  • 11. Data: 2019-12-28 01:13:11
    Temat: Re: Fotowoltaika a wyłączenie prądu przez energetykę.
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 27 grudnia 2019 22:33:19 UTC+1 użytkownik Jakub Rakus napisał:
    > No właśnie, jak to jest z takimi bajerami w falownikach i jak musi być
    > przygotowana instalacja? Coś w stylu przełącznika "sieć-agregat" tylko
    > sterowany automatycznie przez falownik?

    To jest zupełnie inne urządzenie. Falownika on-grid nie da się uruchomić
    w trybie wyspowym, chyba że równocześnie odpalisz dobrej klasy
    agregat i oczywiście odłączysz cały złom od sieci zewnętrznej.

    L.

  • 12. Data: 2019-12-28 13:20:59
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 24/12/2019 07:51, A S wrote:
    > Czy aby nie tak samo zachowałby sie falownik w sieci
    > w której jest inny falownik?

    Falowniki online wielu producentów mogą pracować równolegle, bez żadnych
    przygotowań instalacji do tego. W zasadniczo dowolnych ilościach.
    Wyglada na to że to nie jest żaden ficzer tylko normalna cecha falowników.

  • 13. Data: 2019-12-28 22:27:47
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 28.12.2019 o 01:13, Lisciasty pisze:

    > To jest zupełnie inne urządzenie. Falownika on-grid nie da się uruchomić
    > w trybie wyspowym, chyba że równocześnie odpalisz dobrej klasy
    > agregat i oczywiście odłączysz cały złom od sieci zewnętrznej.

    No dobra, czyli jak otworze odłącznik na wejściu zasilania domu i w
    jakiś dowolny obwód wepnę agregat albo jakiś ups z normalnym sinusem na
    wyjściu to falownik zacznie pracować normalnie i będzie mi trzymał to
    230 V w sieci domowej dostosowując się do częstotliwości nadawanej przez
    agregat/ups?

    Jakub Rakus

  • 14. Data: 2019-12-29 13:22:23
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 28 grudnia 2019 22:27:45 UTC+1 użytkownik Jakub Rakus napisał:

> [...]
    > wyjściu to falownik zacznie pracować normalnie i będzie mi trzymał to
    > 230 V w sieci domowej dostosowując się do częstotliwości nadawanej przez

    to chyba dla konkretnych rozwiazan trzeba sprawdzic - ale po mojemu taki układ nie
    zadziala.

    b.

  • 15. Data: 2019-12-29 17:45:08
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 29.12.2019 o 13:22, Budyń pisze:

    > to chyba dla konkretnych rozwiazan trzeba sprawdzic - ale po mojemu taki układ nie
    zadziala.

    Też mi się tak wydaję, dlatego dopytuję bo może ktoś przetestował.
    Według mnie to w najlepszym przypadku zrobi się jakiś problem z bilansem
    mocy w domu i falownik się wyłączy. W najgorszym z dymem pójdzie w
    pierwszej kolejności agregat/ups bo dostanie zasilanie na wyjściu, a
    potem falownik.

    Chyba że... nasz agregat będzie w postaci zwykłej maszyny synchronicznej
    i po włączeniu falownika przejdzie do pracy silnikowej - będziemy mieli
    domowy kompensator wirujący ;)

    Jakub Rakus

  • 16. Data: 2019-12-30 12:44:13
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Friday, December 27, 2019 at 10:33:19 PM UTC+1, Jakub Rakus wrote:

    > No właśnie, jak to jest z takimi bajerami w falownikach i jak musi być
    > przygotowana instalacja? Coś w stylu przełącznika "sieć-agregat" tylko
    > sterowany automatycznie przez falownik?

    Dziala raczej autmatycznie, wystarczy pogooglowac "falownik hybrydowy"
    Moga dzialac on grid lub off-grid (nie podajac wtedy napiecia na zewnatrz), ale
    wyglada, ze wiekszosc instalacji powinna wtedy miec jakis akumulator... co mocno
    zwieksza koszt.

  • 17. Data: 2019-12-30 18:46:36
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

> [...]
    > wyjściu to falownik zacznie pracować normalnie i będzie mi trzymał to
    > 230 V w sieci domowej dostosowując się do częstotliwości nadawanej przez

    Mniej więcej. Ale potrzeba jeszcze licznika energii zsynchronizowanego
    z falownikiem. Licznik zlicza zużycie chwilowe klamotów w domu
    i przesyła po modbusie informację do falownika, który dostosowuje swoją
    produkcję do bieżących potrzeb. Agregat spalinowy wtedy robi jako
    generator częstotliwości i napięcia, a w razie jak falownik foto produkuje
    za mało energii to agregat odpala moc czynną i zasila chatę.
    Musi być to jakiś w miarę sensowny agregat z AVR-em.
    Czy to zadziała z UPS-em to nie mam pojęcia.
    Na 100% zadziała z agregatem.

    L.

  • 18. Data: 2019-12-30 18:47:42
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 28 grudnia 2019 13:21:04 UTC+1 użytkownik heby napisał:
    > Falowniki online wielu producentów mogą pracować równolegle, bez żadnych
    > przygotowań instalacji do tego. W zasadniczo dowolnych ilościach.
    > Wyglada na to że to nie jest żaden ficzer tylko normalna cecha falowników.

    Tego akurat nikt nie podważa, ale temat jest zupełnie o czym innym :>

    L.

  • 19. Data: 2020-01-10 09:21:16
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 23 Dec 2019 02:31:31 -0800 (PST), Adam Lubszczyk napisał(a):

    > Jak teraz zachowają się FV?

    Wyłączą się. Falowniki grid-on mają tzw. zabezpieczenie antywyspowe.
    Działa gdy zabraknie sieci ale nie wiem w oparciu o jakie zjawisko. Być
    może w oparciu o znaczny spadek napięcia w "wyspie".
    --
    Jacek
    I hate haters.