  • 1. Data: 2021-10-02 07:59:48
    Temat: Fotowoltaika - moc falownika a ilosc paneli
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Zakładam instalacje 6,2kw (14 x 450W)
    Mam do wyboru falownik 6 lub 8kw.
    Czy na falowniku 8kw bedzie zauwazalnie mniejsza produkcja prądu ze
    wzgledu na to ze ponoc odrobine pozniej bedzie sie właczał?

    Czy to normalne ze producent podaje o ile mozna przewymiarowac
    instalacje na danym falowniku i przy falowniku 6kw pisze ze mozna dac
    bez obaw około 8kw paneli?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Dyplomata to człowiek, który pamięta o urodzinach kobiety,

  • 2. Data: 2021-10-02 14:41:43
    Temat: Re: Fotowoltaika - moc falownika a ilosc paneli
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-10-02 o 07:59, Budzik pisze:
    > Zakładam instalacje 6,2kw (14 x 450W)
    > Mam do wyboru falownik 6 lub 8kw.
    Wybierz 6kW.

    > Czy na falowniku 8kw bedzie zauwazalnie mniejsza produkcja prądu ze
    > wzgledu na to ze ponoc odrobine pozniej bedzie sie właczał?
    Może ale nie musi, wszystko zależy od napięcia startu.

    > Czy to normalne ze producent podaje o ile mozna przewymiarowac
    > instalacje na danym falowniku i przy falowniku 6kw pisze ze mozna dac
    > bez obaw około 8kw paneli?
    Przyjmuje się do 20% przewymiarowania, ale skoro ty masz mieć 6.2kW
    podłączone pod 6kW falownik to żadnego przewymiarowania nie będzie.

    --
    Janusz

  • 3. Data: 2021-10-02 16:40:14
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    02 Oct 2021 05:59:48 GMT, Budzik

> [...]
    >
    > Czy to normalne ze producent podaje o ile mozna przewymiarowac
    > instalacje na danym falowniku i przy falowniku 6kw pisze ze mozna dac

    Wszystko jest w kartach falownika. Generalnie nie ma sensu przewymiarowywać
    falownika, nie dlatego że nie pociągnie, ale dlatego że jest zwyczajnie
    droższy. Jak masz EW to pewnie 4kW by wystarczył. Jak patelnia na płd. to
    5kW.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 4. Data: 2021-10-02 16:44:13
    Od: a a <m...@g...com>

    On Saturday, 2 October 2021 at 07:59:50 UTC+2, Budzik wrote:
> [...]
    > b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    > "Dyplomata to człowiek, który pamięta o urodzinach kobiety,
    Najważniejszy jest manual producenta i ten techniczny dla instalatora
    i dopisek o utracie gwarancji, w przypadku instalacji, eksploatacji niezgodnej z
    instrukcją

    Piszesz do producenta, aby potwierdził twoja koncepcję.
    Jak nie potwierdzi, to obowiązuje tekst pisany, dostarczany z produktem

  • 5. Data: 2021-10-02 16:59:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Janusz j...@o...pl ...

> [...]
    > Przyjmuje się do 20% przewymiarowania, ale skoro ty masz mieć
    > 6.2kW podłączone pod 6kW falownik to żadnego przewymiarowania nie

    Ale to jest 6k na dzis.
    Biorac 8kw moge bardzo łatwo dorzucic kilka paneli w przyszłosci jeżeli
    np. zainstaluje pompe ciepła o której mowa w innym watku.
    Stad pytanie dlaczego 6kw skoro moge miec 8kw w tej samej cenie?

    Jakie minusy odrobine przewymiarowanego falownika?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jak dostać się zdalnie na komputer podłączony do sieci Windows ?

  • 6. Data: 2021-10-02 18:22:48
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 02/10/2021 07:59, Budzik wrote:
    > Zakładam instalacje 6,2kw (14 x 450W)
    > Mam do wyboru falownik 6 lub 8kw.

    U mnie 9.86kWp.

    Falownik 11kW.

    *Czasami*, w kwietniu, obcina mi na 11kW. Czyli zimne panele dają więcej
    niż 11kW.

    Weź to pod uwagę, ale nie traktuj jako coś super istotnego. Przez
    większosć roku produkcja nie sięga 10kW, gorącym latem nie sięga 9kW.

    Wszystko zależy o ile droższy jest falwonik.

    I jeszcze uwaga: prawie na pewno dołozysz paneli. Zastanów się, czy nie
    zainwestować w wiekszy, nawej jesli teraz nie masz tego w planie.

  • 7. Data: 2021-10-02 19:56:16
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-10-02 o 16:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Janusz j...@o...pl ...

    > Ale to jest 6k na dzis.
    > Biorac 8kw moge bardzo łatwo dorzucic kilka paneli w przyszłosci jeżeli
    > np. zainstaluje pompe ciepła o której mowa w innym watku.
    A bo go jeszcze nie czytałem :)

    > Stad pytanie dlaczego 6kw skoro moge miec 8kw w tej samej cenie?
    To bierz 8,normalnie to się trochę różnią ceną,więc skoro nie
    wykorzystuje się to po co przepłacać.

    > Jakie minusy odrobine przewymiarowanego falownika?
    Tutaj chyba żadne bo to pewnie te same urządzenia, moc będzie pewno
    programowo ograniczana.

    --
    Janusz

  • 8. Data: 2021-10-02 20:28:00
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    02 Oct 2021 14:59:47 GMT, Budzik

    > Jakie minusy odrobine przewymiarowanego falownika?

    Musisz w karty popatrzeć i porównać, w 95% żadnych konsekwencji nie będzie.

    Zaś aby dołożyć moduły w przyszłości, to musisz pamiętać że przy klasycznej
    instalacji (bez optymalizatorów) moduły muszą być w zasadzie takie same.
    Czasem nawet po roku możesz już takich nie znaleźć. Moich Jinko 320W już
    nie ma na rynku i raczej nie będzie, nawet innych producentów nie ma gdy w
    zeszłym roku to był standard. Dzisiaj chodzą 370-470 i w zasadzie 370 to
    już wychodzą z rynku.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 10. Data: 2021-10-03 09:59:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

> [...]
    > nawet innych producentów nie ma gdy w zeszłym roku to był
    > standard. Dzisiaj chodzą 370-470 i w zasadzie 370 to już wychodzą

    Nawet gdyby to był osobny string?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jest tylko jedna kategoria ludzi, którzy myślą więcej o pieniądzach

  • 9. Data: 2021-10-03 09:59:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

> [...]
    > dlatego że jest zwyczajnie droższy. Jak masz EW to pewnie 4kW by
    > wystarczył. Jak patelnia na płd. to 5kW.

    Moge wziac 6 lub 8kw w tej samej cenie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nigdy nie rozcinaj tego co można rozwiązać"