  • 1. Data: 2011-03-04 14:03:58
    Temat: Dom szkieletowy
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl>

    Witam
    Ostatnio zgłębiam tę technologię i mi się podoba:-) Mam pytanie do znawców,
    którzy się zajmują budową i mają doświadczenie: czy na poszycie wewnętrzne
    ścian można stosować zwykłą płytę paździeżową jak w linku
    http://img718.imageshack.us/i/plyty4.jpg/? Wiem, że jest bardziej narażona
    na wilgoć i puchnie, ale przy prawidłowo zrobionym domu nie powinno być z
    tym problemu.

    --=olo=--

  • 2. Data: 2011-03-04 14:34:03
    Temat: Re: Dom szkieletowy
    Od: "Alexy" <a...@o...com.pl>

    Użytkownik "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > na wilgoć i puchnie, ale przy prawidłowo zrobionym domu nie powinno być z

    A w jakim celu ?
    Płyta OSB wyjdzie chyba w tej samej cenie, a płyta gipsowo-kartonowa jeszcze
    taniej.
    Tyle, że OSB zabezpieczona jest przedz szkodnikami i wilgocią oraz cześciowo
    przed ogniem.
    Płyta gipsowo-kartonowa ma natomiast wswzystkie te zalety tzn. odporność na
    szkodniki, wilgoć, a co najważniejsze długotrwałą odporność na ogień. Jedyny
    mankament to ma mniejszą wytrzymałość mechaniczną, ale z tym mo zna sobie
    poradzić poprzez zastosowanie odpowiednich profili.

  • 3. Data: 2011-03-04 20:37:50
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Fri, 4 Mar 2011 15:03:58 +0100, --=olo=-- napisał(a):

> [...]
    > na wilgoć i puchnie, ale przy prawidłowo zrobionym domu nie powinno być z

    Jak się uprzesz, to wszystko możesz zastosować - zwykłą płytę wiórową z
    linka również. Tylko w ogóle po co ci ta płyta wewnątrz? Sztywność daje
    poszycie zewnętrzne.

    --
    ŁC
    Sedes - siedzenie dla mających gówno do roboty

  • 4. Data: 2011-03-04 22:29:09
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "ŁC" <a...@r...to> napisał w wiadomości
    > Jak się uprzesz, to wszystko możesz zastosować - zwykłą płytę wiórową z
    > linka również. Tylko w ogóle po co ci ta płyta wewnątrz? Sztywność daje
    > poszycie zewnętrzne.

    no wiec ja tez nie widze sensu stosowanie tego. U mnie bedzie i od zewnątrz i od
    środka osb. Moze od wewnątrz dam cieńszą, sie zobaczy :)

    b.

  • 5. Data: 2011-03-04 22:46:50
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Fri, 4 Mar 2011 23:29:09 +0100, Budyń napisał(a):

    > no wiec ja tez nie widze sensu stosowanie tego. U mnie bedzie i od
    > zewnątrz i od środka osb. Moze od wewnątrz dam cieńszą, sie zobaczy
    > :)

    A od środka w jakim celu?

    --
    ŁC
    Chirurg zniesie każdy ból pacjenta.

  • 6. Data: 2011-03-04 23:00:28
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > A od środka w jakim celu?

    a też konstrukcyjnie :-) Czyli bedzie osb+gk.
    Budowa tu (film ten to sam co zwykle - ale idzie wiosna bedzie sie robił nowy)
    http://www.youtube.com/watch?v=Kwg0qX-7vsU

    b.

  • 7. Data: 2011-03-05 00:25:56
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    ŁC wrote:

    > A od środka w jakim celu?

    żeby było zdrowiej... więcje formaldehydów :)

  • 8. Data: 2011-03-05 08:59:56
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > żeby było zdrowiej... więcje formaldehydów :)

    No właśnie natknąłem się kiedyś na jakieś normy co do stosowania płyt
    osb wewnątrz pomieszczeń - nie można tego tak sobie ładował skolko
    ugodno, bo szkodliwe jest :-)

    pozdr
    Robert G.

  • 9. Data: 2011-03-05 09:47:10
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Sat, 05 Mar 2011 09:59:56 +0100, robercik-us napisał(a):

    > No właśnie natknąłem się kiedyś na jakieś normy co do stosowania płyt
    > osb wewnątrz pomieszczeń - nie można tego tak sobie ładował skolko
    > ugodno, bo szkodliwe jest :-)

    Urban legend.
    Nawet tu pisałem o tym kilka razy.

    --
    ŁC
    Zanim powiesz coś bardzo ważnego, sprawdź czy masz zapięty rozporek

  • 10. Data: 2011-03-05 10:46:02
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Urban legend.

    albo moze były jakies problemy z pierwszymi płytami. Teraz u niemców takie sie
    wewnątrz daje bez problemu.

    b.