  • 61. Data: 2012-02-01 20:24:30
    Temat: Re: Dla sceptyków i niedowiarków
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    news:4f28fb92$0$1219$65785112@news.neostrada.pl...

    > No ale on jako "ekonomista" musi dbac o siebie i rodzinę więc zaleca ci
    > abyś zaniósł pieniądze do jego banku zamiast zabezpieczył się
    > energetycznie na przyszłe lata.

    No wlasnie zalecialo mi tu ekonomia, ale taka jakas ze szkoly sredniej
    raczej, albo po jakims kursie.
    Niby wszystko sie zgadza, ale takie wyliczenie po lebkach bez uwzglednienia
    innych czynnikow powoduja, ze wnioski sa jakie sa.
    A chocby wzrost cen zywnosci, czy indeksowanie wyplat.
    Te czynniki sprawiaja, ze w portfelu mamy relatywnie mniej niz w okresie
    wczesniejszym, a wiec mniej na rachunki za energie. To uproszczenie rzecz
    jasna, bo o ile ceny nosnikow sie nie zmienia to placimy niby tyle samo, ale
    pula do wydania szybko sie kurczy.
    Wzrost inflacji to zawsze grabienie bez podatku i nie ma co sie ludzic, ze
    lokata bankowa zawsze nadazy za wzrostem inflacji.
    Przygladam sie tak z ciekawosci wartosciom funduszy inwestycyjnych na
    przestrzeni ostatnich lat. Cztery lata temu mozna bylo zainwestowac i mowic,
    ze to bezpieczna i super forma lokowania kapitalu, ale jak jest dzis to
    kazdy moze sie przekonac. Niestety inwestycje w przyszle oszczednosci prawie
    zawsze sie oplacaja, tak w ocieplenie jak i w solary, choc te druigie
    oczywiscie nie kazdemu i nie zawsze. Natomiast porownywanie oszczednosci do
    niepewnych zyskow jest na pierwszy rzut oka jakas metoda, ale to pomieszanie
    z poplataniem, bo oszczednosci mniej wiecej beda zawsze a zyski juz nie
    koniecznie.

    Pozdro.. TK