  • 1. Data: 2017-05-30 14:43:06
    Temat: Strzykawka do gipsu
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Witajcie.

    W ścianie jest otwór o niewiele większej średnicy niż rura 110mm. Rura
    też jest, już używana.

    Teraz trzeba to zagipsować.

    Jakiś pomysł na strzykawkę lub coś w tym stylu?

    Otwór pod kątem, od niższej strony już zamknięty, grubość ściany ok. 30
    cm. Nie używana piwnica - względy wizualne bez jakiegokolwiek znaczenia.

    Najlepiej chyba było by użyć tuby z silikonu i wężyka, ale trochę bez
    sensu kupować silikon, aby go wyrzucić.

    Jakieś inne pomysły?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 2. Data: 2017-05-30 14:57:14
    Temat: Re: Strzykawka do gipsu
    Od: scruffty <s...@i...pl>

    Dnia Tue, 30 May 2017 14:43:06 +0200, Adam napisał(a):

    > Teraz trzeba to zagipsować.

    Zapiankować, odciąć, zagipsować, lub tylko wcisnąć gips szpachelką.

    --
    scruffty

  • 3. Data: 2017-05-30 15:14:43
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam napisał:

> [...]
    > cm. Nie używana piwnica - względy wizualne bez jakiegokolwiek znaczenia.
    >
    > Najlepiej chyba było by użyć tuby z silikonu i wężyka, ale trochę bez

    Worek z tkaniny z obciętym rogiem i włożonym tam lejkiem. Cukiernicy
    i kucharki używają tego przy dekoracji tortów jako alternatywy do
    strzykawy, zwanej też szprycą.

    --
    Jarek

  • 4. Data: 2017-05-30 15:36:42
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 30 maja 2017 14:43:08 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

    > Jakieś inne pomysły?
    Najtańsza pianka montażowa.

  • 5. Data: 2017-05-30 16:34:48
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 30 maja 2017 15:14:45 UTC+2 użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

    > Worek z tkaniny z obciętym rogiem i włożonym tam lejkiem. Cukiernicy
    > i kucharki używają tego przy dekoracji tortów jako alternatywy do
    > strzykawy, zwanej też szprycą.

    Mysle ze watkotwórca potrzebuje czegos aby ten gips dostarczyc gleboko w szczeline.
    Bo takim rekawem czy miękkim wężykiem trudno sodtarczyc medium daleko miedzy sciane
    a rure.

    Takim rekawem zrobi sie podobnie jak szpachelka tylko oczywiscie czysciej.

  • 6. Data: 2017-05-30 16:56:40
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    s...@g...com napisał:

> [...]
    > medium daleko miedzy sciane a rure.
    >
    > Takim rekawem zrobi sie podobnie jak szpachelka tylko oczywiscie czysciej.

    Rękawem, podobnie jak szprycą, po zaopatrzeniu w wężyk da się dostarczyć
    zaprawę we właściwe miejsce. Pompy do betonu wraz z długimi wężami to
    rozwiązanie znane i sprawdzone. Co wcale nie znaczy, że w tym przypadku
    najlepsze -- piana poliuretanowa może być tu lepsza od gipsu.

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2017-05-30 17:02:40
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-05-30 o 15:36, Kris pisze:

    > Najtańsza pianka montażowa.

    OK, dzięki :)

    Chyba rzeczywiście pianka plus "zatynkować" gipsem, aby wilgoci zbytnio
    nie ciągnęło.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 8. Data: 2017-05-30 17:25:09
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 30 maja 2017 16:56:41 UTC+2 użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

> [...]
    > rozwiązanie znane i sprawdzone. Co wcale nie znaczy, że w tym przypadku
    > najlepsze -- piana poliuretanowa może być tu lepsza od gipsu.

    No tak, tylko w tym momencie traci sie prostota i taniość rozwiązania. Taniej wtedy
    isc do sklepu i kupić akryl w tubie za 12-15pln i zrobic co trzeba bez kombinowania.

  • 9. Data: 2017-05-30 18:11:38
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    s...@g...com napisał:

    > No tak, tylko w tym momencie traci sie prostota i taniość rozwiązania.
    > Taniej wtedy isc do sklepu i kupić akryl w tubie za 12-15pln i zrobic
    > co trzeba bez kombinowania.

    Wątkotwórca już zauważył, że potrzebuje czego innego niż mu się zadawało.
    Ale ja i tak bym nie przesadzał z oceną skomplikowania operacji podłączenia
    szlauchu do lejka.

    --
    Jarek

  • 10. Data: 2017-05-30 21:04:18
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Wątkotwórca już zauważył, że potrzebuje czego innego niż mu się zadawało.
    > Ale ja i tak bym nie przesadzał z oceną skomplikowania operacji podłączenia
    > szlauchu do lejka.

    Ha, właśnie się dowiedziałem, że worek gipsu już kupiony :(

    Czyli chyba jednak poszukam mocnego worka foliowego i grubego wężyka.
    Albo skleję "węża" z folii.

    Wąż ogrodniczy 1/2" będzie raczej za gruby - swego czasu zbyt dokładnie
    (znaczy z małym naddatkiem) wykonałem ten otwór. Wyszło OIDP 16
    odwiertów wiertłem ?14 po obwodzie, później wybieranie dłutem.

    Tak czy inaczej: trzeba zrobić wizję lokalną, jak to teraz wygląda.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam