  • 1. Data: 2010-08-31 13:31:38
    Temat: Re: [OT] studnia i zbyt duzo zelaza w wodzie
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    On 31.08.2010 14:25, Bucz wrote:
> [...]
    > aby o to zapytac
    > mam w nowo wykopanej studni zbyt duza zawartosc zelaza w wodzie
    > widzialem w sieci zbiorniki do odzelaziania wody lecz sa one strasznie
    > duze - niestety brak piwnicy i kotlowni uniemozliwia ich montarz
    > czy sa dostepne takie urzadzenia w zminiaturyzowanych wersjach - np.
    > maly zbiornik 5l na wode o malej wydajnosci montowany pod zlewem
    > zapewniajacy oczyszczoną wode do gotowania
    >
    > napiszcie cos wiecej o takiej wodzie - czy mozna ja normalnie puscic w
    > rury domowe i tylko oczyszczac w miejscu gdzie bedzie spozywana?

    Pytanie ile masz tego zelaza i manganu?
    Bo to nie tylko kwestia gotowania ale tez np. zolkniecia ubran podczas
    prania, osadow na armaturze i rurach.
    Pewnie sie da, zrobic to malym urzadzeniem, moze kilkoma, ale tanio nie
    bedzie. Pomysl czy jednak nie dalo by sie gdzies znalezc miejsca. Moze w
    garazu pod sufitem, moze na poddaszu. Na forum muratora jest watek gdzie
    ludzie omawiaja ten temat bardzo dokladnie.

    Ja mam 1.65 mg/l zelaza i 0.220 mg/l manganu.
    Odzelazianie realizuje wlasnie w duzym zbiorniku hydroforowym (300l)
    poprzez napowietrzanie a potem filtrowanie mechaniczne. Proste, tanie
    (~300zl) i wystarczajace.

    S.

  • 2. Data: 2010-08-31 14:18:01
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    W dniu 2010-08-31 15:49, Bucz pisze:

    > czy moze ktos zarzucic linkiem do jakiegos gotowego sprawdzonego
    > produktu abym mogl ocenic jego wymiary
    > hint. duze zapotrzebowanie na wode 2m^2/dobe

    ja mam to :
    od 5 lat
    http://www.uzdatnianiewody.pl/globaline-am.html

    wsypuje sól do zbiornika reszte robi sam

    polecam w 100%

    michal

    Michał

  • 3. Data: 2010-08-31 20:37:08
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    > od 5 lat
    > http://www.uzdatnianiewody.pl/globaline-am.html
    >
    > wsypuje sól do zbiornika reszte robi sam

    Jak możesz schować aparaturę w ustronne miejsce to polecam złoże z
    napowietrzaniem inżektorem. Proste, nie wymagające nic uzupełniania,
    skuteczne.Ale głośne - napowietrznaie słychać.

    Jak nie masz - to tak jak koledzy proponują odżelaziacz regenerowany solą.,
    choć pamiętanie o soli jest kłopotliwe.

    Ale pamiętaj o tym że jak masz POŚ (a pewnie tak skoro studnia, chyba że
    masz szambo) to nie możesz mieć odżelaziacza regenerowanego nadmanganianem
    potasu, co do tej ilości solanki jaka wpłynie do POŚ od odżelaziacza
    regenerowanego solą - nie wiem jak to wpłynie na bakterie.

    MS

  • 4. Data: 2010-09-01 16:05:23
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    W dniu 2010-08-31 16:50, Bucz pisze:

    > jak cenowo wyglada koszt miesiecznej eksploatacji - (cena za sol) -
    > ilosc osob w domu ?
    ok 10-15zł za sól/ miesiac

    Michał

  • 5. Data: 2010-09-01 19:30:39
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 01-09-2010 o 18:05:23 Usrobo <u...@o...pl> napisał(a):

    > ok 10-15zł za sól/ miesiac

    A patrzyłeś ile to cudo kosztuje? i po 12 latach do wymiany :)
    to już wolę filtry jonowymienne, robią to samo a nie muszę soli
    kupować 2-3 szt na rok starczają po 20zł/sztuka :)

    --
    Pozdr
    JanuszK