  • 11. Data: 2010-09-02 11:38:32
    Temat: Re: domek w górach z lat 70tych niedokończona budowa. co dalej?
    Od: "Artur Miller" <a...@n...pl>

    Użytkownik "slonko" <s...@s...las.com> napisał w wiadomości
    news:i5o07l$rqd$1@news.onet.pl...
    >W dniu 01.09.2010 11:22, amir pisze:
    >>

    >> Zdjęcie:
    >> http://tnij.org/domekliman
    >
    > krzywy jakiś ten dom :)
    > IHMO ja zaczalbym budowac ponownie

    drzewa też są krzywe. okolica jakas dziwna ...

    @

    :)

  • 12. Data: 2010-09-02 13:39:19
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik amir napisał:
> [...]
    > jego budowę, zacząć od odkopania fundamentów i ich ocielenia, następnie
    > zrobić dreny. Dokumentacji niestety nie mam za dużo, w zasadzie nic, na
    > upartego może odzyskam stary projekt, ale nie będzie to łatwe.
    >

    > Zdjęcie:
    > http://tnij.org/domekliman
    >

    > Nie wiem za bardzo jak się do tego zabrać, czy prace takie jak robienie
    > drenażu muszę zgłaszać?
    > Czy wiąże się to z wystąpieniem od nowa o pozwolenie na budowę skoro budynek
    > nigdy nie był oddany, ale na mapach jest naniesiony?

    Jeśli budynek nie był nigdy odebrany, na dokładkę masz wpis "do
    rozbiórki" to na początek potrzebna jest inwentaryzacja i ekspertyza
    budowlana czy jednak można go nie rozbierać, na podstawie tej ekspertyzy
    można sporządzić projekt budowy z wykorzystaniem istniejących
    fragmentów, dalej normalne pozwolenie na budowę (niestety w projekcie
    trzeba uwzględnić obecnie obowiązujące przepisy i normatywy a nie te z
    lat siedemdziesiątych) i możesz robić. W tym roku to tylko
    inwentaryzacja, ekspertyza, projekt i papiery - łopatę wbić tam wolno
    tylko w celu wykonania badań (lokalne odkrywki fundamentu, badanie gruntu...

    --
    Darek

  • 13. Data: 2010-09-02 13:42:49
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik robercik-us napisał:

    > Jak znajdziesz projekt, to masz połowę drogi za sobą.

    Ćwierć. Odpada mu inwentaryzacja od stanu nieznanego. Pozostaje jednak
    inwentaryzacja stanu istniejącego (co z projektu zrealizowano, czego
    jeszcze nie, czy nie było zmian...), ekspertyza stanu obecnego i jego
    przydatności do dalszej budowy, dalej projekt kontynuacji budowy
    (osobny, nawet jak pierwotnego projektu w części architektoniczno -
    konstrukcyjnej nie trzeba zmieniać to musi być przynajmniej projekt
    technologiczno - budowlany, żeby na jednej stronie maił się zmieścić ze
    stwierdzeniem (dalsze prace wykonać zgodnie z projektem pierwotnym".

    --
    Darek

  • 14. Data: 2010-09-02 13:45:10
    Od: "bartez" <b...@g...pl>

    Użytkownik "slonko" <s...@s...las.com> napisał w wiadomości

    > krzywy jakiś ten dom :)
    > IHMO ja zaczalbym budowac ponownie

    Inne domy też krzywe. Szklanka z kawą się przewraca i zupa z talerza się
    wylewa. Masz rację :))))))

  • 15. Data: 2010-09-02 13:47:26
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik slonko napisał:

    > krzywy jakiś ten dom :)
    > IHMO ja zaczalbym budowac ponownie

    Nie domek krzywy tylko ktoś zdjęcie skadrował do linii gruntu a nie do
    pionu i poziomu. Popatrz na inne budynki i drzewa - wszystkie są tak
    samo krzywe!

    Stan surowy otwarty - jak nic pełna inwentaryzacja z ekspertyzą o
    możliwości wykorzystania istniejących murów i dachu.

    --
    Darek

  • 16. Data: 2010-09-03 07:52:25
    Od: slonko <s...@s...las.com>

    W dniu 02.09.2010 15:45, bartez pisze:

    > Inne domy też krzywe. Szklanka z kawą się przewraca i zupa z talerza się
    > wylewa. Masz rację :))))))

    ale pod talerz mozna podlozyc gazete z jednej strony - co wyrowna go do
    pionu :)
    ba nawet pod stol mozna cos podlozyc

  • 17. Data: 2010-09-03 09:27:50
    Temat: Re: domek w górach z lat 70tych niedokonczona budowa. co dalej?
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 01-09-2010 o 11:22:01 amir <d...@g...pl> napisał(a):

    > Stoi sobie domek w górach w pieknej okolic, który chcia?em sprzedaae, ale
    > po
    > tyodniowym pobycie w tej okolicy tak nam sie spodoba?o, ?e zdecydowali?my
    > dokonczyae budowe. Dom jest w stanie surowym zadaszony,
    Brzytki, dach koszmarek- do zmiany, blacha do wyrzucenia, a jak zmienisz
    pokrycie
    na cięższe to i cała konstrukcja dachu do wyrzucenia.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 18. Data: 2010-09-03 17:55:41
    Od: Slawek <s...@l...local>

    W dniu 2010-09-01 17:22, William Bonawentura pisze:

    > Na 99% nie uda sie wykazac waznosci tamtego pozwolenia na budowe (dziennik budowy,
    wpisy kierownika), dlatego trzeba bedzie wystapic o nowe PnB. A do niego nowy projekt
    z inwentaryzacja stanu obecnego i ewentualnymi zmianami jakie chcesz lub bedziesz
    musial wprowadzic (zeby sie dostosowac do dzisiejszych przepisów).

    Witam,
    przepraszam że się podpinam pod wątek.
    Mam domek z lat 50. Kilka lat temu wykonany był projekt
    na przebudowę:
    - podniesienie ganku
    - przebudowa więźby dachowej (żeby ten ganek przykryć)
    - wymiana poszycia dachu
    Było pozwolenie na budowę, ale żadne prace nie zostały rozpoczęte
    i straciło ważność.
    Czy jest jakaś możliwość odnowienia tamtego pozwolenia?

    Pozdrawiam
    /Sławek-L

  • 19. Data: 2010-09-03 18:35:45
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-09-03 19:55, Slawek pisze:

> [...]
    > - wymiana poszycia dachu
    > Było pozwolenie na budowę, ale żadne prace nie zostały rozpoczęte

    Lepiej sprawdź, czy czasem nie miałeś jakichś wpisów w dzienniku budowy.
    :-) Jeśli o dokładnym obejrzeniu dziennika takowe odnajdziesz, to nie
    straciło ważności.

    M.

  • 20. Data: 2010-09-05 09:12:00
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "Slawek" <s...@l...local> napisał w wiadomości

    > Było pozwolenie na budowę, ale żadne prace nie zostały rozpoczęte
    > i straciło ważność.
    > Czy jest jakaś możliwość odnowienia tamtego pozwolenia?

    A czy było zgłoszenie rozpoczęcia robót i objęcie funkcji kierownika budowy ?