  • 11. Data: 2017-05-31 02:00:46
    Temat: Re: Nowy licznik elektroniczny jednokierunkowy - jak zadziała przy wpuszczaniu energii z drugiej strony?
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 30 May 2017 14:06:01 -0700 (PDT), Lisciasty napisał(a):

    > 5kW ale brane zewsząd, od jednych ludków panele, od innych falownik,
    > zestawy mocujące, przewody, przepięciówki i inne duperele...
    > W sumie jakieś 25 tys. chyba, nie pamiętam musiałbym poszukać papierów.
    > Sam to sobie będę składał, bo za prosto byłoby kupić z usługą
    > i się nie pierniczyć ;)

    W Ikei miałbyś to na gotowo na dachu za 27k, do tego z gwarancją.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 12. Data: 2017-05-31 03:24:35
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 30 maja 2017 23:16:57 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
    > Rozumię że to hobby i czas zwrotu bez znaczenia.

    Bez napinki, ale jakieś tam znaczenie ma ;)

    > Ale moze jakieś szacunki robiłeś odnośnie kiedy odzyskasz włożone 25tys?

    Jakieś 8-10 lat, o ile można być czegoś pewnym w takim okresie czasu
    w naszym pięknym kraju :]

    > Bo coraz więcej posesji tymi panelami oszpeconych widzę i mnie ciekawi czy to
    > zarobi na siebie w rozsądnym czasie.

    Zarobić nie zarobi, zbilansuje rachunki za grzanie i świecenie do minimum.

    L.

  • 13. Data: 2017-05-31 03:25:20
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 31 maja 2017 02:00:49 UTC+2 użytkownik Borys Pogoreło napisał:
    > W Ikei miałbyś to na gotowo na dachu za 27k, do tego z gwarancją.

    O, a macałeś temat jakoś bliżej? Jaki sprzęt? Zasady, kto montuje itepe?

    L.

  • 14. Data: 2017-05-31 09:59:06
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 31 maja 2017 02:00:49 UTC+2 użytkownik Borys Pogoreło napisał:

    > W Ikei miałbyś to na gotowo na dachu za 27k, do tego z gwarancją.

    Własnie - odkąd IKEA się za to wzięła i promują to dla mas to myślę, że
    cena w ciągu najbliższych kilku lat spadnie kilkukrotnie :) IMO warto
    poczekać.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 15. Data: 2017-05-31 10:02:43
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 31 maja 2017 03:24:41 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Bez napinki, ale jakieś tam znaczenie ma ;)

    liczyłem ostatnio kąty optymalne nachylenia dla naszej okolicy na podstawie danych
    pogodowych - wychodzi ze ok. 20stopni jest najlepiej.
    A ty jak ustawiasz, pewnie po płaszczyźnie dachu, inaczej nie ma sensu.

    b.

  • 16. Data: 2017-05-31 12:23:44
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 31 maja 2017 10:02:44 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
    > liczyłem ostatnio kąty optymalne nachylenia dla naszej okolicy na podstawie
    > danych pogodowych - wychodzi ze ok. 20stopni jest najlepiej.
    > A ty jak ustawiasz, pewnie po płaszczyźnie dachu, inaczej nie ma sensu.

    Ta, ja mam dach chyba na 40 stopni nachylony czy coś w ten deseń.
    Jest jakaś tam możliwość regulacji na śrubach, ale pewnie wyjdzie w
    praniu jak to tam będzie hulać.

    L.

  • 17. Data: 2017-05-31 12:42:06
    Od: Kris <k...@g...com>

    > Jakieś 8-10 lat,

    Ogrzewanie pradem pisałeś kosztowało ciebie ok 2tys
    Opłaty za prąd nie służący do ogrzewania to myślę że z 3tys rocznie
    To razem ok 5tys rocznie na dzisiaj do elektrowni przelewasz
    Szacujesz że połowę z tego zaoszczędzisz dzięki ogniwom?

  • 18. Data: 2017-05-31 12:51:51
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-05-31 o 12:42, Kris pisze:

> [...]
    > To razem ok 5tys rocznie na dzisiaj do elektrowni przelewasz
    > Szacujesz że połowę z tego zaoszczędzisz dzięki ogniwom?

    Dlaczego tylko połowę? Mógłby teoretycznie zoszczędzić wszystko oprócz
    opłat abonamentowych i dodatków specjalnych....

    --
    Pete

  • 19. Data: 2017-05-31 12:52:46
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-05-31 o 12:23, Lisciasty pisze:

    > Ta, ja mam dach chyba na 40 stopni nachylony czy coś w ten deseń.
    > Jest jakaś tam możliwość regulacji na śrubach, ale pewnie wyjdzie w
    > praniu jak to tam będzie hulać.

    Na którejś ze stron pisali, że tak niewielkie odchylenie od optimum nie
    opłaca się kompensować.

    --
    Pete

  • 20. Data: 2017-05-31 13:00:49
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 31 maja 2017 03:25:21 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:
    :

    > O, a macałeś temat jakoś bliżej? Jaki sprzęt? Zasady, kto montuje itepe?

    Sobie wlazłem do IKEA
    https://ikea.geo-solar.pl/#start
    Powierzchnia dachu do zabudowy im wyszło ok 30m2
    Podsumowanie wyszło tak:
    http://files.tinypic.pl/i/00905/6ps2inspr8wn.png