  • 21. Data: 2012-02-02 08:05:45
    Temat: Re: Gaz vs prąd, policzone wczoraj.
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Robert G" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:jgd6ns$k1r$1@inews.gazeta.pl...
    > http://wiadomosci.onet.pl/kraj/gazprom-ograniczyl-do
    stawy-gazu-do-polski,1,5015073,wiadomosc.html

    A pawlak podpisał umowe na 30lat z firmą która nie jest w stanie zimą dostarczyc
    wymaganej ilosci gazu. My kupić musimy, oni dostarczyć nie.....

    b.

  • 22. Data: 2012-02-02 08:23:29
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

> [...]

    >A pawlak podpisał umowe na 30lat z firmą która nie jest w stanie zimą
    >dostarczyc wymaganej ilosci gazu. My kupić musimy, oni >dostarczyć nie.....

    Kto na nich głosował ręka w górę.

    Marek

  • 23. Data: 2012-02-02 08:29:27
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    > Kto na nich głosował ręka w górę.

    ty nie rozpętuj nowej wojny, tu połowa głosowała na palipajaca i jeszcze była z tego
    dumna....

    b.

  • 24. Data: 2012-02-02 08:53:20
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    >ty nie rozpętuj nowej wojny, tu połowa głosowała na palipajaca i jeszcze
    >była z tego dumna....

    Ja tylko im życzę z calego serca -30stC przez miesiąc i brak gazu.

    Marek

  • 25. Data: 2012-02-02 09:36:25
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 02.02.2012 09:23, 4CX250 pisze:

    > Kto na nich głosował ręka w górę.

    A na kogo proponujesz głosować? Na Kononowicza? ;)

  • 26. Data: 2012-02-02 11:15:40
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 02-02-2012 o 08:57:48 4CX250 <t...@p...ornet.pl> napisał(a):

    > Użytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Wczoraj wieczorem oglądałem parametry vaillanta.
    >
    > Znormalizowany współczynnik wykorzystania w odniesieniu do ustawienia na
    > znamionową moc
    > grzewczą (według DIN 4702, część 8) przy:
    > 75 / 60 °C 107%
    Tu się pewnie ktoś pomylił, niemożliwe aby piec miał sprawność >100% poza
    kondesacją.

    > 40 / 30 °C 109
    > 30% - współczynnik sprawności 108 %
    >

    > Kocioł wskazany przez ciebie przy 70stC ma "tylko" 97,5%
    > Skąd aż takie róznice skoro przy 30stC różnią się tylko o 1%
    Bo ktoś sie walną w dokumentacji, powyżej to napisałem.

    > A co u vaillanta?
    > Producent podaje że strumień spalin min-max mocy to 3,2-8,3g/s a
    > temperatura spalin 40-70stC.
    > Spaliny to w większości tylko woda i CO2. Pozostałe składniki możemy
    > pominąć.
    > Ciepło właściwie pary wodnej to coś około 1970J/kg/k a dwutlenku węgla
    > 1073J/kg/K. Spalając 1m3 węglowodorów wytwarza się około 2kg H2O oraz
    > 3kg CO2.
    > W 3,2g masy spalin zawiera się około 1,28g H2O oraz 1,92g CO2
    > W 8,32g masy spalin odpowiednio 3,32g H2O oraz 4,98g CO2
    > Ile więc leci w komin?
    Nie powiem ci, nie mam czasu na liczenie, zresztą to nie ma sensu,
    porównując różnych producentów kotłów, produkty ich mają zbliżone
    parametry,
    +-2-3%.
    Kocioł kondesacyjny ma najlepsze parametry bo ma więcej wymienników
    niż taki z zamkniętą komorą i dlatego też więcej kosztuje.
    Średnio wychodzi dla wysokich temp około 96-98% sprawności,
    a przy kondesacji 105-109%.
    Są to wartości i tak o niebo lepsze od starych pieców atmosferycznych
    które jeszcze kupa ludzi ma.

> [...]
    > przynajmniej 30stC - tyle ile wynosi temperatura powrotu, no bo przecież
    > to jest woda która dopiero co przekazała część swojej energii wodzie
    > kotłowej. Zakładając więc 30stC wychodzi że w wodzie jest aż 3,55kW. Ale
    > przy jakiej to jest mocy kotła?
    > Myślę że przy maksymalnej.
    > Mamy więc 0,439kW w spalinach + 3,55kW w kondensacie. Razem 4kW.
    > Przecież to jest 20% mocy kotła.
    > Coś źle liczę? Poprawcie mnie bo się pogubiłem. Może to jakiś błąd z
    > ilością kondensatu? Przecież to jest strasznie dużo -100l/h.
    Pewnie że błąd tam powinno IMHO być 1,7l/h a nie minutę.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 27. Data: 2012-02-02 11:48:19
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > A na kogo proponujesz głosować? Na Kononowicza? ;)

    Jak juz to tylko na Korwina

  • 28. Data: 2012-02-02 11:52:18
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Amir" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Jak juz to tylko na Korwina

    Właśnie.

    Marek

  • 29. Data: 2012-02-02 12:56:35
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > podaje że przy temperaturach wody kotłowej 50/30 jest to 1,7l/min
    > kondensatu. Zakładam że temperatura kondensatu to przynajmniej 30stC - tyle
    > ile wynosi temperatura powrotu, no bo przecież to jest woda która dopiero co

    ja nie wiem jaki jest przebieg powietrza zasilającego piec ale wyobrażam sobie ze bez
    problemu można je puścic przez kondensat a dopiero potem do palnika. Wtedy kondensat
    uciekałby własciwie zimny. Gdyby tak było u tego vailanta a nie było w termecie to
    moze stąd te różnice.

    A reszty twoich obliczeń nie rozumiem, musiałbym liczyć po swojemu :-) Nie widziałem
    zebyć użył gdzieś ciepła kondensacji, uwzględniłeś?

    b.

  • 30. Data: 2012-02-02 13:36:39
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

> [...]
    >palnika. Wtedy kondensat uciekałby własciwie zimny. Gdyby tak było u tego
    >vailanta a nie było w termecie to moze >stąd te różnice.

    Może... ale dziwne że producent Termet nie wykorzystałby takiej okazji aby
    mieć te 10% więcej.

    >A reszty twoich obliczeń nie rozumiem, musiałbym liczyć po swojemu :-) Nie
    >widziałem zebyć użył gdzieś ciepła kondensacji, >uwzględniłeś?

    Uwzględniłem ciepło właściwe wszystkiego co wydala kocioł.
    Woda 4176,
    para wodna 1970,
    CO2 1073.
    Ach teraz zauważyłem że w tekscie pisałem prawidłowo a w arkuszu wklepałem
    para wodna 1700 a CO2 1070.
    Tak więc ze spalinami z kondensata wyjdzie trochę więcej bo 183W przy małej
    i 832W przy dużej mocy.
    Ilość energii w wodzie z rurki do kanalizacji jest OK.

    Nie wiem bo nie mam kondensata, niech ktoś powie jaka jest temperatura tej
    wody która z niego wypływa.

    Marek