  • 1. Data: 2012-05-04 20:17:31
    Temat: Koszty eksplotacyjne kuchni indukcyjnej
    Od: s...@g...com

    Kolega Robertr liczy koszt energii w trybie stanby.

    MOże już było kiedyś ale ....
    Padła mi ostatnio kuchenka z płytą ceramiczną.
    A ponieważ ceny indukcyjnych spadły więc postanowiłem zafundować sobie takie
    ustrojstwo.
    Pierwsze wrażenie super...
    Woda zagotowała sie błyskawicznie w porównaniu z poprzednią kuchnią.
    Dopiero po chwili uświadomiłem sobie że moja indukcja ma o 2 kW wiekszą moc od
    ceramicznej.
    Więc czas grzania wody a wiec koszty energi mogą wydawać sie mniejsze a tak naprawde
    to fikcja bo pobieram większy prąd (moc).

    Kolejna kwestia, wytrzymałość domowej sieci energetycznej.
    Teoretycznie te 7 kW to jest bardzo rzadko używane ale 60% tej wartości to już bedzie
    norma. Sieć jest liczona pewnie na takie obciążnie ale Moja poprzednia kuchenka miała
    tylko 5 kW a następna będzie mieć 9 kW ???

    I ostatnia kwestia, tak z ciekawości
    Wie ktoś jaki charakter (indukcyjny,pojemnościowy,rezystacyjny) ma ta kuchenka.
    Kiedyś liznąłem troche elektrotechniki i nauczyciel nam tłumaczył że duże zakłady
    żeby obniżyć rachunki za energie właczają silniki po to tylko aby zmienić cos fi a
    więc rachunek za prąd.
    Może jakiś mały silniczek :)

  • 2. Data: 2012-05-04 21:32:32
    Temat: Re: Koszty eksplotacyjne kuchni indukcyjnej
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    ion-forums@ynep10...

> [...]
    > moc od ceramicznej. Więc czas grzania wody a wiec koszty energi mogą
    > wydawać sie mniejsze a tak naprawde to fikcja bo pobieram większy prąd

    Zajebisty musisz mieć garnek, że grzejesz wodę jednocześnie na 4-rech polach
    i full mocy.

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2012-05-04 22:33:32
    Od: s...@g...com

    > Zajebisty musisz mieć garnek, że grzejesz wodę jednocześnie na 4-rech polach
    > i full mocy.

    prosze przeczytaj

  • 4. Data: 2012-05-04 23:57:18
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik s...@g...com napisał:
    > Pierwsze wrażenie super...

    Ja jestem zadowolony i moja żona też :-)

> [...]
    > Więc czas grzania wody a wiec koszty energi mogą wydawać sie mniejsze a tak
    naprawde to fikcja bo pobieram większy prąd (moc).

    Pamiętaj jednak, że ta większa moc jest w krótszym czasie. Poza tym
    indukcja ma dużo mniejszą bezwładność cieplną, a co za tym idzie
    mniejsze straty energii.
    Dramatyzujesz.

> [...]
    bedzie norma. Sieć jest liczona pewnie na takie obciążnie ale Moja poprzednia
    kuchenka miała tylko 5 kW a następna będzie mieć 9 kW ???

    Moja ma łączną moc 9,6 kW, ale chyba nigdy jeszcze tyle na raz nie brała.
    Był piekarnik i może max 2 - 3 pola grzejne i to nigdy nie w trybie
    power bost, czy jak tam się to zwie.
    95 proc czasu pracy tej kuchenki to będzie jedno pole załączone na max
    30 proc mocy :-).
    czyli może 700 - 800 W. Nie ma obaw o przeciążenie instalacji.

> [...]
    żeby obniżyć rachunki za energie właczają silniki po to tylko aby zmienić cos fi a

    Może się nie znam, ale jak załączysz dodatkowy odbiornik prądu, to
    zużycie raczej wzrośnie. Nie liczyłbym tu na zmniejszenie rachunków, a
    raczej zwiększenie.

    pozdrawiam
    Robert G

  • 5. Data: 2012-05-05 00:44:33
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Może jakiś mały silniczek :)

    Raczej kondensatorek.

  • 6. Data: 2012-05-06 17:44:16
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

> [...]

    >Więc czas grzania wody a wiec koszty energi mogą wydawać sie mniejsze a tak
    >naprawde to fikcja bo pobieram większy prąd (moc).

    Grzejąc na indukcji masz krótszy czas nagrzewania garnka i tego co w środku
    gdyż na płycie indukcyjnej rozgrzewane jest bezpośrednio dno garnka a nie
    jak w normalnej ceramicznej grzałka musi sama się rozgrzać pokonać straty
    wynikajace ze swojej pojemności cieplnej (jest nawinięta na korpusie) ogrzać
    dno przez kawałek szyby vitroceramicznej i dopiero ciepełko trafia w dno
    garnka.
    Jak gotujesz wodę na indukcji to zaraz po ściągnięciu garnka jesteś w stanie
    na chwilę dotknąć ręka pole gdyż nie przekracza 100stC, oczywiście grozi
    poparzeniem ale nie jest tak gorące jak pole normalnej kuchni w której
    temperatura może wynosić nawet kilkaset stopni. Świadczy to wszystko o tym
    że gotowanie na indukcji jest tańsze i szybsze a większą mocą pola się nie
    sugeruj.

    Marek

  • 7. Data: 2012-05-06 20:12:57
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@g...pl>

    Trochę pokręciłeś (kładziesz nacisk na przewodnictwo cieplne, a nie na
    promieniowanie podczerwone), ale generalnie masz rację.

    -----
    > w normalnej ceramicznej grzałka musi sama się rozgrzać pokonać straty
    wynikajace ze swojej pojemności cieplnej ogrzać dno przez kawałek szyby
    vitroceramicznej i dopiero ciepełko trafia w dno garnka.

  • 8. Data: 2012-05-07 06:13:50
    Od: Jacek <n...@g...com>

    W dniu 2012-05-04 20:17, s...@g...com pisze:

    > Więc czas grzania wody a wiec koszty energi mogą wydawać sie mniejsze a tak
    naprawde to fikcja bo pobieram większy prąd (moc).

    Mniej ciepła tracisz na grzanie samej płyty i okolicy garnka, więc
    troszkę zaoszczędzisz w porównaniu ze zwykłą płytą.

> [...]
    bedzie norma. Sieć jest liczona pewnie na takie obciążnie ale Moja poprzednia
    kuchenka miała tylko 5 kW a następna będzie mieć 9 kW ???

    To zależy, do czego używasz tej kuchni. Jak gotujesz "pełnowymiarowy"
    obiad, to 3 pola w użyciu jest normą.

> [...]
    żeby obniżyć rachunki za energie właczają silniki po to tylko aby zmienić cos fi a
    Duże zakłady rozliczają się też z mocy biernej, a domy tylko z mocy
    czynnej, więc nie ma sensu tu cokolwiek kombinować.
    Kuchnia ma charakter rezystancyjny (albo prawie rezystancyjny).
    Wszystko, co przetwarza energię na ciepło ma charakter rezystancyjny,
    nawet silnik.
    A co do załączania dodatkowych urządzeń dla poprawy współczynnika mocy
    to załącza się np. baterie kondensatorów, ale też można załączać silniki
    synchroniczne, które w pewnych warunkach mają charakter pojemnościowy.
    Tylko, że takie silniki małe raczej nie są.

    Jacek

  • 9. Data: 2012-05-07 09:02:00
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "_ąćęłńóśźż." <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Trochę pokręciłeś (kładziesz nacisk na przewodnictwo cieplne

    W którym miejscu? Bo mi wydaje się że chciałem zobrazować że przy okazji
    grzania garnka znaczna część energii elektrycznej zmarnuje się na rozgrzanie
    grzałki, jej korpusu i otoczenia oraz szyby vitroceramicznej? Po drodze masz
    szybę czy uważasz że rozgrzewajac się bardzo znacząco w stosunku do wersji z
    indukcją nie oznacza że szyba zatrzymuje sporo energii? Uważasz że
    promieniowanie przechodzi przez szybę nie nagrzewając jej?

    Marek