  • 1. Data: 2017-05-30 12:56:48
    Temat: Nowy licznik elektroniczny jednokierunkowy - jak zadziała przy wpuszczaniu energii z drugiej strony?
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Będzie nabijał kWh mimo że energia w drugą stronę poleci?
    Czy nic nie będzie nabijał?
    Ktoś testował? ;)

    L.

  • 2. Data: 2017-05-30 14:03:41
    Od: Budyń <b...@g...com>

    Powinien pokazac zero, az taki glupi nie jest :)

    b.

  • 3. Data: 2017-05-30 15:20:24
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 30.05.2017 12:56, Lisciasty wrote:
    > Będzie nabijał kWh mimo że energia w drugą stronę poleci?
    > Czy nic nie będzie nabijał?
    > Ktoś testował? ;)

    Powiem ci dokładnie, bo wiem.

    Podłączasz fotowoltaikę ongrid:

    1. Stary licznik tarczowy kręci się do tyłu.
    Jak taki masz i masz panele słoneczne to jak się nikt nie kapnie to
    zmniejszysz sobie rachunki w stosunku 1:1. A jak sie kapnie to nie ma
    paragrafu na to, bo nie kradniesz prądu.

    2. Elektroniczny jednokierunkowy nabija w obie strony przepływu energii.

    To jest sprawdzone.

  • 4. Data: 2017-05-30 19:02:35
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 30 maja 2017 15:20:28 UTC+2 użytkownik KIKI napisał:
    > 2. Elektroniczny jednokierunkowy nabija w obie strony przepływu energii.
    >
    > To jest sprawdzone.

    Tego się właśnie obawiałem :> Mam nowy elektroniczny, cóż trzeba będzie
    poczekać, aż się pofatygują i zamontują dwukierunkowy. Dzięki ;)

    L.

  • 5. Data: 2017-05-30 19:04:16
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 30 maja 2017 14:03:43 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
    > Powinien pokazac zero, az taki glupi nie jest :)
    >
    > b.

    Zero pokaże jak odbiory w chałupie pokryją się idealnie z produkcją,
    tak to sobie przynajmniej imaginuję. Ale jakbym generował więcej niż
    zjadam, to licznik nabije tak jakbym pobierał z sieci (patrz Kiki).
    A starego tarczowego niestety nie mam już dawno, zresztą one miały chyba
    zapadkę przeciwko obrotom wstecznym, przynajmniej te bardziej współczesne...

    L.

  • 6. Data: 2017-05-30 19:26:30
    Od: Budyń <b...@g...com>

    Malo prawdopodobne aby w obie strony liczyl jako 9bciazeni sieci. Ale kto ich wie.

    b.

  • 7. Data: 2017-05-30 21:24:12
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 30 maja 2017 19:02:37 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Tego się właśnie obawiałem :> Mam nowy elektroniczny, cóż trzeba będzie
    > poczekać, aż się pofatygują i zamontują dwukierunkowy. Dzięki ;)

    Pochwal się co(fotowoltaikę?) i za ile sprzedali Tobie

  • 8. Data: 2017-05-30 21:50:28
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 30.05.2017 19:26, Budyń wrote:
    > Malo prawdopodobne aby w obie strony liczyl jako 9bciazeni sieci. Ale kto ich wie.
    >
    > b.

    Jestem pewien, bo sam widziałem na własne oczy jak kręci się w tył. W
    dzień latał do tyłu i znajomy doszedł do wniosku, że najwyżej rozwiążą z
    nim umowę ale też nie było w umowie słowa o tym.
    To było w czasie testów prosumenta. Znaczy się ZE robił wszystko żeby
    umowy nie podpisać. No a sprzęt był i już działał.

  • 9. Data: 2017-05-30 23:06:01
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 30 maja 2017 21:24:14 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
    > Pochwal się co(fotowoltaikę?) i za ile sprzedali Tobie

    5kW ale brane zewsząd, od jednych ludków panele, od innych falownik,
    zestawy mocujące, przewody, przepięciówki i inne duperele...
    W sumie jakieś 25 tys. chyba, nie pamiętam musiałbym poszukać papierów.
    Sam to sobie będę składał, bo za prosto byłoby kupić z usługą
    i się nie pierniczyć ;)

    L.

  • 10. Data: 2017-05-30 23:16:56
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 30 maja 2017 23:06:03 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

> [...]
    > W sumie jakieś 25 tys. chyba, nie pamiętam musiałbym poszukać papierów.
    > Sam to sobie będę składał, bo za prosto byłoby kupić z usługą

    Rozumię że to hobby i czas zwrotu bez znaczenia.
    Ale moze jakieś szacunki robiłeś odnośnie kiedy odzyskasz włożone 25tys?
    Bo coraz więcej posesji tymi panelami oszpeconych widzę i mnie ciekawi czy to zarobi
    na siebie w rozsądnym czasie.