  • 1. Data: 2010-09-01 05:49:30
    Temat: slup energetyczny - jakie to napiecie?
    Od: Kamil <k...@g...pl>

    witam.

    zanim zaczne lazic i pytac po instytucjach moze ktos z Was bedzie mi w
    stanie odpowiedziec na jakie napiecie ten slup jest. chodzi mi
    konkretnie o określenie odleglosci w jakiej moze powstac zabudowanie ale
    bez napiecia ani rusz ;)

    http://picasaweb.google.pl/lh/photo/fLkYngihoYJjvZhE
    T2xoMg?feat=directlink
    http://picasaweb.google.pl/lh/photo/giZvg6G-5v7KCgwk
    flNjwA?feat=directlink

    pozdrawiam. Kamil

  • 2. Data: 2010-09-01 05:54:20
    Temat: Re: slup energetyczny - jakie to napiecie?
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kamil wrote:
> [...]
    > stanie odpowiedziec na jakie napiecie ten slup jest. chodzi mi
    > konkretnie o określenie odleglosci w jakiej moze powstac zabudowanie

    średnie napięcie, 15kV

  • 3. Data: 2010-09-01 06:40:27
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > średnie napięcie, 15kV

    albo 20, w kazdym razie srednie. Odległosci zabudowy od takich linii nie sa
    duże z punktu widzenia przepisów energetycznych natomiast miejscowe plany
    narzucaja minimalna czasem odległosc od takiej linii.

    b.

  • 4. Data: 2010-09-01 07:19:35
    Od: "Nagash" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kamil" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > o określenie odleglosci w jakiej moze powstac zabudowanie ale bez napiecia

    To jest średnie napięcie a tamto ceglaste z tyłu to najprawdopodobniej
    trafo. Do tego słupa podpiąć domu się nie da :)

  • 5. Data: 2010-09-01 16:08:18
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2010-09-01 07:49, Kamil pisze:
> [...]
    > stanie odpowiedziec na jakie napiecie ten slup jest. chodzi mi
    > konkretnie o określenie odleglosci w jakiej moze powstac zabudowanie ale

    15kV.

    Pozdrawiam !!

  • 6. Data: 2010-09-07 19:06:10
    Od: "Mr Jones" <s...@n...pl>

    odległość pozioma budynku od PRZEWODU SKRAJNEGO zgodnie
    z PN-E-05100-1/1998
    Lx= 1(trudno dostępna cz. budynku) lub 2 (łatwo dostępna cz. budynku) + d/2
    + U/100 = 1(2) + 0,9 + 0,1= 2 m (łatwo dost) lub 3m(trudno dost)

    gdzie U - napięcie w kV, d - odstęp między przewodami (standard 1.8m)
    zaś odstęp przewodu skrajnego od osi linii to d/2 czyli 0,9 m (ważne jak
    nanosisz na mapę - wtedy od osi linii odmierzasz 2,9 lub 3,9mb)

    do tego dochodzą obostrzenia:
    L > hp/2 - bez obostrzeń, nie zachodzi zbliżenie
    hp/2 > L > Lx - obostrzenie pierwszego stopnia - zbliżenie
    L < Lx - skrzyżowanie - obostrzenie drugiego stopnia
    jak widzę na zdjęciach w stronę stacji trafo jest pierwszy stopień, w drugą
    stronę drugi stopień (zapewne linia przechodzi nad drogą)
    gdzie hp - wysokość zawieszenia przewodu na najbliższym słupie - dla ŻN 12
    (taki słup jest na zdjęciu) przyjmuje się 9,1m

    dodatkowo musisz uziemić słupa z odłącznikiem zgodnie z dziennikiem ustaw 81
    o ochronie przeciwporażeniowej (słup jest już uziemiony bo ma odłącznik
    którego napęd ręczny musi być uziemiony)

    możesz budować rónież pod linią np. budynek gospodarczy wtedy odległość
    pionowa
    H > 3,5 + U/150 = 3,6 m
    obostrzenie 2 stopnia (już istnieje w stronę lewą zdjęcia)

    pozdr.
    Jones