  • 11. Data: 2018-07-23 23:09:25
    Temat: Re: Dach
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 23.07.2018 o 21:26, KIKI pisze:
    > Przecież to ostatni syf taki dach.

    Długie wakacje miałeś czy chorowałeś? A tam! Ważne że wróciłeś :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 12. Data: 2018-07-23 23:12:23
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 23.07.2018 o 13:17, quent pisze:
    > Po czym sprawdź powierzchnię blachodachówki czy nie ma wżerów od iskier
    > po fleksie.
    > Takie rzeczy umawia się przed robotą - żadnego docinania na dachu

    Nie mówiąc o tym, że blachy cynkowanej nie tnie się fleksem tylko nożycami.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 13. Data: 2018-07-23 23:44:40
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak sie ma zatyczki do uszu i okulary ochronne mozna fleksem.

  • 14. Data: 2018-07-24 08:01:20
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Jak sie ma zatyczki do uszu i okulary ochronne mozna fleksem.

    i braki w mózgowiu

  • 15. Data: 2018-07-24 08:19:16
    Od: quent <x...@x...com>

    On 23.07.2018 23:12, Mateusz Bogusz wrote:

    > Nie mówiąc o tym, że blachy cynkowanej nie tnie się fleksem tylko nożycami.

    Miałem na myśli cięcie innych rzeczy ale fakt, przy cegłach raczej nie
    iskrzyłoby ;-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 16. Data: 2018-07-24 13:18:59
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie porownuj wszystkich ze soba.

  • 17. Data: 2018-07-25 00:40:08
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Jak sie ma zatyczki do uszu i okulary ochronne mozna fleksem.

    Silimy się na grupie kto ma rację i prześcigamy kto większą, a ja
    proponuje trzymać się wersji Zenka. Przynajmniej trafimy do wiki jako
    "Humorystyczna grupa o tematyce około budowlanej" :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 18. Data: 2018-07-25 19:20:21
    Od: "Twardy" <x...@x...onet.pl>

    KIKI wrote:

    > A na marginesie, co cię podkusiło żeby robić blaszany dach ?

    550 m2 dachu.
    Blacha ~1,3 tony - Dachowka ~35 ton i więcej jak nasiąknie
    Zywotnośc - 'gwarancja'
    Blacha - ~55-70 lat - Dachowka 50-100 lat
    Blacha - kolor jednolity przez lata - Dachowka po kilku latach zielenieje
    itd...
    A co do 'syfu' to rzucacsz opinie bezpodstawnie.

  • 19. Data: 2018-07-26 00:02:07
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-07-25) o 19:20, Twardy pisze:

    > Blacha ~1,3 tony  - Dachowka ~35 ton i więcej jak nasiąknie

    Jest zbyt lekka i byle wicherek ją porwie.

    > Zywotnośc - 'gwarancja'
    > Blacha - ~55-70 lat

    Chyba pozłacana? :)

    > Blacha - kolor jednolity przez lata

    To dlaczego ludzie je muszą po 15 latach malować?

    > - Dachowka po kilku latach zielenieje
    > itd...

    Bo porasta mchem. Wystarczy umyć myjką ciśnieniową.

    > A co do 'syfu' to rzucacsz opinie bezpodstawnie.

    Blacha nie ma ani jednej zalety względem dachówek.

    Nawet najgorsza dachówka jest lepsza od najlepszej blachy.

    No może blacha cynkowo-tytanowa oraz miedziana - ale jak to wygląda?

    Nadaje się to raczej na budynki magazynowe, bloki czy kościoły, ale nie
    na domki jednorodzinne.

  • 20. Data: 2018-07-26 00:38:08
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Te nieukowiec. Zloto jast w szeregu elektrochemicznym metalu na prawo od zelaza. Na
    dodatek ma najwiekszy z metali potencjal elektrochemiczny. Pozlocone zelazo w
    obecnosci elektrolitu ( wody) korozja zezre blyskawicznie. Zelazo przed korozja
    zabezpieczaja metale o potencjale ujemnym w stosunku do zelaza, te co sa od niego na
    lewo. Z tanich to cynk, glin, magnez. W przypadku ochrony galwanicznej opartej na
    szeregu elektrochemicznym nie jest wymagana ciaglosc powloki. Dlatego blachy malowane
    ocynkowane mozna ciac fleksem lub jak to rosjanie nazywaja bulgarka.