  • 1. Data: 2017-05-31 23:41:10
    Temat: Dlaczego Polacy dbają o swoje domy i otoczenie?
    Od: "Grzegorz" <n...@f...too>

    https://www.youtube.com/watch?v=Bap67yYtZXs
    Rosjanin w prostych żołnierskich słowach zadaje pytanie dlaczego
    w Rosji jest to niemożliwe.
    Nie sądziłem, że nasze polskie, zwyczajne samorealizowanie
    się w ten sposób dla kogoś innego jest niezrozumiałe.

    Dotąd byłem krytyczny co do kierunku i tempa rozwoju
    naszego kraju . . .

    ps
    Inne wyrazy, które youtuber często powtarza,
    znaczą po polsku to samo.

  • 2. Data: 2017-06-01 01:32:53
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Takie porownania sa gowno warte bo co jak porownac rosyjska wioske z wioska w
    Bangladeszu. Jest film Slumdog. Jak wyszedlem z kina to chcialem isc do kosciola i
    wrzucic cos do puszki za to ze sie w Polsce urodzilem i tutaj zyje. Jak by sie ktos
    pytal to jestem ateista.

  • 3. Data: 2017-06-01 09:33:02
    Temat: Re: Dlaczego Polacy dbaj? o swoje domy i otoczenie?
    Od: quent <x...@x...com>

    On 31.05.2017 23:41, Grzegorz wrote:
    > https://www.youtube.com/watch?v=Bap67yYtZXs
    > Rosjanin w prostych ?o?nierskich s?owach zadaje pytanie dlaczego
    > w Rosji jest to niemo?liwe.
    > Nie s?dzi?em, ?e nasze polskie, zwyczajne samorealizowanie
    > sie w ten sposób dla kogo? innego jest niezrozumia?e.
    >
    > Dot?d by?em krytyczny co do kierunku i tempa rozwoju
    > naszego kraju . . .
    >
    > ps
    > Inne wyrazy, które youtuber czesto powtarza,
    > znacz? po polsku to samo.

    Będąc na angielskiej wsi odniosłem takie samo wrażenie odnośnie do
    polskich zagród ;-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 4. Data: 2017-06-01 16:35:14
    Temat: Re: Dlaczego Polacy dbają o swoje domy i otoczenie?
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 31.05.2017 o 23:41, Grzegorz pisze:
> [...]
    > Nie sądziłem, że nasze polskie, zwyczajne samorealizowanie
    > się w ten sposób dla kogoś innego jest niezrozumiałe.

    Ja doskonale pamiętam, jak to u nas wyglądało po wsiach i miasteczkach
    (małopolskich) w latach 70-80. Też było dziadostwo i lekki syf.
    Jak pierwszy raz miałem wtedy okazję zobaczyć wioski na Opolszczyźnie,
    to stwierdziłem, że też jest nie za bogato, ale przynajmniej czysto i
    jakoś bardziej porządnie. Powoli się te różnice zacierają, a Rosjanie
    muszą jeszcze poczekać, aż zmieni się im sposób myślenia (o ile się zmieni).
    Jacek

  • 5. Data: 2017-06-01 19:15:48
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-05-31 o 23:41, Grzegorz pisze:
> [...]
    > naszego kraju . . .
    >
    > ps
    > Inne wyrazy, które youtuber często powtarza,

    Akurat gada o moim mieście :)

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 6. Data: 2017-06-01 19:42:48
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    > się w ten sposób dla kogoś innego jest niezrozumiałe.
    >
    > Dotąd byłem krytyczny co do kierunku i tempa rozwoju
    Tutaj jeszcze lepiej widać różnicę Krynica Morska - Jantar
    nad tym samym morzem niedaleko od siebie.

    https://www.youtube.com/watch?v=YFw5OHinSUg

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 7. Data: 2017-06-01 20:57:41
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

> [...]
    >bardziej porządnie. Powoli się te różnice zacierają, a Rosjanie muszą
    >jeszcze poczekać, aż zmieni się im sposób myślenia (o ile się zmieni).

    Niekoniecznie się zmieni. Mamy po prostu kulturę życia zbliżona bardziej do
    niemieckiej niż rosyjskiej, ale... także daleko nam do Brytoli (także nie
    kochają porządku, mimo, że w liczbach bezwzględnych zarabiają lepiej),
    Islandczyków (domy gdzie mieszkają Polacy znacząco wyróżniają się z
    otoczenia), itd.

  • 8. Data: 2017-06-02 00:39:22
    Od: "Grzegorz" <n...@f...too>

    Użytkownik "Ghost" <n...@d...pl> napisał w wiadomości

> [...]

    > nie kochają porządku, mimo, że w liczbach bezwzględnych zarabiają lepiej),
    > Islandczyków (domy gdzie mieszkają Polacy znacząco wyróżniają się z

    Ze smutkiem muszę przyznać Tobie rację
    https://www.youtube.com/watch?v=01ygd_3FzIs

    Tutaj autor szuka potwierdzenia, rosyjskiej
    propagandy, że zachód gnije.

  • 9. Data: 2017-06-02 08:29:01
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Zmienia się ciągle na plus moim zdaniem. Pamiętam za gówniarza
    podwrocławskie wsie (gdzie sporo napływowych ze wschodu po wojnie
    się osiedliło), normą była wielka kałuża gnojówki na środku obejścia,
    syf w oborach, płoty nie naprawiane od dziesięcioleci. Teraz to jest
    niebo a ziemia, nie jest może tak wyczesane jak u Niemca, ale jest
    naprawdę nieźle ;)

    L.

  • 10. Data: 2017-06-02 13:35:34
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Grzegorz pisze tak:

    > Dlaczego Polacy dbają o swoje domy i otoczenie?

    - bo sie nudzą
    - za lekko pracują (obijają się) nie padają w bety po pracy nieżywi
    - chcą czymś zabić myśli to drapią w ziemi
    - chcą sie pokazać przed innymi
    - kochają rzeczy, nienawidzą ludzi

    --
    Piotrek