  • 11. Data: 2014-11-21 23:42:19
    Temat: Re: Dla tych co mysla o wlasnej studni
    Od: dolniak <d...@g...com>

    Witam
    Nie mam możliwości cytowania,to muszę tak
    do GreDi:
    piszesz o 150 metrach? To wyobraż sobie taką sytuacje:dzialki są na spadku,moja
    studnia (kopana) jest 1,5 m niżej od studni sąsiada.On ma wierconą na ok 10-12
    m.odleglość między studniami ok 40 m.Ja mam wodę na 1,7-2m.
    Na jakiej glębokości ma wodę sąsiad?

    Od razu odpowiem > Sąsiad z górki ma wodę 0,7-1 m od powierzchni gruntu.dogadywaliśmy
    się że móglbym mieć wlasne żródelko,(basen)ale u niego żadna pompa nie jest w stanie
    obniżyć lustra na dlużej.Bylyby klopoty z utylizacją tej wody.Tez mial samowyplyw
    woda lala się przeszlo dobę i zalala parę piwnic.To naprawdę nic milego.
    Pozdro dolniak

  • 12. Data: 2014-11-22 00:16:08
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2014-11-21 23:01, Maniek4 wrote:
    > Z tego co sie doczytalem w necie to studnie na zgloszenie mozna wiercic
    > do 30m. Ale jeden z tych linkow pokazuje, ze problem pojawil sie juz na
    > dwudziestym ktoryms metrze. Wiec napewno warto zglosic zamiar wykonania
    > studni i dowiedziec sie w urzedzie co i jak na poczatek.

    Na zgłoszenie to możesz robić obudowę studni.

    Natomiast co do samej studni to są dwie szkoły: albo jej w ogóle nie
    zgłaszasz (bo nie podlega pod PB). Albo wręcz przeciwnie - niezbędne
    jest uzyskanie pełnego PZnB (ze względu na definicję obiektu budowlanego
    z artykułu 3: budynek wraz z instalacjami i urządzeniami technicznymi).

    Piotrek

  • 13. Data: 2014-11-22 00:22:41
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2014-11-22 00:16, Piotrek wrote:
> [...]
    > jest uzyskanie pełnego PZnB (ze względu na definicję obiektu budowlanego
    > z artykułu 3: budynek wraz z instalacjami i urządzeniami technicznymi).

    Jeszcze może dodam, że za wersją drugą (z PZnB) przemawiają wyroki
    sądowe. Ale jak się wydaje, jeśli studnia jest wiercona *przed*
    wybudowaniem budynku to generalnie mogą cmoknąć w wentyl (ponieważ
    studnia "luzem" IMHO nie spełnia definicji obiektu budowlanego).

    Oczywiście mówimy o studniach do 30m.

    Piotrek

  • 14. Data: 2014-11-22 12:55:03
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-11-22 00:22, Piotrek pisze:

> [...]
    > wybudowaniem budynku to generalnie mogą cmoknąć w wentyl (ponieważ
    > studnia "luzem" IMHO nie spełnia definicji obiektu budowlanego).

    Nie wiem jak to jest od strony prawnej. Ja akurat mam studnie na mapie
    do pozwolenia na budowe od lat. Wykonania takowej nie zglaszalem, bo
    uznalem, ze skoro jest na mapie i jest tam pieczatka pinbu, oraz
    zasilenie domu w wode ze studni do czasu wykonania wodociagu to zglaszac
    jej nie musze podobnie jak samego domu. Czy dobrze mysle nie wie wiem.
    Rura zakopana, koniec wystaje w kotlowni i tyle. Nikt tam nic nie bedzie
    szukal. Pojawiaja sie w necie opinie, ze wykonanie studni w innym
    miejscu niz na mapie z uwagi np. na brak wody w tym miejscu to tez klopoty.
    A co do tematu to w necie jest wiele opini. Najlepiej chyba przejsc do
    "swojego" urzedu i tam dopytac. Niezgloszenie wogole i samowyplyw jak na
    filmach moim zdaniem to powazne klopoty.

    Pozdro.. TK

  • 15. Data: 2014-11-23 11:47:55
    Od: krak <s...@g...pl>

    W dniu 2014-11-21 19:15, GreDi pisze:

    te
    > powyższe filmiki trochę dały mi do myślenia.

    Nie ma co się zastanawiać.
    Dla upewnienia się zadam Ci pytanie:
    Czy planujesz korzystać z samochodu :) ?