  • 1. Data: 2010-09-01 05:16:42
    Temat: odkurzacz centralny
    Od: "krzysztof pinczewski" <k...@N...gazeta.pl>

    witam
    bede robił remont kapitalny w mieszkaniu w kamienicy, beda wylewane posadzki
    na gruncie wraz z układaniem ogrzewania podłogowego i tak naszło mnie by
    zatopic od razu rury od odkurzacza centralnego ktorego jednostka by była
    umieszczona w łazience lub w kuchni pod zlewem. powiedzcie czy na 50 m2 takie
    cos moze sie sprawdzic? czy strzelanie z armaty do wrobla?

    pozdrawiam kp

  • 2. Data: 2010-09-01 05:42:16
    Temat: Re: odkurzacz centralny
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik krzysztof pinczewski napisał:
> [...]
    > umieszczona w łazience lub w kuchni pod zlewem. powiedzcie czy na 50 m2 takie
    > cos moze sie sprawdzic? czy strzelanie z armaty do wrobla?

    Dajesz małą jednostkę centralną i jest ok...
    Tylko zastanawia mnie czy nie poplączesz się w tej giętkiej rurze do od
    kurzania :-).

    Ja właśnie rozpocząłem używanie takiego, ale w domu ok 200 m2 - super
    sprawa. W małym mieszkaniu, to może poszukaj najmniejszej jednostki cent
    i zastosuj max ze dwa gniazda. Rura pewnie i z jednego wszędzie sięgnie
    - moja ma 9 m.

    pozdr
    robercik-us

  • 3. Data: 2010-09-01 07:33:14
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 01-09-2010 o 07:16:42 krzysztof pinczewski
    <k...@n...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > takie
    > cos moze sie sprawdzic? czy strzelanie z armaty do wrobla?
    Chyba za małe, weź sobie sznurek 9m i pochodź po domu tak jakbyś gniazdko
    miał w kuchni czy
    sięgniesz wszędzie, bo może sie okazać że jedno ci wystarczy albo
    bezpośrednie
    podłączenie pod jednostkę. Pamikętaj o wyjściu rury z jednostki
    na zewnątrz bo tylko wtedy to ma sens, żeby ci 'furany' z odkurzacza
    nie zostały w domu, ta rura determinuje położenie odkurzacza.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 4. Data: 2010-09-01 11:47:42
    Od: Klaus <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-09-01 09:33, janusz_kk1 pisze:

    > Pamikętaj o wyjściu rury z jednostki
    > na zewnątrz bo tylko wtedy to ma sens, żeby ci 'furany' z odkurzacza
    > nie zostały w domu, ta rura determinuje położenie odkurzacza.

    Ewentualnie "wyjście" można dać do kanalizy. Też się zastanawiam czy nie
    zainstalować sobie odpowiednika centralnego w mieszkaniu ale właśnie z
    wyjściem powietrza do kanalizacji. Różnica w średnicach (wyjście
    odkurzacza / kanalizacja) jest na tyle duża że nie powinno to zaburzyć
    funkcjonowania kanalizacji.
    Drugim patentem który warto rozważyć to samoczyszczący się pojemnik ze
    śmieciami z odkurzacza. W teorii jest dość proste ale w praktyce nie
    widziałem takich rozwiązań a samemu trzeba trochę podłubać.
    Ideałem byłoby dodać do tego jakiś "nawijacz" do węża i mamy całkiem
    znośne narzędzie do odkurzania ;)

  • 5. Data: 2010-09-01 15:24:26
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Ewentualnie "wyjście" można dać do kanalizy.

    tylko po co?!

    już widzę: "o kupka sąsiadów na filtrze odkurzacza. czyżby kanaliza sie
    gdzieś zatkała?"

    imho: bez sensu ekonomicznego i praktycznego...

> [...]
    > średnicach (wyjście odkurzacza / kanalizacja) jest na tyle duża że nie
    > powinno to zaburzyć funkcjonowania kanalizacji.

    pomijając zagadnienie wpływu wilgoci (z zapachami!) na sam odkurzacz

    jakoś nie wierzę, że taki całkiem spory przeciąg, jaki generuje odkurzacz
    centralny pozostanie bez wpływu...

    > Drugim patentem który warto rozważyć to samoczyszczący się pojemnik ze
    > śmieciami z odkurzacza. W teorii jest dość proste

    a po co czyścić pojemnik?

    jak go opróżnisz, możesz spokojnie "taki brudny" założyć do jednostki
    centralnej

    problemem może być samoczyszczący się filtr,

    ale najprostszych systemach (o takich tu mówimy)

    nie spotkałem takowego...

    czasami się zastanawiam co by szkodziło podłączyć do instalacji centralnego
    odkurzacza, zamiast "jednostki" coś rainbołopodobnego z turbinką separującą
    zamiast filtra (cena podobna!)...

    > ale w praktyce nie widziałem takich rozwiązań a samemu trzeba trochę
    > podłubać.
    > Ideałem byłoby dodać do tego jakiś "nawijacz" do węża i mamy całkiem
    > znośne narzędzie do odkurzania ;)

    o zwijaczach juz była tu dyskusja

    wady: cena i zajmują bardzo dużo miejsca

  • 6. Data: 2010-09-03 04:31:53
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    > i zastosuj max ze dwa gniazda. Rura pewnie i z jednego wszędzie sięgnie -
    > moja ma 9 m.

    Przy dwóch gniazdkach, to równie dobrze mogą być dwa małe odkurzacze. Pewnie
    mniej miejsca zabiorą, zwłaszcza że to mieszkanie a nie dom z piwnocą.
    :-)))))))

    Przerost formy nad treścią hehe.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 7. Data: 2010-09-03 14:41:28
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > pomijając zagadnienie wpływu wilgoci (z zapachami!) na sam odkurzacz
    > jakoś nie wierzę, że taki całkiem spory przeciąg, jaki generuje odkurzacz
    > centralny pozostanie bez wpływu...

    wyobraz sobie teraz jesli mialby kanalizacje bez odpowietrzenia i np pelny
    zbiornik szamba lub poziom sciekow zakrywajacy koniec rury:)

    to bulgotanie w kiblu bylo by bardzo urokliwe:P

    swoja droga niedawno widzialem co sie dzieje w mieszkaniu ktore podlaczone
    do kanalizacji i podczas intensywnych opadow pompy nie nadazaja odbierac z
    kanalizacji sciekow:)))

    50cm zawartosci kanalizacji w calym poziomie ponizej parteru (jak to sie
    nazywa...suterena? takie pietro mieszkalne tyle ze pod parterem). wybijalo z
    kibla, z prysznica...makabra....
    jak to zobaczylem to stwierdzilem ze nie ma mowy zebym zrobil kiedys cos
    takiego w swoim domu.