  • 11. Data: 2015-04-17 13:04:51
    Temat: Re: Garaż z kanałem
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Kżyho" napisał w wiadomości grup

    > Pytanie czy nie żyję w błędzie sądząc, że kanał będzie zdecydowanie tańszy
    > w wykonaniu ;)

    Nie żyjesz - na pewno będzie tańszy.

    > No i ściana z tymi bramami wjazdowymi w tym momencie by musiała być w
    > granicy działki z ulicą. Realne czy mogę zapomnieć?
    > Dla tego terenu aktualnie nie ma MPZP.

    Jak nie ma MPZP to wszystko jest mniej lub bardziej realne. Idź i pogadaj z
    urzędnikiem.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 12. Data: 2015-04-17 13:14:47
    Od: masti <g...@t...hell>

    nadir wrote:

    > Poza tym, czy przypadkiem te podnośniki nie podlegają pod UDT?

    oczywiście, że podlegają

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 13. Data: 2015-04-17 13:30:10
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > jak szanuje twoje rady budowlane to tym razem: rotfl :)

    Gdzieś się pomyliłem w matematyce lub fizyce? Czy może chodzi tyko o to że
    zaproponowałem niestandardowe rozwiązanie?

    Mam kolegę który lubi się bawić przy aucie i sobie taki podnośnik sprawił
    kilka lat temu. Sam byłem zaskoczony gdy to zobaczyłem ale teraz wiem, że
    różnica między kanałem, najazdem a podnośnikiem jest kolosalna. Czasem do
    niego jeżdżę z jakimś drobiazgiem (hamulce, sonda lambda, filtr pp itd.) i
    widzę jaka to jest wygoda. Nawet jak kiedyś u niego wymieniałem żarówkę to
    mi auto podniósł o pół metra bym się nie musiał garbić :-)

    Ani tym nie handluję ani nie mam żadnego innego interesu by ktoś miał
    podnośnik zamiast kanału - ot zaproponowałem spojrzenie na sprawę z innej
    strony - a wątkotwórca zrobi jak zechce - bo tylko on wie tak naprawdę jak
    często przy tym aucie grzebie.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 14. Data: 2015-04-17 18:07:06
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 17 kwietnia 2015 13:30:17 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > Gdzieś się pomyliłem w matematyce lub fizyce?

    w ekonomii :-) Oszacuj koszt wybudowania w miare taniego garazu z kanałem (do
    dłubania okazyjnego to i wiekszy blaszak sie nada) i porównaj ze skutkami swego
    pomysłu. A papierologia? O ile w półzawodowym grzebaniu to moze i mialoby sens to dla
    amatora przerost formy nad trescią.
    Przypomina to rozwiazywanie probemy lpg w astrze poprzez zakup nowego audi :-)
    Własciwie w dyskusjach netowych to standard ale to przystoi mlodym leszczom z
    fejsbuka :)

  • 15. Data: 2015-04-18 02:23:07
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-04-17 o 09:23, 666 pisze:
    > Przy okazji:
    > Z podnośnika auto może spaść (zdarzało się i warsztatom, gdy wyjęli
    > zespół napędowy i auto przeważyło).

    To już jest po prostu kwestia braku zdrowego rozsądku/roztrzepania/zbyt
    dużego pośpiechu itp. Normalnie na spokojnie sobie grzebiąc, to raczej
    ciężko to zrobić.

    > Dla przykładowego wyjmowania silnika ze skrzynią potrzebny jest kanał.
    > A swoją drogą sam się zastanawiam, jak zamontować mały podnośnik w
    > garażu wielostanowiskowym pod budynkiem wielolokalowym :-o
    > Np. coś telepie pod spodem i warto w 5 minut sprawdzić co się obluzowało.
    > Kiedyś było sporo najazdów na osiedlach, na działkach, przy stacjach
    > CPN, teraz większośc poznikała to raz, a dwa na taki najazd z lat 70-80
    > dobry dla Fiatów 125p nie idzie nowoczesnym samochodem wjechać
    > (zaczepiasz zderzakiem/spoilerem przednim).

    Ano były i się zmyły. Bo teraz, to masz przecież do serwisu za sto
    baniek jechać, żeby pan żarówkę wymienił.
    Osobna kwestia, że mało już wśród młodzieży takich, co będą cokolwiek
    umieli niedługo zrobić, a i auta powoli bardziej komputerem by trzeba
    obsługiwać niż młotkiem i kluczami.

    > Inna sprawa, w którą trudno uwierzyć:
    > W Polsce jest całkiem sporo śmiertelnych wypadków po wpadnięciu
    > dorosłego lub dziecka do kanału.
    > Dziecko wszędzie wlezie, a nie każdemu się chce co chwila zasuwać
    > ciężkie belki nad kanałem :-(

    Akurat uwierzę jak najbardziej, bo miałem już z kolegami przypadek, że
    nam doświadczony dorosły mechanik do kanału wpadł po tym, jak przyjechał
    towarzysko. Ot się zagapił i chodząc w okół auta, które sobie oglądał
    zapomniał, że belki wyjęte... Wleciał w kanał między jego krawędzią, a
    przednim zderzakiem auta. Na szczęście skończyło się tylko na połamanych
    żebrach i ogólnych obiciach, bo wyglądało to słabo :/

    Pzdr
    Kżyho

  • 16. Data: 2015-04-19 08:49:30
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-04-17 o 13:30, Ergie pisze:
> [...]
    > innej strony - a wątkotwórca zrobi jak zechce - bo tylko on wie tak
    > naprawdę jak często przy tym aucie grzebie.

    Panie teoretyk, a czy wiesz, że takie podnośniki podlegają pod UDT i
    poza kosztem jego zakupu trzeba jeszcze zapłacić za przegląd odbiorowy i
    płacić co roku za jego badania oraz za przeglądy serwisowe?
    O ile koszt rocznych przeglądów UDT za podnośnik do 3,5 tony to koszt
    ok. 160zł zł to UDT wymaga także aby taki podnośnik był serwisowany
    przez osobę posiadającą stosowne uprawnienia UDT i tu już koszt
    serwisowania może być nawet do tysiąca rocznie. Ponadto musi zostać
    założona książka przeglądów, w której to serwisant dokonuje okresowych
    wpisów oraz książka rewizyjna (rocznych przeglądów UDT)
    Aby bezproblemowo móc zgłosić taki podnośnik do UDT potrzebne są
    wszystkie dokumenty związane z tym podnośnikiem:
    DTR producenta, deklaracja zgodności CE, certyfikaty poszczególnych
    elementów składowych podnośnika. Bez tych wszystkich dokumentów zapomnij
    o dopuszczeniu takiego urządzenia do użytkowania przez UDT.
    Podnośnik jest urządzeniem niebezpiecznym. Byłem nawet kiedyś świadkiem
    w jednym warsztacie samochodowym jak o niemało co spadło auto z takiego
    podnośnika. Urwał się krążek z gumą na końcu ramienia i samochód się
    gwałtownie przechylił na jeden z boków. Całe szczęście, że ruchome ramie
    podnośnika nie odjechało, bo wtedy samochód najprawdopodobniej spadłby
    na znajdującego się pod nim mechanika.
    Tak więc podnośnik warto jest zamontować, ale jak ma to sens ekonomiczny.
    Fakt - kanał mniej wygodny, ale nie stanowi takiego niebezpieczeństwa
    jak podnośnik i nie generuje kosztów podczas użytkowania.

    Oczywiście jak sobie taki podnośnik zamontujesz bez zgłoszenia i
    będziesz używał samemu to nikt Cię za to nie zbije, ale biada będzie
    temu, kto taki podnośnik udostępni innej osobie i ktoś doniesie o takim
    fakcie, albo wydarzy się jakiś wypadek.

  • 17. Data: 2015-04-19 12:31:56
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 19 kwietnia 2015 08:49:36 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

> [...]
    > będziesz używał samemu to nikt Cię za to nie zbije, ale biada będzie
    > temu, kto taki podnośnik udostępni innej osobie i ktoś doniesie o takim

    A jak nie będzie co jakiś czas odbierany przez dozór taki podnośnik i nie będzie
    serwisowany przez uprawnionego to co zrobią prywatnemu użytkownikowi co im faktu
    posiadania podnośnika nie zgłosi? Czy z dozoru to kurwa na jakieś przeszukania jak
    gestapo chodzą? Poruszasz się swoim tekstem w oparach absurdu. Znaczy się cud jest bo
    z Twoim stanem umysłu nie powinieneś nauczyć się pisać a napisałeś.

  • 18. Data: 2015-04-19 13:27:49
    Od: masti <g...@t...hell>

    k...@g...com wrote:

> [...]
    z Twoim stanem umysłu nie powinieneś nauczyć się pisać a napisałeś.

    do czasu aż Ci spadnie samochód na głowę. Choć mam wrażenie, że już to
    się stało

  • 19. Data: 2015-04-19 13:33:56
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

> [...]

    > będziesz używał samemu to nikt Cię za to nie zbije, ale biada będzie
    > temu, kto taki podnośnik udostępni innej osobie i ktoś doniesie o takim

    Czyli w praktyce - mozna sobie miec, nie serwisowac i nie dozorowac.
    Sam ma bufor ciepla - zbiornik wodny o pojemnosci >2000l i tez ponoc podpada pod UDT
    ;)

    Co do kanalu - mam, nie narzekam. Nie majstruje az tak duzo potrzebowac podnosnika.
    Polowa kanalu uzyta na przechowywanie piwa domowego.

    bajcik

  • 20. Data: 2015-04-19 15:34:25
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 19 kwietnia 2015 13:28:49 UTC+2 użytkownik masti napisał:

> [...]
    > mst <at> gazeta <.> pl
    > "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    > -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

    Spadł mi zaraz po tym jak MOPS zapłacił za twoją lobotomię.