zrobić palisadę dookoła rury, ale czy to wykonalne - musiałby się
    wypowiedzieć majster, no więc go ściągnięto.

    Majster stwierdził, że owszem, palisadę można zrobić, ale łatwiej
    zlicować właz z powierzchnią skarpy ;)).

    Bartek