  • 1. Data: 2010-04-22 19:55:25
    Temat: Czym pomalować drewniany domek?
    Od: wolim <w...@i...pl>

    No witam grupę.

    Jestem na ukończeniu drewnianego domku "narzędziowego" 2,5x3,5 m.
    Całość zbudowana na konstrukcji z tzw. "tubajforów", znaczy belek 5x10
    cm.
    Obicie z zewnątrz z podbitki sosnowo - świerkowej (miałem dwa rodzaje
    podbitek).

    I teraz pytanie... czym to wszystko pomalować, żeby było TANIO i
    solidnie (znaczy zabezpieczało przed wilgocią na minimum kilka/naście
    lat). Jak patrzę na ceny różnego rodzaju lakierobejc do drewna, to aż
    włosy dęba stają... musiałbym wydać ze 300-400 zł na lakierobejcę
    (czyli jakieś 30% kosztu budowy całości).

    Jest jakiś sposób, żeby zabezpieczyć drewno w rozsądnej cenie, ale
    solidnie?

    Pzdry,
    MW

  • 2. Data: 2010-04-22 20:05:52
    Temat: Re: Czym pomalować drewniany domek?
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Tanio i na kilkanaście lat to tylko w Erze.
    Elementy, które masz pod dachem i nie są narażone na wypłukiwanie deszczem
    wytrzymają dłużej, a pozostałe krócej. Przygotuj się na odświeżające
    malowanie co 3-4 lata, a jak nie jesteś estetą, to co 5-6.
    Pierwsze malowanie musisz zrobić minimum dwukrotnie.
    Jacek

  • 3. Data: 2010-04-22 20:07:27
    Od: wolim <w...@i...pl>

    On 22 Kwi, 22:05, "Jacek" <n...@w...pl> wrote:
> [...]
    > malowanie co 3-4 lata, a jak nie jesteś estetą, to co 5-6.
    > Pierwsze malowanie musisz zrobić minimum dwukrotnie.

    ok. ale czym? :)

    Pzdry,
    mw

  • 4. Data: 2010-04-22 20:08:45
    Od: "Łukasz C." <a...@r...to>

    Thu, 22 Apr 2010 12:55:25 -0700 (PDT), wolim napisał(a):

> [...]
    > (czyli jakieś 30% kosztu budowy całości).
    >
    > Jest jakiś sposób, żeby zabezpieczyć drewno w rozsądnej cenie, ale

    Napisz czy chcesz mieć powłokę kryjącą czy transparentną.

    --
    ŁC
    Niedróżnianie kolorów to daltonizm. Odróżnianie to rasizm.

  • 5. Data: 2010-04-22 20:12:46
    Od: "juliusz1" <juliusz1(wytnij to)@go2.pl>

    nie powninem ci tego radzić ale idź do najblizszego warsztatu samochodowego
    popros o 10 litrówe zużytego oleju lub kup 30 gr litr i tym pomaluj
    najlepsza skutecznosc
    pozdrawiam

  • 6. Data: 2010-04-22 20:17:54
    Od: wolim <w...@i...pl>

    On 22 Kwi, 22:08, "Łukasz C." <a...@r...to> wrote:

    > Napisz czy chcesz mieć powłokę kryjącą czy transparentną.
    >
    > --
    > ŁC
    > Niedróżnianie kolorów to daltonizm. Odróżnianie to rasizm.

    chciałbym to zwykłym lakierem potraktować, jednak podbitka jest
    drugiego sortu (z przebarwieniami) i muszę pokryć czymś barwiącym...
    co najmniej na złoty dąb :)

    Pzdry,
    MW

  • 7. Data: 2010-04-22 20:18:43
    Od: wolim <w...@i...pl>

    On 22 Kwi, 22:12, "juliusz1" <juliusz1(wytnij to)@go2.pl> wrote:
    > nie powninem ci tego radzi ale id do najblizszego warsztatu samochodowego
    > popros o 10 litr we zu ytego oleju lub kup 30 gr litr i tym pomaluj
    > najlepsza skutecznosc
    >     pozdrawiam

    no to wiem... ale efekt wizualny okrutny...
    i do tego jeszcze będzie nieco smierdzieć.

    Pzdry
    mw

  • 8. Data: 2010-04-22 20:22:17
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Środków masz od groma:
    Drewnochron, Dulux, Śnieżka, Sadolin, Magnat (też od Śnieżki), Altax,
    Beckers itp. itd.
    Ja malowałem meble ogrodowe Duluxem, płot drewniany najpierw czeskim
    Luxolem, a potem Snieżką a altanę Drewnochronem.
    Na początku Dulux wyglądał najlepiej, ale po roku nie widać różnicy, a jak
    to w reklamie ..... dalej wiesz sam
    Jacek

  • 9. Data: 2010-04-22 20:42:06
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Właśnie likwiduję płot "zakonserwowany" starym olejem i to nie przez
    malowanie ale przez moczenie sztachet w gorącym oleju. Jedyny plus, że łatwo
    się pali na ognisku.
    Nie polecam, bo nie dość, że to świnstwo, to jeszcze nieskuteczne jako
    konserwacja.
    Jacek

  • 10. Data: 2010-04-22 21:12:35
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    Użytkownik "wolim" <w...@i...pl> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...
    I teraz pytanie... czym to wszystko pomalować, żeby było TANIO i

    Czasami w Lidlu jest niemiecki specyfik o nazwie Lazura do płotów.
    Bodajże ~35 PLN / 5 L.
    Może ktoś to stosował, to opowie o wrażeniach empirycznych :-)

    A impregnowałeś to w ogóle ?

    Pzdr

    JKK