  • 1. Data: 2017-06-02 16:32:01
    Temat: folia kubełkowa - zawijać?
    Od: Marek <f...@f...com>

    Niektórzy praktykują zawijanie folii kubełkowej na dole. Czy to
    konieczne? Jeśli tak to w którą stronę zawijać, w stronę ławy czy
    przeciwną?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2017-06-04 23:08:52
    Temat: Re: folia kubełkowa - zawijać?
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 2 czerwca 2017 16:32:07 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
    > Niektórzy praktykują zawijanie folii kubełkowej na dole. Czy to
    > konieczne? Jeśli tak to w którą stronę zawijać, w stronę ławy czy
    > przeciwną?

    Nic nie zawijac bo i po co? Kubelki w strone sciany i przylozyc rowno, tak
    zeby dolna krawedz lezala na lawie. Idea tej folii jest aby miedzy folia,
    a sciana - kubelki utworzyly pusta przestrzen. Raz, zeby odsunac mokry
    grunt od sciany, a dwa - zeby powstala przestrzen, przez ktora woda moze
    swobodnie odparowac. No i oczywiscie jezeli dajesz folie to rob tez
    porzadny drenaz - zeby woda ktora dostanie sie w ta przestrzen zostala
    przez niego odprowadzona.

    Teoretycznie moglbys wywinac na zewnatrz ale po co? Przeciez tak rowno
    od dolu nie ulozysz, zeby tam nie powstala przestrzen do odplywu wody
    do drenazu - nie ma takiej mozliwosci :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2017-06-05 21:49:11
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 04.06.2017 23:08, Adam Sz. wrote:
    > No i oczywiscie jezeli dajesz folie to rob tez
    > porzadny drenaz - zeby woda ktora dostanie sie w ta przestrzen zostala
    > przez niego odprowadzona.

    Przecież drenaży nie robią i folię zawijają. Sam widziałem. Na moje
    uwagi się obraził kaszub jeden.

  • 4. Data: 2017-06-06 08:18:47
    Od: "k...@w...pl" <k...@w...pl>

    W dniu 04-06-2017 o 23:08, Adam Sz. pisze:
    >No i oczywiscie jezeli dajesz folie to rob tez
    > porzadny drenaz - zeby woda ktora dostanie sie w ta przestrzen zostala
    > przez niego odprowadzona.

    A jeżeli tak jak jam mam podsypkę ze żwiru 50cm pod ławami, równy teren
    i na kilka metrów w dół. Jak wtedy zrobisz drenaż?

  • 5. Data: 2017-06-06 08:34:34
    Od: "k...@w...pl" <k...@w...pl>

    W dniu 06-06-2017 o 08:18, k...@w...pl pisze:

    > A jeżeli tak jak jam mam podsypkę ze żwiru 50cm pod ławami, równy teren
    > i na kilka metrów w dół <<<<<<glina>>>>>>>. Jak wtedy zrobisz drenaż?

    poprawka

  • 6. Data: 2017-06-06 10:27:42
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 6 czerwca 2017 08:18:48 UTC+2 użytkownik k...@w...pl napisał:

    > A jeżeli tak jak jam mam podsypkę ze żwiru 50cm pod ławami, równy teren
    > i na kilka metrów w dół. Jak wtedy zrobisz drenaż?

    Studnia chlonna. Lub nie robilbym drenazu ale wtedy nie dajesz w ogole
    folii kubelkowej tylko porzadna izolacje pionowa i zasypujesz calosc
    glina po to, zeby woda miala jak najbardziej utrudniony dostep do sciany.

    Jezeli masz nieprzepuszczalna gline, polozysz folie kubelkowa i dostanie
    sie tam woda opadowa - to ona nigdzie nie zostanie odprowadzona i bedzie
    napierac na sciane, az w koncu sie przedostanie, chyba ze masz zrobiona
    szczelna wanne ale watpie, bo taka super szczelna izolacja kosztuje
    majatek :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2017-06-06 10:30:20
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 6 czerwca 2017 08:34:35 UTC+2 użytkownik k...@w...pl napisał:

> [...]

    Wtedy folia kubełkowa przyniesie więcej szkód niż pożytku(żadnego pożytku w sumie)

  • 8. Data: 2017-06-06 10:31:07
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    Aha - zapomnialbym o najwazniejszym - w takim wypadku oczywiscie juz
    na etapie projektu trzeba dom lekko podniesc tak, zeby posadzki byly
    powyzej poziomu terenu. I ziemie dookola ulozyc tak zeby woda splywala
    od domu. Nie robic drenazu, oblozyc dookola gruba folia, zasypac
    nieprzepuszczalna glina. Proba robienia drenazu (bez dzialajacej studni
    chlonnej), czy obsypywania domu w takim wypadku piaskiem to duzy blad,
    bo sami sobie wode sciagamy pod dom :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2017-06-17 16:13:27
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 6 Jun 2017 01:27:42 -0700 (PDT), "Adam Sz."
    <a...@g...com> wrote:
> [...]
    bedzie
    > napierac na sciane, az w koncu sie przedostanie,

    A nie wcześniej odparuje? Przecież folia tworzy wolną przestrzeń
    otwartą z góry.

    --
    Marek

  • 10. Data: 2017-06-17 16:16:39
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 4 Jun 2017 14:08:52 -0700 (PDT), "Adam Sz."
    <a...@g...com> wrote:
> [...]
    mokry
    > grunt od sciany, a dwa - zeby powstala przestrzen, przez ktora woda

    To dlaczego fachowcy zakładają ją odwrotnie (cyckami do gruntu,
    płaskim do ściany) i jeszcze się kłócą, że tak oni zawsze
    zakładają....?

    --
    Marek