  • 1. Data: 2012-05-05 12:23:06
    Temat: Domy ze stali
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Rzut beretem ode mnie jest niewielkie osiedle domów wykonanych ze stali.
    Ciekawa sprawa.
    tu kilka szczegółów
    http://forum.gkw24.pl/viewtopic.php?t=837

    resztę można znaleźć wpisując stalowe domy Zabrze, stalowe domy von
    Ballestrema.
    Jeżeli kogo to interesi.

  • 2. Data: 2012-05-05 12:51:33
    Temat: Re: Domy ze stali
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Ciekawi mnie tylko jak coś takiego wychodzi kosztowo...
    W końcu stal do tanich nie należy - ja dwa i pół roku temu płaciłem coś
    pod 2 tys za tonę, a żeby zbudować choćby taki dom jak mój, to 10 czy 50
    ton może być mało skoro na sam strop poszło chyba z 1,5 tony jak nie
    więcej :-)

    Wszystko się da, tylko jakim kosztem ...

    pozdr
    Robert G.

  • 3. Data: 2012-05-05 20:48:55
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    Użytkownik "Jackare" <1...@t...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tu kilka szczegółów
    > http://forum.gkw24.pl/viewtopic.php?t=837
    >
    > resztę można znaleźć wpisując stalowe domy Zabrze, stalowe domy von

    To mialo wtedy sens poniewaz niejako fabryka dawala surowiec na budowe dla
    wych pracownikow. Wszak stal z Huty Zabrze niejako byla "darmowa" dla
    wlasciciela huty.
    Podobne domy oprocz tych na Zandce są chyba jeszcze z Zabrzu Biskupicach
    oraz Zabrzu-ROkitnicy czy Helence.

    Dzis tez sie buduje domy stalowe tylko one maja dwie wady z punktu widzenia
    przecietnego inwestora- po pierwsze trzeba dokladnie wiedziec czego sie chce
    bo pozniejsze przerobki bylyby kosztowne po drugie wymagaja dokladnego
    projektu i dokladnego montazu w tym wykonania fundamentow.

    Robercie tej stali nie byloby by wbrew pozorom tyle ile mowisz- moznaby to
    zaprojektowac wszystko w szkielecie stalowym z profili cienkosciennych - cos
    na kszalt "kanadyjczyka" tylko ze stali

  • 4. Data: 2012-05-05 20:50:49
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 05.05.2012 20:48, Przemek pisze:

    > Robercie tej stali nie byloby by wbrew pozorom tyle ile mowisz- moznaby to
    > zaprojektowac wszystko w szkielecie stalowym z profili cienkosciennych - cos
    > na kszalt "kanadyjczyka" tylko ze stali

    Z ciekawostek: w razie pożaru taki "kanadyjczyk" ze szkieletem ze stali
    zawali się DUŻO szybciej, niż drewniany.

  • 5. Data: 2012-05-06 01:24:13
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Jackare napisał:
> [...]
    > tu kilka szczegółów
    > http://forum.gkw24.pl/viewtopic.php?t=837
    >
    > resztę można znaleźć wpisując stalowe domy Zabrze, stalowe domy von

    Stalowe przegrody to zupełna pomyłka - za sprężyste, za mała stratność
    na drgania. Paskudna akustyka jak piszą.
    Inna sprawa szkielet stalowy - tu dwa koronne przykłady z Warszawy,
    gmach Pasty (motopompą strażacką benzynę do niego pompowano) i gmach
    Prudentialu (ostatnio - hotel Warszawa) postrzelany jak rzeszoto w
    czasie wojny - oba stoją do dziś, Prudentialu nawet deweloper chcący
    zwolnić plac nie zmógł i coś ostatnio zaczyna się dziać...

  • 6. Data: 2012-05-06 11:06:57
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <d...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:4fa5b698$0$1295$65785112@news.neostrada.pl...

    Stalowe przegrody to zupełna pomyłka - za sprężyste, za mała stratność
    na drgania. Paskudna akustyka jak piszą.

    ale za to jaka odporność na ogień artylerii średniokalibrowej, że o broni
    ręcznej nie wspomnę :))

  • 7. Data: 2012-05-06 11:22:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 06.05.2012 11:06, Jackare pisze:
> [...]
    > na drgania. Paskudna akustyka jak piszą.
    >
    > ale za to jaka odporność na ogień artylerii średniokalibrowej, że o

    Myślisz, że dawali na przegrody stal kilku-kilkunastocentymetrowej
    grubości ? ;->

    Bo to tylko w tanich amerykańskich filmach blacha o grubości milimetra
    lub dwóch jest kuloodporna ;->

  • 8. Data: 2012-05-06 17:36:05
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "Jackare" <1...@t...com.pl> napisał w wiadomości
    > Rzut beretem ode mnie jest niewielkie osiedle domów wykonanych ze stali.
> [...]

    Strasznie smutny ten Śląsk jest ale ludzie chociaż wydają się jednak być na
    codzień pełni energii.

    Marek

  • 9. Data: 2012-05-06 19:43:44
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Jackare" <1...@t...com.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Strasznie smutny ten Śląsk jest ale ludzie chociaż wydają się jednak być
    > na codzień pełni energii.

    myślę że to pozory, postindustrialna degradacja, i jeszcze większa
    degradacja spowodowana upaństwowieniem majątku czyli de facto pozbawieniem
    go właściciela. Przed wojną całe miejscowości bywały tu prywatne.