  • 1. Data: 2009-05-02 22:51:54
    Temat: Czyszczenie sitka z sokowirówki - jak ?
    Od: Piotrek <b...@o...pl>

    Niestety po użyciu sokowirówki w sitku filtrującym pozostaje mnóstwo
    resztek.
    Próby wypłukiwania przeciwnym strumieniem nie dają nic - resztki są za
    miekkie i nie wylatują.
    podobnie płukanie w wodzie i wytrząsanie
    Macie jakieś dobre pomysły na czyszczenie tego sitka ?

    Piotrek

  • 2. Data: 2009-05-03 00:56:44
    Temat: Re: Czyszczenie sitka z sokowirówki - jak ?
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > miekkie i nie wylatują.
    > podobnie płukanie w wodzie i wytrząsanie
    > Macie jakieś dobre pomysły na czyszczenie tego sitka ?

    Szczoteczką, z obu stron.

  • 3. Data: 2009-05-03 15:49:34
    Od: Piotrek <b...@o...pl>

    Panslavista pisze:
    > Użytkownik "Piotrek" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Szczoteczką, z obu stron.

    powoduje to zdrapanie tylko tego co wystaje ponad powierzchnię sitka a
    to co w dziurkach - zostaje bo są za duże włoski w szczoteczce

    czyli - ten sposób nie działa :(

    Piotrek

  • 4. Data: 2009-05-03 16:13:02
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    > powoduje to zdrapanie tylko tego co wystaje ponad powierzchnię sitka a
    > to co w dziurkach - zostaje bo są za duże włoski w szczoteczce
    >
    > czyli - ten sposób nie działa :(
    >
    > Piotrek

    Wystarczy postukać i wysuszyć.

  • 5. Data: 2009-05-03 20:48:12
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 03 May 2009 17:49:34 +0200, Piotrek napisał(a):

    > powoduje to zdrapanie tylko tego co wystaje ponad powierzchnię sitka a
    > to co w dziurkach - zostaje bo są za duże włoski w szczoteczce
    >
    > czyli - ten sposób nie działa :(

    A pomyślałeś o tym, by wziąć inną szczotkę?

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 6. Data: 2009-05-03 21:08:54
    Od: Bogdan Kwietniak <d...@p...onet.pl>

    Piotrek pisze:

    > powoduje to zdrapanie tylko tego co wystaje ponad powierzchnię sitka a
    > to co w dziurkach - zostaje bo są za duże włoski w szczoteczce
    >
    > czyli - ten sposób nie działa :(
    >
    > Piotrek

    Musowo działa. Od lat moim letnio-jesiennym zajęciem jest przerabianie
    jabłek na soki i oczyszczenie sitka wymaga:
    a) płukania przemiennego (wewnątrz/zewnątrz)
    b) przeczyszczenia szczoteczką do rąk
    c) powtórzenia powyższego ze 3-4 razy
    Od biedy można urządzić "burzę w misce wody", ale wymaga to więcej wody.

    Bogdan

  • 7. Data: 2009-05-04 06:35:48
    Od: szadok <s...@t...pl>

    Dnia 03.05.2009 Bogdan Kwietniak <d...@p...onet.pl> napisał/a:

    > Musowo działa. Od lat moim letnio-jesiennym zajęciem jest przerabianie
    > jabłek na soki i oczyszczenie sitka wymaga:

    A potem pasteryzujesz? Pytam na zaś, bo zdaje się, że mi klęska urodzaju
    grozi :)

    Soki czysto-jabłkowe, czy z domieszkami innych owoców/warzyw robisz?

    pzdr, szadok
    --
    'To jest cnota nad cnotami - trzymać język za zębami'
    śp. babcia

  • 8. Data: 2009-05-04 07:00:17
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Szczotkę odradzam, a polecam zmywak "druciki" - może byc stalowy a dla
    bardziej ostrożnych jakiś miększy (widziałem czerwonawe, podobno miękkie,
    ale nie używałem). Krzywdy sitku nie zrobi a ładnie czyści,
    Jacek

  • 9. Data: 2009-05-04 07:05:36
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Jacek" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > bardziej ostrożnych jakiś miększy (widziałem czerwonawe, podobno miękkie,
    > ale nie używałem). Krzywdy sitku nie zrobi a ładnie czyści,

    Szczotka stylonowa nie uszkodzi sitka metalowego, a wystarczy namoczyć w
    roztworze płynu do naczyń i nic w siatce po szczotkowaniu nie zostanie,
    nawet jak facet wysuszył sitko z włóknami roslinnymi, ale ostre krawędzie
    "druciaka" i owszem.

  • 10. Data: 2009-05-04 08:44:52
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Działa, szczotką wzdłuż dziurek, od zewnatrz sitka, pod strumieniem wody - gdybym nie
    wiedział, że uspokaja nerwy, to jakbym nie wziął tego sitka i nim o scianę nie
    JaC

    -----