  • 1. Data: 2010-08-31 10:28:05
    Temat: kto z Was używa kocioł Elektromet 25 KW
    Od: "Tomek" <s...@o...pl>

    Z ręcznym załadunkiem paliwa- taki jak na stronie:
    http://allegro.pl/elektromet-kociol-ze-sterowaniem-2
    5kw-okazja-i1203729867.html.

    Chodzi mi o kwestie eksploatacyjne takie jak dymienie przy rozpalaniu,
    łatwość utrzymania żaru, wygaszanie, odpopielanie, gromadzenie sadzy. Jaką
    macie pompkę cyrkulacyjną do niego?

    Zależy mi na kotle o nieabsorbującej obsłudze i niedużych rozmiarach, z
    uwagi na umieszczenie kotłowni w 30 letnim domu na poziomie pomieszczeń
    mieszkalnych. Ew inny kocioł na zasadnicze paliwo węgiel kamienny i
    zastępczo- drewno.
    T.

  • 2. Data: 2010-08-31 10:32:54
    Temat: Re: kto z Was używa kocioł Elektromet 25 KW
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    > zastępczo- drewno.
    > T.
    http://www.heiztechnik.pl/index.php?option=com_conte
    nt&view=article&id=7&Itemid=11&lang=pl

    Ja od 3 lat uzywam tego. Zero jakichkolwiek problemów.

    Krzysiek

  • 3. Data: 2010-08-31 10:44:04
    Od: "Karol" <l...@w...pl>

    > Zależy mi na kotle o nieabsorbującej obsłudze i niedużych rozmiarach, z
    > uwagi na umieszczenie kotłowni w 30 letnim domu na poziomie pomieszczeń
    > mieszkalnych.

    Mam taki od 4 lat i sprawuje się bardzo dobrze, mogę go polecić...

    --
    Pozd. Karol

  • 4. Data: 2010-08-31 12:55:54
    Od: "Tomek" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Karol" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Mam taki od 4 lat i sprawuje się bardzo dobrze, mogę go polecić...

    Czy masz na wyjściu i powrocie zawór czterodrogowy?
    Czy u Ciebie instalacja była nowa czy już używana? Nie wiem
    czy taki kocioł nadaje się do instalacji już używanej. Jaką
    masz pompkę cyrkulacyjną i w jakim miejscu obiegu jest
    zamontowana? W tą zimę w styczniowe mrozy jak
    wyglądała obsługa (cześtość zasypywania paliwa,
    dymienie przy zasypywaniu, wygaśniecie, rozpalanie).
    Napisz mi na priva, musze poradzić osobom które nie mają
    rozeznania w tym temacie a chodzi o to, aby sensownie wydać
    pieniądze i być zadowolonym z zakupu.
    Tomek.

  • 5. Data: 2010-09-01 10:48:42
    Od: witek68 <w...@g...com>

    On 31 Sie, 14:55, "Tomek" <s...@o...pl> wrote:
    > Użytkownik "Karol" <l...@w...pl> napisał w
    wiadomościnews:i5imdq$hlk$1@news.onet.pl...

    Ja również mam od kilku lat i jest OK

    > Czy masz na wyjściu i powrocie zawór czterodrogowy?
    jest

    > Czy u Ciebie instalacja była nowa czy już używana?
    nowa
    Nie wiem
    > czy taki kocioł nadaje się do instalacji już używanej. Jaką
    > masz pompkę cyrkulacyjną i w jakim miejscu obiegu jest
    > zamontowana?
    pompa na wyjściu, standardowa

    W tą zimę w styczniowe mrozy jak
    > wyglądała obsługa (cześtość zasypywania paliwa,
    > dymienie przy zasypywaniu, wygaśniecie, rozpalanie).
    dość często - mam nieocieplony dom, tak co kilka dni
    niema dymienia (oczywi.cie dosypujesz podczas przerwy w pracy kotła),
    nie wygasa - u mnie praktycznie pracuje non-stop ponieważ grzeję nim
    CWU, nawet czyszczę go nie wygaszając.

    Zmodyfikowałem program - dłuższe przerwy pomiędzy podawaniem węgla
    przy podtrzymaniu, wyłączyłem priorytet CWU i dałem do bojlera osobny
    sterownik, min. temp. na kotle to 55 st., maks. chyba 80, nie pamiętam
    (minimalna fabrycznie jest chyba 35 st), temp. pracy CO ok. 65 st.

    Bojler się włącza jak temp. CWU spadnie poniżej 50 st

    dokładnych parametrów nie pamiętam - raz ustawiłem i tak sobie
    pracuje, w lecie zasobnik wystarcza na miesiąc.

    Witek

  • 6. Data: 2010-09-01 10:50:11
    Od: witek68 <w...@g...com>

    zapomniałem - piecem steruje termostat pokojowy

    Witek

  • 7. Data: 2010-09-02 19:46:49
    Od: witek68 <w...@g...com>

    Witam

    Chyba odpowiedziałem nie na temat - przepraszam wszystkich. Mam kocioł
    z podajnikiem, a nie taki jak pytający

    Witek