  • 1. Data: 2010-09-01 09:22:01
    Temat: domek w górach z lat 70tych niedokończona budowa. co dalej?
    Od: "amir" <d...@g...pl>

    Stoi sobie domek w górach w pięknej okolic, który chciałem sprzedać, ale po
    tyodniowym pobycie w tej okolicy tak nam się spodobało, że zdecydowaliśmy
    dokończyć budowę. Dom jest w stanie surowym zadaszony, budowa zaczęta była w
    latach 70, stan murów jest w miarę dobry. Prąd jest w budynku. W zasadzie
    można powiedzieć, że posiadam tylko akt notarialny, w którym dodatkowo
    napisane, ze dom do rozbiórki (ma to jakieś znaczenie? Jeśli tak czy
    odwrócić to można bez większych komplikacji?), prawdopodobnie celowo, aby
    płacić mniejszy podatek. Działka jest budowlana. Teraz chciałbym dokończyć
    jego budowę, zacząć od odkopania fundamentów i ich ocielenia, następnie
    zrobić dreny. Dokumentacji niestety nie mam za dużo, w zasadzie nic, na
    upartego może odzyskam stary projekt, ale nie będzie to łatwe.

    Zdjęcie:
    http://tnij.org/domekliman

    Nie wiem za bardzo jak się do tego zabrać, czy prace takie jak robienie
    drenażu muszę zgłaszać?
    Czy wiąże się to z wystąpieniem od nowa o pozwolenie na budowę skoro budynek
    nigdy nie był oddany, ale na mapach jest naniesiony?

    Dzięki za podpowiedzi

  • 2. Data: 2010-09-01 11:53:33
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "amir" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Czy wiąże się to z wystąpieniem od nowa o pozwolenie na budowę skoro
    > budynek nigdy nie był oddany, ale na mapach jest naniesiony?

    Mysle ze zechcesz zmienic co najmniej jedna rzecz która podpada pod pnb (np
    wyglad elewacji) czyli PNB cie nie minie wiec zrób do tego porządny projekt
    i tyle.

    b.

  • 3. Data: 2010-09-01 14:07:21
    Od: "amir" <d...@g...pl>

    > Mysle ze zechcesz zmienic co najmniej jedna rzecz która podpada pod pnb
    > (np wyglad elewacji) czyli PNB cie nie minie wiec zrób do tego porządny
    > projekt i tyle.

    Jak odnajdzie się projekt, to przerabiać czy trzeba nowy cały ?

    nowe pozwolenie trzeba?
    pozdrawiam

  • 4. Data: 2010-09-01 14:41:12
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik amir napisał:

    > Jak odnajdzie się projekt, to przerabiać czy trzeba nowy cały ?
    >
    > nowe pozwolenie trzeba?

    Jak znajdziesz projekt, to masz połowę drogi za sobą.
    O ile ten projekt będzie poprawny i zgodny z obowiązującymi obecnie
    normami, to niczego nie trzeba będzie w nim poprawiać. Co do pozwolenia
    na budowę jednak, sprawa już nie jest taka prosta.
    Pozwolenie na budowę jest ważne bodajże trzy lata od jego wydania a
    potem co najmniej raz na dwa lata trzeba dokonywać wpisów w dzienniku
    budowy. Ja tego się nie robie, to pozwolenie wygasa i trzeba załatwiać nowe.
    W Twoim przypadku prawdopodobnie właśnie tak jest. Czeka Cię zatem dość
    sporo różnych załatwiań zanim będziesz mógł legalnie coś z tą budowlą
    zrobić.
    Inna sprawa, to fakt, że - jak coś wspominałeś - budynek ten miał być
    rozebrany..., o ile dobrze zrozumiałem... i skoro jest na to jakaś
    kprawomocna decyzja, to masz kolejny problem...

    Może jednak nie jest tak źle... :-)
    [..]
    Nie wiem za bardzo jak się do tego zabrać, czy prace takie jak robienie
    drenażu muszę zgłaszać?

    Wykonania samego drenażu nie musisz raczej zgłaszać, ale wszelkie inne
    prace budolane, które chciałbyś na tej budowli wykonywać, już musisz...,
    bo inaczej będzei to samowola, a ponadto jak ten dom wykończysz bez
    należytych papierów, to nikt Ci go nie odbierze i nie będziesz formalnie
    miał prawa tam zamieszkać.

    [..]

    Czy wiąże się to z wystąpieniem od nowa o pozwolenie na budowę skoro
    budynek
    nigdy nie był oddany, ale na mapach jest naniesiony?

    żeby wznowić prace, musisz mieć prawomocne pozwolenie na budowe - nie
    ważne, czy w jakiś sposób reaktywujesz to stare, czy uzyskasz nowe. Bez
    niego będzie to zawsze samowola budowlana...

    pozdr
    robercik-us

  • 5. Data: 2010-09-01 15:22:47
    Temat: Re: domek w górach z lat 70tych niedokonczona budowa. co dalej?
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Uzytkownik "amir" <d...@g...pl> napisal w wiadomosci

    > Jak odnajdzie sie projekt, to przerabiaae czy trzeba nowy ca?y ?

    Na 99% nie uda sie wykazac waznosci tamtego pozwolenia na budowe (dziennik budowy,
    wpisy kierownika), dlatego trzeba bedzie wystapic o nowe PnB. A do niego nowy projekt
    z inwentaryzacja stanu obecnego i ewentualnymi zmianami jakie chcesz lub bedziesz
    musial wprowadzic (zeby sie dostosowac do dzisiejszych przepisów).

  • 6. Data: 2010-09-01 18:40:00
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Uzytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisal w wiadomosci

> [...]
    > niego nowy projekt z inwentaryzacja stanu obecnego i ewentualnymi zmianami
    > jakie chcesz lub bedziesz musial wprowadzic (zeby sie dostosowac do

    Chyba ze odnajdzie tamte pozwolenie na budowe i dziennik budowy. Z wpisami
    to juz nie bedzie wiekszego problemu;))

    Kris

  • 7. Data: 2010-09-01 20:48:41
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Uzytkownik "Kris" <k...@w...pl> napisal w wiadomosci

    > Chyba ze odnajdzie tamte pozwolenie na budowe i dziennik budowy. Z wpisami
    > to juz nie bedzie wiekszego problemu;))

    I jeszcze musi znalesc tamtego kierownika budowy.

  • 8. Data: 2010-09-02 06:59:15
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    > Uzytkownik "Kris" <k...@w...pl> napisal w wiadomosci

    > I jeszcze musi znalesc tamtego kierownika budowy.

    Wpisy moze dokonywac np inwestor(raz na 3 lata wpis "Porzadkowanie terenu
    budowy";))
    No i nowego kierbuda ustalic jesli poprzedni nieosiagalny

    Krzysiek

  • 9. Data: 2010-09-02 08:14:42
    Od: "amir" <d...@g...pl>

    > Wpisy moze dokonywac np inwestor(raz na 3 lata wpis "Porzadkowanie terenu
    > budowy";))
    > No i nowego kierbuda ustalic jesli poprzedni nieosiagalny

    Dziekuje wszystkim za odpowiedz
    dzis zaczynam walke telefonicznia

    pozdrawiam

  • 10. Data: 2010-09-02 11:00:13