  • 101. Data: 2017-07-11 07:47:52
    Temat: Re: Nowy licznik elektroniczny jednokierunkowy - jak zadziała przy wpuszczaniu energii z drugiej strony?
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 24 czerwca 2017 09:28:01 UTC+2 użytkownik Piotrek napisał:

    > Na czym polega specjalność sposobu uziemienia? W internetach piszą
    > jedynie o uziemieniu jednego z biegunów zgodnie z zaleceniami producenta.
    >
    > Piotrek

    Kiki zatrzymał się technologicznie 10 lat temu, teraz już tych
    paneli wymagających uziemienia bieguna się nie stosuje.

    L.

  • 102. Data: 2017-07-11 07:48:47
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 11 lipca 2017 01:00:11 UTC+2 użytkownik Krystek napisał:
    > Chyba całkiem niezłą masz wydajność :)

    Trochę komin mi jednak chyba bruździ, późnym popołudniem jedna sekcja
    jest nieco słabsza od drugiej, ale muszę to obczaić...

    L.

  • 103. Data: 2017-07-11 07:56:23
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 22 czerwca 2017 14:06:19 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > Jeżeli tak naprawdę jest - to zmieniam zdanie - obecnie płacę ok 4,5k pln
    > rocznie za prąd, a płaciłbym ~5000*0,25 = ~1250, powiedzmy 1500 z
    > abonamentem etc. 3k rocznie w kieszeni, 24k inwestycja - zwrot po 8-ym
    > roku. To już miałoby sens :)

    Na razie ciężko dojść co jak jest rozliczane, bo każdy operator sobie
    rzepkę skrobie, może za jakiś czas jakoś to uregulują i ujednolicą,
    póki co każdy sobie sam ustawę interpretuje. A że ustawa jest ogólnikowa,
    to już wina ciołków, którzy ją pisali. A może tak właśnie pisali, żeby
    była mętna?

    L.

  • 104. Data: 2017-07-11 19:00:30
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 11.07.2017 07:47, Lisciasty wrote:

    > Kiki zatrzymał się technologicznie 10 lat temu, teraz już tych
    > paneli wymagających uziemienia bieguna się nie stosuje.

    Fizyka się nie zmieniła i pole elektryczne jest właściwością przestrzeni
    wszędzie tam gdzie są dwa oddalone od siebie cząstki elementarne.

  • 105. Data: 2017-07-12 17:44:25
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zaraz bedzie miesiac od wlaczenia. Dasz rade ocenic jakie masz finansowe oszczednosci
    w jednym z najlepszych miesiecy w roku.

  • 106. Data: 2017-08-22 13:46:42
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-06-22 o 14:21, Pete pisze:

    > AFAIR działa to jak klasyczna kolejka FIFO (z tym, że wyprodukowany a
    > niewykorzystany prąd kasowany jest po 12 miesiącach). Czyli najpierw
    > musisz mieć nadwyżkę produkcji, żeby móc odebrać swój prąd.

    Już wiem jak to działa na uruchomionej instalacji.
    Całość wyprodukowanego prądu jest wysyłana na zewnątrz. Jeśli nie ma
    zasilania, instalacja również nie wysyła. Nie ma wtedy też możliwości
    wykorzystania wyprodukowanej energii na własne potrzeby.
    Tauron od razu kasuje dla siebie 20% z całości wyprodukowanej energii

    --
    Pete

  • 107. Data: 2017-08-22 13:52:04
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 22 sierpnia 2017 13:46:45 UTC+2 użytkownik Pete napisał:
    > Już wiem jak to działa na uruchomionej instalacji.
    > Całość wyprodukowanego prądu jest wysyłana na zewnątrz.

    Całość nie. To co zje dom, zostaje w środku :>

    L.

  • 108. Data: 2017-08-22 21:36:02
    Od: w...@a...com

    W dniu wtorek, 22 sierpnia 2017 13:52:06 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Całość nie. To co zje dom, zostaje w środku :>
    >
    > L.
    Czasem nawet ta energia w ogole na zewnątrz nie wychodzi. Zostaje w zrodle. Np tu:
    https://www.youtube.com/watch?v=DwA6Ktc7Qi0
    Budujcie wiatraki a z bidy nie wyjdziecie.
    Pzdr
    Tornad