  • 11. Data: 2010-09-02 07:01:59
    Temat: Re: Folia kubełkowa
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 2 Wrz, 08:36, Budyń <b...@g...pl> wrote:

    > A wszyscy mówili ze kubełkami do wewnątrz zeby woda miała jak spływać do
    > drenarki :-) Przed jakimi uderzeniami mają chronić kubełki, hehe??
    >
    > b.

    jak ma splywac jak ziemia wcisnie kubelki w styro, hehe ?

  • 12. Data: 2010-09-02 07:37:29
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kudlaty wrote:

    > jak ma splywac jak ziemia wcisnie kubelki w styro, hehe ?

    to wy dajecie zwykły styropian?

    bo ja dałem XPSa

  • 13. Data: 2010-09-02 09:58:50
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > to wy dajecie zwykły styropian?
    >
    > bo ja dałem XPSa

    dał zwykły, zdziwił sie ze kubełki mu nadpsuły styropian i dorobił do tego
    teorie.

    b.

  • 14. Data: 2010-09-02 18:32:22
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 01-09-2010 o 21:41:46 m. <t...@g...pl> napisał(a):

    > Ze ścian ? Chodzi Ci o styropian tudzież styropian ekstrudowany jako
    > ostatniej warstwy fundamentu ?
    > A gdzie ta wilgoć ma uciec ? Do gruntu ? Czy w powietrze ?
    W powietrze żeby nie zawilgacała ścian, ja np mam ściany murowane z bloczka
    i mimo że są dobrze obsmarowane dysperbitem to wilgoć zawsze znajdzie
    drogę do
    ściany i po to jest ta folia, dzięki kubełkom (mimo że się trochę wbiją w
    styropian)
    zawsze zostaje minimalna szczelina wentylacyjna która zapewnia że tam na
    dole nie ma 100% wilgotności.

    Bo jeśli to
    > drugie to pewnie trzeba zostawić jakieś przerwy wentylacyjne w górnej
    > części
    Wystarczy zwykła listwa kończąca, zauważ że ona nie dociska foli do ściany
    tylko
    ją zakańcza zostawiając szczelinę wentylacyjną.

    ? Czy ta ucieczka wilgoci z zewnętrznej warstwy styropianu
    > ekstrudowanego jest taka ważna ? Nie wystarczy, że jest przysypana
    > piaskiem ?
    Piasek chroni przed nadmiarem wody, rodzaj styropianu jest bez znaczenia
    bo wsztstkie mnimalnie namakają, estrudowany jest twardszy i bardziej
    wytrzymały,
    ja dałem zwykły podłogowy i jest ok.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 15. Data: 2010-09-02 18:32:59
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 02-09-2010 o 06:28:11 Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    > to oddychanie ścian to niezłą ściema swoją drogą :)
    Ja nie pisałem o oddychaniu tylko o wentylacji.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 16. Data: 2010-09-05 07:26:23
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    janusz_kk1 wrote:

> [...]
    > wbiją w styropian)
    > zawsze zostaje minimalna szczelina wentylacyjna która zapewnia że tam

    tylko jakie to ma znaczenie...

    większość domów starszych niż 10 lat nie ma izolacji pionowej ścian
    fundamentowych i ma si ecałkiem dobrze, bo ważna jest izolacja odcinająca
    migrację wilgoci z fundamentów do scian domu.

  • 17. Data: 2010-09-11 20:13:14
    Od: "pluton" <z...@g...pl>

    > A jak to jest z oddychaniem pod tą folią?

    Ciezko sie oddycha. Folia wlazi w nos i w usta.

    > Tzn. czytałem że ściana oddycha
    > jak są bąble do niej, tylko wtedy niszczy się styropian.

    Zmien lektury. Sciany nie oddychaja.

    > A jak się da
    > bąblami do gruntu to kiepsko z oddychaniem.

    Ukladanie folii bablami do gruntu stosuje sie tylko w domach
    stawianych przez fahofcuf.

    > Jak się kończy folię żeby ściana
    > pod nią oddychała a wilgoc uciekała? A może wilgoć ma uciekać w dół?

    Długa edukacja przed tobą... :)
    Pewnie konieczny bedzie zakup respiratora.

    pozdrawiam
    pluton

  • 18. Data: 2010-09-12 12:54:05
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    wiadomościnews:i5nk7s$o7j$1@news.onet.pl...

    > dał zwykły, zdziwił sie ze kubełki mu nadpsuły styropian i dorobił do tego
    > teorie.
    >
    > b.

    nie teorie tylko producent tak zaleca. Co do styro to nie ma
    znaczenia. Wciskani kublko w w styro jest normalne a folia ma chronic
    przed uderzeniami.
    Inaczej moze byc zwykla.
    Folia ma w glownej mierze chronic styro przed wrastaniem korzeni
    roslinosci i zamieszkiwania mrowek (ktore rzopuszczaja styro) oraz
    innych zyjatek

  • 19. Data: 2010-09-12 15:09:43
    Od: "pluton" <z...@g...pl>

    > Folia ma w glownej mierze chronic styro przed wrastaniem korzeni
    roslinosci i zamieszkiwania mrowek (ktore rzopuszczaja styro) oraz
    innych zyjatek

    Mozna jeszcze raz to zdanie poprosic, tylko troche jasniej ?
    Co to jest 'rzopuszczanie' ?

    pozdrawiam
    pluton

  • 20. Data: 2010-09-12 19:38:34
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik pluton napisał:

    > Mozna jeszcze raz to zdanie poprosic, tylko troche jasniej ?
    > Co to jest 'rzopuszczanie' ?

    A mnie się znowu wydaje, że jak folia jest kubełkami do styro i się nie
    wgniecie w niego, to zostaną szczeliny, które właśnie mrówki mogą z
    powodzeniem zamieszkiwać o ile tylko znajdą tam jakieś dojście

    Jak dla mnie z tą folią kubełkową to jedna wielka sciema i nabijanie
    kasy. Zalecenia producentów można sobie wsadzić, bo ich głównym
    zaleceniem jest:

    Nie musicie rozumieć o co w tym chodzi... najważniejsze, żebyście
    kupowali tego jak najwięcej :-DDD, a czy to czemuś w ogóle służy... no
    na pewno służy kieszeniom producentów

    pozdr
    robercik-us