  • 31. Data: 2022-04-28 09:59:55
    Temat: Re: Fotowoltaika - cena za 10 kWp na dachówce ceramicznej
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 27-04-2022 o 21:39, Pete pisze:

    > Jeśli mu dochody zostaną na stałym poziomie, to nie sądzę żeby go było
    > stać na wcześniejszą spłatę, w szczególności jeśli rata skoczyła mu o
    > ponad 50%.
    > Natomiast naturalną tendencją jest wzrost wynagrodzenia w wysokości co
    > najmniej o stopę inflacji.

    A gdzie ta naturalna tendencja występuje?

  • 32. Data: 2022-04-28 11:04:26
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 28 kwietnia 2022 o 09:19:48 UTC+2 Pete napisał(a):

    > Jeśli mu dochody zostaną na stałym poziomie, to nie sądzę żeby go było
    > stać na wcześniejszą spłatę, w szczególności jeśli rata skoczyła mu o
    > ponad 50%.
    > Natomiast naturalną tendencją jest wzrost wynagrodzenia w wysokości co
    > najmniej o stopę inflacji.
    > Inflacja ma za zadanie pozbawić rynek nadmiaru pieniądza. A nie obniżyć
    > wynagrodzenia.
    > Myśl jest taka, za po 10 latach kwota kapitału pozostałego do spłaty
    > będzie równa ówczesnej płacy minimalnej.
    >

    > --
    > Pete
    Naturalna tendencją ma być wzrost zysków z produkcji umożliwiający podnoszenie
    wynagrodzeń. Podnoszenie wynagrodzeń bez produkcji daje inflację.

  • 33. Data: 2022-04-28 12:00:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Pete n...@n...com ...

    > Natomiast naturalną tendencją jest wzrost wynagrodzenia w
    > wysokości co najmniej o stopę inflacji.

    serio? Skad to wziałes? Od glapy czy od matousza?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kpić z filozofii to filozofować naprawdę."

  • 34. Data: 2022-04-28 13:05:07
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Budzik.
    On 28.04.2022 12:00 you wrote:

    > Użytkownik Pete n...@n...com ...
    > serio? Skad to wziałes? Od glapy czy od matousza?

    Popatrz sobie na dane statystyczne. Wystarczy najświeższe.

    --
    Pete

  • 35. Data: 2022-04-28 13:22:01
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 28-04-2022 o 13:05, Pete pisze:

    > Popatrz sobie na dane statystyczne. Wystarczy najświeższe.

    Kłamstwa mamy weryfikować?
    Twoim zdaniem średnia płaca wzrosła przez ostatni rok ponad 20%?

  • 36. Data: 2022-04-28 22:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Pete n...@n...com ...

    > Popatrz sobie na dane statystyczne. Wystarczy najświeższe.

    Mowisz o sredniej z sektora przedsiebiorstw?
    Nie sadzisz ze to jednak zakłamywanie rzeczywistosci?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Windows 95 - 32bit extensions and a graphical shell for a 16bit patch

  • 37. Data: 2022-04-29 07:10:33
    Od: Runt <r...@g...prv>

    W dniu 2022-04-28 o 11:04, KANALIA* Zenek Kapelinder UJADA:

    /bełkot kołchoźnika - ciach/

    zenusiu, jak się miewa twoja wyłupiasta mężożona z kotłowni?

    wyniesiesz się z pl.soc.polityka to ci odpuszcze! i pamiętaj.... ;-)))

    --
    Runt

    * - Oculum pro oculo, dentem pro dente!

    KANALIO!
    Internet pamięta:
    https://groups.google.com/g/pl.soc.polityka/c/MBgopP
    7Lgw8
    (24 lut 2022, 15:21:34)

  • 38. Data: 2022-04-29 12:00:27
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Budzik.
    On 28.04.2022 22:59 you wrote:

    > Użytkownik Pete n...@n...com ...
    > Mowisz o sredniej z sektora przedsiebiorstw? Nie sadzisz ze to
    > jednak zakłamywanie rzeczywistosci?

    Nie sądzę.
    Presja wynagrodzeń to drugi etap napędzania fali inflacji.
    Nie żadna wojna ani Putin.

    I właśnie się to dzieje.
    Zaczyna się od kadry specjalistycznej a kończy się na pracownikach
    fizycznych.

    --
    Pete

  • 39. Data: 2022-04-29 12:12:25
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 29-04-2022 o 12:00, Pete pisze:

    > Nie sądzę.
    > Presja wynagrodzeń to drugi etap napędzania fali inflacji.

    Zdecydowanie mylisz przyczyny ze skutkami.

  • 40. Data: 2022-05-01 10:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Pete n...@n...com ...

    > Nie sądzę.
    > Presja wynagrodzeń to drugi etap napędzania fali inflacji.
    > Nie żadna wojna ani Putin.

    To prawda.
    Ale ja mowie o fragmencie "conajmniej o stope inflacji".

    > I właśnie się to dzieje.
    > Zaczyna się od kadry specjalistycznej a kończy się na pracownikach
    > fizycznych.

    O własnie.
    Czyli nie wszyscy, nie jednoczesnie a co za tym idzie wcale tak nie
    jest ze pensje rosna conajmniej o stope inflacji.
    Rosna ale nie wszystkie, rosna srednio.
    Suma summarum - kowalski dostaje inflacja ostro po dupie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    A świstak siedzi i wyrabia nadgodziny.