  • 11. Data: 2022-01-04 11:14:45
    Temat: Re: Duży otwór w stropie żelbetowym....antresola
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 04-01-2022 o 11:11, Adam pisze:

    > Chłopaki, wyjaśnijcie mi, bo nie rozumiem: zrobił ktoś chałupę z dwoma
    > kondygnacjami, zapomniał o schodach i teraz po kilku latach zauważył, że
    > ich nie ma?
    >
    > Pamiętam różne dyskusje o schodach, ale takiej sytuacji nie pamiętam.

    Może to miało być poddasze nieużytkowe?
    A teraz ma być użytkowe?

  • 12. Data: 2022-01-04 11:50:35
    Od: uciu <a...@g...com>

    wtorek, 4 stycznia 2022 o 11:11:42 UTC+1 Adam napisał(a):

    > Chłopaki, wyjaśnijcie mi, bo nie rozumiem: zrobił ktoś chałupę z dwoma
    > kondygnacjami, zapomniał o schodach i teraz po kilku latach zauważył, że
    > ich nie ma?

    ależ schody są :-)
    mają być drugie :- ) kto mi zabroni :-)

    uciu

  • 13. Data: 2022-01-04 11:57:48
    Od: uciu <a...@g...com>

    wtorek, 4 stycznia 2022 o 11:14:44 UTC+1 Cavallino napisał(a):

    > Może to miało być poddasze nieużytkowe?
    > A teraz ma być użytkowe?

    dokładnie - musiało to być nieużytkowe choćby z powodu, że bank mi nie chciał dać
    niższego kredytu...
    Jakby to było jako użytkowe to musiłbym wziać 2x wiecej kredytu lub mieć w ciul
    wiecej wkładu własnego - dlatego miedzy innymi nie mogłem zrobić normalnych schodów z
    części mieszkalnej....
    Zrobiłem jednak to tak... by dało rade to zagospodarować na mieszkalne (podniesienie
    jętek itp).
    Schody są ale nie tam gdzie teraz bym chciał. Ja zorbię je w salonie bede miał do
    ocieplenia 60m poddasza, jak zrobie wejscie tam gdzie są schody teraz to bede musiał
    ocieplić 210m2... poza tym nie potrzebuje takiej powierzchni a i chce mieć okna z
    zagospodarowanej części na południe a nie na północ :-)

    uciu

  • 14. Data: 2022-01-04 12:08:32
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 04-01-2022 o 11:57, uciu pisze:

    >chce mieć okna z zagospodarowanej części na południe a nie na północ :-)

    Na poddaszu właśnie lepiej na północ.
    Będzie się mniej grzało latem....

  • 15. Data: 2022-01-04 12:13:51
    Od: uciu <a...@g...com>

    wtorek, 4 stycznia 2022 o 12:08:31 UTC+1 Cavallino napisał(a):
    > Na poddaszu właśnie lepiej na północ.
    > Będzie się mniej grzało latem....

    damy rade - :-) Rolety są jakby co a wolę patrzeć na ogród i słońce niż dom sąsiada
    :-)

    wizualizacja
    https://ibb.co/LRYCzHQ

    uciu

  • 16. Data: 2022-01-04 12:27:40
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 04-01-2022 o 12:13, uciu pisze:

    > damy rade - :-) Rolety są jakby co

    Okna to mała część problemu.
    Dach też trzeba mocniej ocieplić, ściany...
    No i po co klima ma chodzić dwa razy dłużej, jak nie musi....

  • 17. Data: 2022-01-04 13:20:43
    Od: uciu <a...@g...com>

    wtorek, 4 stycznia 2022 o 12:27:39 UTC+1 Cavallino napisał(a):

    > Okna to mała część problemu.
    > Dach też trzeba mocniej ocieplić, ściany...
    > No i po co klima ma chodzić dwa razy dłużej, jak nie musi....

    wiem ale wolę się nawet spocić kilka razy w roku niż patrzeć na smutny północny
    krajobraz z sąsiadem na fajce na balkonie :-)

    uciu

  • 18. Data: 2022-01-04 13:37:37
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 04-01-2022 o 13:20, uciu pisze:

    > wiem ale wolę się nawet spocić kilka razy w roku niż patrzeć na smutny północny
    krajobraz z sąsiadem na fajce na balkonie :-)

    Jeśli to ma być pokój dzienny, a nie li tylko sypialnia, to może i fakt...
    Nawet jak trzeba zbudować w tym celu nowe schody....

  • 19. Data: 2022-01-04 14:00:57
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 4 January 2022 at 13:37:37 UTC+1, Cavallino wrote:

    krajobraz z sąsiadem na fajce na balkonie :-)
    > Jeśli to ma być pokój dzienny, a nie li tylko sypialnia, to może i fakt...
    > Nawet jak trzeba zbudować w tym celu nowe schody....
    Jak nie ma schodów to znaczy, że dom felerny, cczyli niekoszerny
    i zgodnie z zasadami kabaly, nie wolno tego zmieniać, bo różne rzeczy mogą się
    zdarzyć

    Znajomy tez ma dziwny dom z wielkim poddaszem, wysokim na 5 metrów i dostał od
    biskupa ostrzezenie, aby niczego nie zmieniał i czasem nie zmienial poddasza w
    mieszkalne

    W Japonii od lat stoi milion pustych domów po zmarłych i nikt nie odważy się w nich
    zamieszkać

  • 20. Data: 2022-01-04 18:45:25
    Od: MK <m...@b...cn>

    W dniu 04.01.2022 o 06:44, uciu pisze:

    > Oj chłopie... jakbym wtedy wiedział, to co wiem teraz.... zrobiłbym schody :-)
    >
    > uciu
    > Na razie sobie gdybam bo jest kilka opcji...ta by mi się podobała najbardziej, choć
    jest najmocniej karkołomna :-)

    Popatrz na ten pomysł (dziura 1x1 m):
    https://pl.pinterest.com/pin/704743041687507790/
    --