  • 11. Data: 2014-10-06 11:39:35
    Temat: Re: Deskowanie pod strop, spora rozpiętość
    Od: szary <s...@n...pl>

    dolniak wrote:

    > Witam ponownie
    > Nikt ci nie każe latać po pustych budowach,bo najwyżej cię psem
    > poszczują,abo co. Ale:znależć takuteńki dom lub podobny,dobrze,jeśli już
    > zamieszkany . Obejrzeć,porównać(obowiązkowo pochwalić) i zadać to pytanie:
    > "co byś zrobil inaczej-i dlaczego" chyba warto? pozdro dolniak

    przepraszam, niegrzecznie sie zachowałem, trochę dobiły mnie perspektywy
    kolejnych zmian

  • 12. Data: 2014-10-06 12:58:33
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "szary" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Zbrojenie słupów wystaje i nie wiem, zalewać ze stropem czy najpierw słupy
    > zalać, ale jak ja samodzielnie tam (3 m wysokie) wleję beton? da się ale
    > lekko i szybko nie będzie.

    Aby dobrze zawibrować beton w słupach to najprościej zrobić szalunek w
    kształcie "U" a czwartą ściankę dokręcać w trakcie zalewania w kawałkach po
    50cm. Robisz betoniarkę i przywozisz taczką, wrzucasz łopata połowę do
    jednego słupa a połowę do drugiego ubijasz aż zacznie "płynąć" i dokręcasz
    kolejne 50cm płyty OSB. Ostatni metr to już niestety trzeba z wiaderka i
    rusztowania rusztowania, ale spokojnie sam to ogarniesz.

    Zamawianie betonu na dwa słupy to po pierwsze spory koszt (u nas doliczają
    "karę" za mniej niż 5m3 betonu i za pompę) do tego jest spora szansa że
    słupy wylewane w całości nie zostaną porządnie zawibrowane od samego dołu.

    Pozdrawiam
    Ergie