  • 1. Data: 2017-05-31 19:09:34
    Temat: Szafy własnoręcznie wykonane - jakie narzędzia?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Chciałbym zbudować kilka prostych szaf. Oczywiście gotowe przycięte
    płyty meblowe bym zamówił. Problem mam jednak z montażem płyt do kupy.

    Poradźcie, jak łączyć płyty, półki, no i najtrudniejsze - drzwi i zawiasy.

    Czy konfirmaty są wystarczająco uniwersalne? Czy poradzę sobie z
    samodzielnym wyfrezowaniem otworów pod zawiasy?

    Jakie narzędzia powinienem mieć?

    --
    MN

  • 2. Data: 2017-05-31 19:44:42
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zamawiasz formatki z wyfrezowanymi otworami pod zawiasy. Z narzedzi. Jesli sam
    bedziesz oklejal brzegi to zelazko i nozyk do tapet, wiertarka, miarka zwijana
    (tansza) lub miarka skladana ( wygodniejsza) , olowek stolarski ( moze byc zwykly),
    przymiar do wiercenia otworow pod wkrety i kolki zeby pasowaly do siebie, wiertla,
    troche papieru sciernego w okolicach 100-120, klucz imbusowy, wkretak, katownik
    blaszany albo drewniany, linial linijka kawalek czegos rownego do narysowania lini
    itp, maly mlotek, kilka sciskow stolarskich. Jak planujesz nie rozbieranie przez
    dluzszy czas to klej, ja bym uzyl montazowego opartego na kauczuku neoprenowym.
    Kombinerki bym dorzucil. Polki bym mocowal na czyms takim
    https://www.google.pl/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Fme
    dia.castorama.pl%2Fmedia%2Fcatalog%2Fproduct%2Fcache
    %2F0%2Fimage%2F9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95%2FK%
    2Fo%2FKolki_do_polek_5_mm_stal-nikiel_8_szt.-127252-
    277135.jpg&imgrefurl=https%3A%2F%2Fwww.castorama.pl%
    2Fprodukty%2Fnarzedzia-i-artykuly%2Fmocowania-i-lacz
    enie%2Fkolki-i-kotwy%2Fkolki%2Fkolki-do-polek-5-mm-s
    tal-nikiel-8-szt.html&docid=2NE4Z8qTrE2HaM&tbnid=iRI
    j7NSj5UKaHM%3A&vet=10ahUKEwiU-cGK15rUAhVjG5oKHb8tAwc
    QMwgwKAAwAA..i&w=650&h=650&hl=pl-PL&client=tablet-an
    droid-prestigio&bih=800&biw=1280&q=ko%C5%82ki%20do%2
    0mocowania%20p%C3%B3%C5%82ek%20w%20szafie&ved=0ahUKE
    wiU-cGK15rUAhVjG5oKHb8tAwcQMwgwKAAwAA&iact=mrc&uact=
    8
    Nic prostszego nie ma.

  • 3. Data: 2017-05-31 20:02:23
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 31 maja 2017 19:09:35 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:
> [...]
    >
    > Czy konfirmaty są wystarczająco uniwersalne? Czy poradzę sobie z
    > samodzielnym wyfrezowaniem otworów pod zawiasy?

    fronty zamawiałem w jednej firmie, pozostałe płyty w drugie docięte na wymiar.
    Oklejałem brzegi sam żelazkiem. Z frontami jeździłem do stolarza zeby mi nafrezował
    gniazda zawiasów. Zawiasy i uchwyty w hurtowni meblowej.
    W sumie - jesli umiesz zaprojektować dokladnie - specjalnie problemów nie ma.

    b.

  • 4. Data: 2017-05-31 20:13:37
    Od: "Pepe" <p...@x...wp.pl>

    http://u.42.pl/zFur

  • 5. Data: 2017-05-31 20:44:48
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 31 maja 2017 19:09:35 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

    > Jakie narzędzia powinienem mieć?
    2szt:
    https://www.bricoman.pl/artykuly-metalowe/akcesoria-
    meblowe-galki-nogi-uchwyty-zawiasy/zawiasy-meblowe/s
    zablon-pod-otwor-do-zawiasow-puszkowych
    Kilka szt:
    https://www.leroymerlin.pl/narzedzia-reczne/dluta-st
    rugi-sciski/akcesoria-do-wykonywania-polaczen-w-drew
    nie/znaczniki-do-polaczen-kolkowych-8-mm-2912000-wol
    fcraft,p7134,l750.html

    https://www.leroymerlin.pl/elektronarzedzia/wiertla-
    bity-mieszadla/wiertla-do-drewna/wiertlo-do-konfirma
    tow-2500000-wolfcraft,p7167,l448.html

    Zenek wymienił reszte
    Płyty dotną i okleją. Nie baw się w oklejanie żelazkiem- nie warto przy cench
    okleinowania maszynowego

    Ja zamawiam w lokalnej hurtowni płyt- docinają oklejają itp

    http://www.centrum.meble.pl/rozkroj/
    Tu masz online- wszystko dokładnie podajesz chyba nawet frezują otwory pod zawiasy

  • 6. Data: 2017-05-31 21:34:28
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W konfirmanty bym sie nie bawil. Precyzyjnie pod katem prostym musi byc wiercone.
    Reczna wiertarka raczej niewykonalne. Uzyl bym wkretow do karton gipsu. Takich z
    wiekszym skokiem gwintu. Maja takie wkrety spora zalete. Srednica lba jest sporo
    wieksza od czesci gwintowanej. Jak przy wierceniu otworu troche sie plyta wylupie to
    leb niedorobke przykryje. Przy dokrecaniu wgniecie sie leb w plyte i bedzie rowno z
    powierzchnia. Teoretyczna wada moze byc inny, czarny kolor lba. Nie z wszystkimi
    kolorami plyty bedzie pasowal. Skrecalem szafki z bialymi bokami i czarne lby byly
    nie ten teges. Wzialem folie samoprzylepna, wycialem wycinakiem w folii otwor o
    srednicy lba. Przyklejalem i psikalem biala farba w aerozolu. Wiele lat temu to bylo,
    popatrzylem teraz jak dzisiaj wyglada. Wyglada bardzo dobrze, tak jak w dniu
    malowania.

  • 7. Data: 2017-05-31 21:47:03
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 31 maja 2017 21:34:30 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > W konfirmanty bym sie nie bawil. Precyzyjnie pod katem prostym musi byc >wiercone.
    Reczna wiertarka raczej niewykonalne.

    Za kilkdziesiąt zł są odpowiednie przyrządy

  • 8. Data: 2017-05-31 21:47:12
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 5/31/2017 9:34 PM, Zenek Kapelinder wrote:
    > W konfirmanty bym sie nie bawil. Precyzyjnie pod katem prostym musi byc wiercone.
    Reczna wiertarka raczej niewykonalne.

    Bez problemu wywierciłem kilkadziesiąt otworów z ręki bez żadnego
    przygotowania. Ani jednej wpadki, wygląda perfekcyjnie. Konfirmanty
    normalne, wiertlo do nich i zwykła wkrętarka w roli wiertarki. Kwestia
    trasowania punktów wiercenia, dla technicznego trywialne.

  • 9. Data: 2017-05-31 21:52:40
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 5/31/2017 7:09 PM, Marcin N wrote:
    > Jakie narzędzia powinienem mieć?

    Sugeruje to:

    https://www.youtube.com/watch?v=COQR563QLsE

    Do kupienia bodaj z Castoriamie albo Leroy, już nie pamiętam.

    Wychodzi tolerancja jak z fabryki (sprawdzić czy nie Bodzio).

    Do tego wiertła do konfirmatów, ograniczniki głebokości wiercenia (te z
    Casto mają czasem zerwany gwint sruby dociskowej), ściski, w tym kątowe.

    I duzo czasu na wielokrotne liczenie miejsc wiercenia. Zazwyczaj błedy
    polegają na braku połowy grubości płyty itp.

  • 10. Data: 2017-05-31 23:09:14
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Konfirmanty nie sa zle, ale wymagaja wiecej uwagi od wkretow. Jak cos z wkretem nie
    ten teges wyjdzie to znajdzie sie numer wiekszy. Jak cos nie pojdzie z konfirmantem
    to dupa zbita.