  • 91. Data: 2017-06-23 14:20:38
    Temat: Re: Nowy licznik elektroniczny jednokierunkowy - jak zadziała przy wpuszczaniu energii z drugiej strony?
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 22.06.2017 13:25, Adam Sz. wrote:

    > Sorki, źle przeczytałem. Nie zaprzeczają tutaj, że bieżącą produkcję
    > można konsumować odrazu. Ale piszą inaczej niż Liściasty nam sprzedał
    > historię o kWh za kWh, bo jest tylko 80% kWh za kWh ;)
    > pozdr.

    Mnie się wydaje, że 1 stycznia cały letni zapas jest bilansowany. Szkoda
    słów.

  • 92. Data: 2017-06-23 14:22:33
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 23 czerwca 2017 14:19:23 UTC+2 użytkownik KIKI napisał:

    > Mnie też się tak wydaje ale znam kogoś kto kupił ogniwa po 100PLN za
    > 250W panele na aukcji u komornika. Kupił 12kWp i odsprzedał połowe z
    > mich za wyższą cenę

    I to jest chyba jedyny przykład dobrej inwestycji w fotovoltaike :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 93. Data: 2017-06-23 14:34:52
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-06-23 o 14:20, KIKI pisze:

    > Mnie się wydaje, że 1 stycznia cały letni zapas jest bilansowany. Szkoda
    > słów.

    A na jakiej podstawie ci się wydaje?

    --
    Pete

  • 94. Data: 2017-06-23 14:58:18
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 23.06.2017 14:34, Pete wrote:

    > A na jakiej podstawie ci się wydaje?

    Z kimś gadałem i ma wpisane w umowie roczny okres rozliczeniowy, rok
    kalendarzowy czy jakoś tak.
    Może się coś zmieniło ale wątpię. Oni chcą przyciąć letni prąd żeby
    trzeba u nich kupować. Im się to w ogóle nie opłaca.

  • 95. Data: 2017-06-23 15:03:30
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 23.06.2017 14:22, Adam Sz. wrote:

    > I to jest chyba jedyny przykład dobrej inwestycji w fotovoltaike :D
    > pozdr.

    Firma padła w związku z reklamacjami na psujące się ogniwa poprzez efekt
    PID.
    Jeżeli będziecie używali przetwornic tych tanich bez transformatorów, to
    mimo zapewnień sprzedawcy i tak PID was dopadnie.

    Pola elektrycznego nie da się oszukać ani "naprawiać paneli przez noc"
    przez podanie napięcia w przeciwną stronę.

    Przetwornica musi być galwanicznie izolowana transformatorem, a panele
    uziemione w specjalny sposób.

  • 96. Data: 2017-06-23 15:07:01
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 23 czerwca 2017 14:58:19 UTC+2 użytkownik KIKI napisał:

> [...]
    > Może się coś zmieniło ale wątpię. Oni chcą przyciąć letni prąd żeby
    > trzeba u nich kupować. Im się to w ogóle nie opłaca.

    Różnie bywa
    http://gramwzielone.pl/trendy/23351/prosument-rozlic
    zany-w-okresie-rocznym-czy-w-okresach-okreslonych-w-
    umowach-kompleksowych

  • 97. Data: 2017-06-23 15:27:45
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 23.06.2017 15:07, Kris wrote:

    > Różnie bywa
    > http://gramwzielone.pl/trendy/23351/prosument-rozlic
    zany-w-okresie-rocznym-czy-w-okresach-okreslonych-w-
    umowach-kompleksowych

    Czyli "lipa" jakby klasyk powiedział :-)

  • 98. Data: 2017-06-24 09:27:57
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 23-Jun-17 15:03, KIKI wrote:
    > Przetwornica musi być galwanicznie izolowana transformatorem, a panele
    > uziemione w specjalny sposób.

    Na czym polega specjalność sposobu uziemienia? W internetach piszą
    jedynie o uziemieniu jednego z biegunów zgodnie z zaleceniami producenta.

    Piotrek

  • 99. Data: 2017-06-24 11:59:38
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-06-23 o 15:27, KIKI pisze:

    zany-w-okresie-rocznym-czy-w-okresach-okreslonych-w-
    umowach-kompleksowych

    > Czyli "lipa" jakby klasyk powiedział :-)

    ALe to przykład jednego sprzedawcy. Tauron nie robi AFAIK takich cyrków

    --
    Pete

  • 100. Data: 2017-07-11 01:00:09
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2017-06-21 12:55, Lisciasty pisze:
    > Doczekałem się w końcu licznika dwukierunkowego, upał już się konwertuje w prund ;)
    >
    > http://pvmonitor.pl/user.php?idinst=10165

    Chyba całkiem niezłą masz wydajność :)

    K.

    --