  • 11. Data: 2012-07-17 14:50:08
    Temat: Re: Doprowadzenie wody do domu (wodociąg)
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Rozważ plusy dodatnie i ujemne. Wodociąg to jednak pewniejsze źródło wody
    >niż studnia.

    Dla mnie jedynym plusem wodociągów jest "pewność".
    Nie mam pojęcia czy za kilka/kilkanaście lat nie okaże się że woda w mojej
    studni będzie lub czy będzie zdatna do spożycia.
    Na razie mam wyniki Sanepidu i jest z nią wszystko ok.
    Chyba jedyny plus ...

    A tak to same minusy.
    Obecnie woda mnie nic nie kosztuje , jedynie prąd do pompy. Mogę podlewać
    trawnik kiedy chce i itd ...
    Podlewając trawnik nie odprowadzam "ścieków".

    Mam szambo , kanalizacji nie posiadam ...

    Dlatego pytam czy można podłączyć tak aby do podlewania ogródka
    wykorzystywać hydrofor bo nie zamierzam płacić za ścieki i za wodę za
    podlewanie ogrodu , tym bardziej że płacenie za "ścieki" od zużytej wody to
    jakaś głupota, bo przecież woda która idzie do podlewania ogrodu nie wraca
    jako ściek do kanalizy , ale jak płaci się za wskazania z licznika wody to
    nie ma znaczenia gdzie ta woda "poszła" bo ilość wody = ilość kanalizy ...

  • 12. Data: 2012-07-17 16:46:39
    Od: Qrczak <q...@g...pl>

    Dnia 2012-07-17 14:50, niebożę /// Kaszpir /// wylazło do ludzi i marudzi:

> [...]
    > wraca jako ściek do kanalizy , ale jak płaci się za wskazania z licznika
    > wody to nie ma znaczenia gdzie ta woda "poszła" bo ilość wody = ilość

    Dlatego mądrzejsi już dawno mają dwa liczniki: jeden w domu - rozliczane
    jako woda+ścieki oraz drugi - sama woda do np. podlewania ogródka.

    qr.a
    --
    btw czekam, kiedy kaszpir zapyta, czy można zmagazynować wiatr, by w dni
    bezwietrzne bujał za darmo hamakiem

  • 13. Data: 2012-07-17 22:13:51
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2012-07-17 10:41, /// Kaszpir /// pisze:
> [...]
    > jakaś "ryczałtowa' czy każdy dom ma własne wyliczenia ?
    > 5. Czy są jakieś "wytyczne" jak to ma być podłączone i jaką drogą
    > (wolałbym skopać trochę trawnika niż rozwalać kostkę)
    > 6. Jakie ceny są wody ? Czy są jakieś opłaty abonamentowe , przesyłowe i
    > itd
    >
    > Jakie to są koszty ?
    > Czy poza kosztami "przyłączenia" są jakieś jeszcze koszty "?
    > Mi najbardziej pasowało by aby wodociąg był wodą "alternatywną" , czyli
    > abym mógłbym ją włączyć i używać jej tylko kiedy chce , ale raczej

    Ja Ci napiszę, jak to wygląda u mnie w gminie.

    Wodę (podobnie jak kanalizację) gmina ma obowiązek doprowadzić do
    granicy działki. U nas praktykuje się jednak robienie od razu przyłączy
    do samego domu, ale trzeba pokryć koszty takiego przyłącza (z reguły
    jest to opłata ryczałtowa - jakieś 1-1,5 tys - a więc tracą ci, którzy
    mają blisko do wodociągu, a zyskują właściciele posesji odległych; to
    jest po prostu jakaś średnia cena obliczana na podstawie wszystkich
    planowanych przyłączy). Nie ma żadnego limitu, jeśli chodzi o zużycie.
    Ile zużyjesz, tyle płacisz. Jeśli chodzi o alternatywne źródło
    (studnia), to Zakład Usług Komunalnych kręci nosem, ponieważ jak
    będziesz miał kanalizację, to nijak nie będzie możliwości przeliczenia
    ile wody zużywasz, a co za tym idzie - ile przelewasz do kanalizacji.
    Jak masz wodę tylko z wodociągu, to sprawa jest prosta - przyjmuje się,
    że tyle ile zużyłeś wody, tyle trafia do kanalizy, ale jak masz jeszcze
    studnię, to już ciężko to zmierzyć, chyba, że założysz dodatkowy licznik
    na wodę z prywatnego ujęcia i w/g tego licznika będą Ci ścieki
    rozliczać. Ale i tu się można dogadać. Jeśli chodzi o trasę przebiegu
    przyłącza, to u nas praktykuje się najprostszą (najkrótszą) trasę, ale
    firma, która wodociąg wykonuje, ma obowiązek przywrócić nawierzchnię do
    pierwotnego stanu, czyli jak masz kostkę, to muszą ją rozebrać, położyć
    instalację, zasypać i odnowić nawierzchnię. Oczywiście można się dogadać
    (na etapie projektu), żeby zmienić trasę przebiegu przyłącza,
    przynajmniej u nas. Wiadomo, że czasami taniej jest zmienić trasę
    przebiegu o parę metrów, niż rozbierać kostkę, a potem ją układać na nowo.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 14. Data: 2012-07-17 23:12:10
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    wolim <n...@p...tu> napisał(a):

    chyba, że założysz dodatkowy licznik
    > na wodę z prywatnego ujęcia i w/g tego licznika będą Ci ścieki
    > rozliczać. Ale i tu się można dogadać.

    > MW

    Dużo masz jeszcze takich rad? Jak dużo to dawaj. Lepszy jesteś od każdego
    kabaretu w tv.

  • 15. Data: 2012-07-18 07:02:37
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

> [...]
    >ryczałtowa - jakieś 1-1,5 tys - a więc tracą ci, którzy mają blisko do
    >wodociągu, a zyskują właściciele posesji odległych; to

    A gdzie oni tą wodę podłączają ?
    Powiedzmy że obecnie bym nie chciał. Mogą zostawić gdzieś rury przed domem
    abym mógł w przyszłości się podłączyć ?
    Bo szczerze mówiąc nie wiem czy płacenie kilku tysięcy za podłączenie (+
    koszty dodatkowe (2 liczniki , potem opłata co miesięczna i itd)) to taki
    dobry interes.
    Tak naprawdę płaciłbym więcej niż obecnie a nic bym nie zyskał ...

    No chyba że późniejsze podłączenie było by dużo droższe niż teraz. Ale jeśli
    gmina dostanie dofinansowanie to chyba potem cena nie zmieni się ?
    Czy jak od razu się podłącza to jest jakaś cena "specjalna" , czy cena jest
    stała niezależnie od terminu podłaczenia ?

  • 16. Data: 2012-07-18 07:45:19
    Od: symantecghost <s...@g...pl>

    > A gdzie oni tą wodę podłączają ?
    > Powiedzmy że obecnie bym nie chciał.
    1)Warto zrobić przyłącze.
    2)Jeśli masz własne odprowadzenie ścieków, wówczas przyłącze jest bardzo
    proste. Do domu wchodzi Ci dodatkowa rura Wodociągów na niej oplombowany
    licznik. I teraz tą rurę podłączasz gdzie chcesz.
    Proponuję podłączyć za hydroforem do całości instalacji.
    Skoro ma to być na wypadek awarii Twojej pompy wówczas zasilisz tym
    wszystko, łącznie z ogródkiem. Żadnych podwójnych instalacji( cokolwiek
    miało to znaczyć) Po prostu wybierz sobie jakieś kolanko i wkręć tam
    trójnik do niego wspomnianą rurkę z licznika :) (oczywiście musi być
    kilka zaworów ale to chyba oczywiste - przed i za licznikiem i ten zwrotny).
    3)Koszt utrzymania przyłącza jest znikomy.

    Pozdrawiam.

  • 17. Data: 2012-07-18 19:03:28
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    /// Kaszpir /// <b...@a...pl> napisał(a):

> [...]
    > Czy jak od razu się podłącza to jest jakaś cena "specjalna" , czy cena jest
    > stała niezależnie od terminu podłaczenia ?

    Idz do gminy i się spytaj a nie tutaj dupę zawracasz. Co do podłączenia. Jest
    bardzo proste. Potrzebujesz trójnik i dwa reduktory. Przed trójnikiem
    zakładasz reduktory. Jak w pierwszej kolejności chcesz żeby leciała Twoja woda
    to ustawiasz na reduktorze ciśnienie swojej wody trochę wyższe niż z wodociągu.

  • 18. Data: 2012-07-18 20:46:04
    Od: symantecghost <s...@g...pl>

> [...]
    > to ustawiasz na reduktorze ciśnienie swojej wody trochę wyższe niż z wodociągu.

    Proszę podaj jakieś linki do reduktora o którym wspominasz.
    Potrzebuję takie coś do dopełniania wody w instalacji CO.
    (na wejściu z sieci wodociągowej jest 3atm a na wyjściu do CO ma być 2atm)
    Pozdrawiam.

  • 19. Data: 2012-07-18 21:22:20
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2012-07-18 07:02, /// Kaszpir /// pisze:

> [...]
    > Czy jak od razu się podłącza to jest jakaś cena "specjalna" , czy cena
    > jest stała niezależnie od terminu podłaczenia ?

    Jeśli będziesz chciał w przyszłości się podłączyć do wodociągu, a teraz
    nie pozwolisz zrobić przyłącza, to później przyłącze będziesz musiał
    zrobić we własnym zakresie. Jak wodociąg będzie blisko, to będzie
    niedrogo, jak daleko, to wyjdzie kupę kasy.
    Poza tym, jak teraz robi to gmina, to nie musisz się martwić o żadne
    projekty, uzgodnienia, mapki inwentaryzacyjne itp.

    Nie wiem ile Twoja gmina będzie brała za przyłącza - tak jak napisałem,
    u mnie to jest około 1-1.5 złotych, w zależności od wielkości całej
    inwestycji. Jeśli u Ciebie będzie podobnie, to ja bym się nie
    zastanawiał. Jeśli zaś chodzi o samo podłączenie się do sieci, to jest
    to kwestia dogadania się z gminą (lub zakładem usług komunalnych, zależy
    kto buduje ten wodociąg). Ale myślę, że i tu się idzie dogadać tak, żeby
    zapłacić za przyłącze, ale nie podłączać się od razu (czyli nie płacić
    za użytkowanie).

    Pozdrawiam,
    MW

  • 20. Data: 2012-07-18 22:11:18
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    symantecghost <s...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > Potrzebuję takie coś do dopełniania wody w instalacji CO.
    > (na wejściu z sieci wodociągowej jest 3atm a na wyjściu do CO ma być 2atm)
    W Leroy Merlin kupiłem. 3/4 cala chyba 65 złotych.