  • 1. Data: 2022-01-03 23:06:23
    Temat: Duży otwór w stropie żelbetowym....antresola
    Od: uciu <a...@g...com>

    Panowie, pytanie czysto teoretyczne.
    Załóżmy że mam do "dorobienia" 2 pokoje w domu...
    Parterówka wiec zostaje tylko strych (200m2 i h 2,3m do jętek, które zostawiłbym
    widoczne wiec do szczytu około 3-3,2m)...w bok się nie da bo nie ma miejsca.

    Haczyk? -> Strop żelbetowy 15cm, mocno zbrojony,, szkody górnicze.

    Wyjście na strych z salonu fajnie by wyglądało...
    Pasowałoby usunąć więcej sufitu...zrobieć antresole + schody 2 biegowe przy jednej ze
    ścian.
    Otwór musiałby być ok 4,5 x 6-7m wiec spory..

    Pomijając konstruktora bo bedzie musiał ocenic czy się da bezpiecznie to zrobić...

    Jak się to robi? - jakaś firma i wycinają po kawałku? Może smamu spróbować z ogromną
    piłą... Od dołu pewnie jakiś szalunek z OSB na stemplach by się przydał... Dobrze
    myślę? Firma pewnie wzięłaby mają tek za takie coś...

    Zbrojenie stropu wyglądało tak
    https://ibb.co/6YcsbmW
    Wokół tego pomieszczenia były belki..jedna z 16 prętami fi16mm... wiec konstrukcyjnie
    nie powinno być ekscesów. do tego wieniec wokół całego domu... bunkier :-)

    Co myślicie?

  • 2. Data: 2022-01-03 23:16:45
    Temat: Re: Duży otwór w stropie żelbetowym....antresola
    Od: Kris <k...@g...com>

    poniedziałek, 3 stycznia 2022 o 23:06:24 UTC+1 uciu napisał(a):
> [...]
    konstrukcyjnie nie powinno być ekscesów. do tego wieniec wokół całego domu... bunkier
    :-)

    > Co myślicie?
    5-6lat temu pisałem kilkakrotnie- rób normalne schody na strych;)

  • 3. Data: 2022-01-04 06:44:14
    Od: uciu <a...@g...com>

    poniedziałek, 3 stycznia 2022 o 23:16:46 UTC+1 Kris napisał(a):

    > 5-6lat temu pisałem kilkakrotnie- rób normalne schody na strych;)

    Oj chłopie... jakbym wtedy wiedział, to co wiem teraz.... zrobiłbym schody :-)

    uciu
    Na razie sobie gdybam bo jest kilka opcji...ta by mi się podobała najbardziej, choć
    jest najmocniej karkołomna :-)

  • 4. Data: 2022-01-04 07:57:56
    Od: Kris <k...@g...com>

    wtorek, 4 stycznia 2022 o 06:44:15 UTC+1 uciu napisał(a):

    > Na razie sobie gdybam bo jest kilka opcji...ta by mi się podobała najbardziej, choć
    jest najmocniej karkołomna :-)
    A na pewno potrzebujesz dziury 4x7m?
    W ok 2,5x2,5metra dziurze też mozna zrobić funkcjonalne schody.
    Bo opcję schodów z boku domu i osobne wejście wtedy na piętro pewnie rozważałeś i z
    jakiś powodów nie pasuje.

  • 5. Data: 2022-01-04 10:15:44
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-01-04 o 07:57, Kris pisze:

> [...]
    > Bo opcję schodów z boku domu i osobne wejście wtedy na piętro pewnie rozważałeś i z
    Dokładnie, za duża ta dziura na schody. A co do wykonawstwa, stępujesz
    strop poza dziurą ale blisko krawędzi, rozkuwasz pasek jak ma być dziura
    na szerokość 25-30 cm, to będzie wieniec, zbroisz jak ci wyliczy
    konstruktor, zalewasz betonem. ja zwiąże tak po 3-4 tyg powoli rozkuwasz
    środek i wycinasz zbrojenie. usuwasz stemple. Dobrze żeby otwór był
    dosunięty do ścian, wtedy na 2 bokach już będziesz miał istniejący
    wieniec. Wtedy na rogach (stary-nowy) lekko je rozkuwasz żeby 'wejść'
    tam z nowym zbrojeniem, i zaczepić go za stare (nie spawać) tak żeby
    zbrojenie dziury stanowiło całość, i razem to zalać betonem.

    --
    Janusz

  • 6. Data: 2022-01-04 10:20:21
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-01-03 o 23:06, uciu pisze:
    W dniu 2022-01-04 o 10:15, Janusz pisze:
    Popatrzyłem na zdjęcie, nie 'wchodził\ bym z schodami (dziurą) na tą
    belkę gdzie jest podwójne zbrojenie tylko zrobił to na pojedynczej siatce.

    --
    Janusz

  • 7. Data: 2022-01-04 10:20:46
    Od: Janusz <j...@o...pl>

  • 8. Data: 2022-01-04 10:46:55
    Od: uciu <a...@g...com>

    ja wiem ze otwór mniejszy wystarczy :-)
    Chodzi o to by otorzyć też sufit...
    https://cdn.galleries.smcloud.net/t/galleries/gf-Zub
    y-sycr-a5Pm_antresola-664x442-nocrop.jpg
    https://szpachelka.pl/images/zdjecie/antresola-na-po
    ddaszu.jpg

    Trzeba usunąć część z podwójnym zbrojenie i część z pojedyńczym
    https://ibb.co/5hpnr62
    Wieniec (istniejący) byłyby z 3 stron, musiałbym dorobić tylko z jednej strony - ew
    wyciąc 1,5m wiecej i dość do belki z 16 prętami :-)
    https://ibb.co/bQPYM9w
    wtedy miałbym wieniec wokół a pozbyłbym się środka...

    Schody z zewnątrz odpadają :-)
    Mam tam w majtach do sypialni iść :-)

    Ogolnie to raczej marzenia ściętej głowy :-)

    uciu

  • 9. Data: 2022-01-04 11:10:43
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-01-04 o 10:46, uciu pisze:
> [...]
    wyciąc 1,5m wiecej i dość do belki z 16 prętami :-)
    > https://ibb.co/bQPYM9w
    > wtedy miałbym wieniec wokół a pozbyłbym się środka...
    To jest realne.

    --
    Janusz

  • 10. Data: 2022-01-04 11:11:40
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 3 Jan 2022 21:44:14 -0800 (PST), uciu napisał(a):

    > Oj chłopie... jakbym wtedy wiedział, to co wiem teraz.... zrobiłbym schody :-)
    > (...)

    Chłopaki, wyjaśnijcie mi, bo nie rozumiem: zrobił ktoś chałupę z dwoma
    kondygnacjami, zapomniał o schodach i teraz po kilku latach zauważył, że
    ich nie ma?

    Pamiętam różne dyskusje o schodach, ale takiej sytuacji nie pamiętam.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam