  • 1. Data: 2010-04-19 07:09:39
    Temat: Gdzie kupić?
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Szukam jakiegoś sklepu wysyłkowego, gdzie kupię Nomolt 150 sc na ziemiórki i
    preparat Bros na ślimaki.
    Na Allegro od dwóch tygodni nie umiem znaleźć kogos, kto ma jedno i drugie.
    Może macie jakiś sprawdzony namiar/?
    Jacek

  • 2. Data: 2010-04-19 11:27:32
    Temat: Re: Gdzie kupić?
    Od: "mirzan" <l...@o...pl>

> [...]
    > preparat Bros na ślimaki.
    > Na Allegro od dwóch tygodni nie umiem znaleźć kogos,  kto ma jedno i drugie.

    Kupuj slimakol,paczka większa i tańsza,a środek taki sam.
    mirzan

  • 3. Data: 2010-04-19 13:15:41
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Widzę Ślimakol 33 zł za 500 g. Bros jest 1000 g za 32 zł czyli 2 x drożej.
    Jak to jest?
    Jacek

  • 4. Data: 2010-04-19 17:19:04
    Od: "mirzan" <l...@o...pl>

    > Widzę Ślimakol 33 zł za 500 g. Bros jest 1000 g za 32 zł czyli 2 x drożej.
    > Jak to jest?
    > Jacek

    Dziwne,może to zależy od sklepu.
    mirzan

  • 5. Data: 2010-04-19 19:57:16
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Koleżanka Małżonka dziś postawiła ultomatum i musiałem kupić w Castoramie:
    Bros na slimaki 27 zł za 1 kg. Nomolt 12 zł za 5 ml. Kłopot z głowy (z
    zakupem, bo ślimakom w zeszłym roku nie udało się wytłumaczyć, żeby nie
    pustoszyły ogródka)
    Jacek

  • 6. Data: 2010-04-19 21:48:43
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 19 Apr 2010 21:57:16 +0200, Jacek napisał(a):

> [...]
    > Bros na slimaki 27 zł za 1 kg. Nomolt 12 zł za 5 ml. Kłopot z głowy (z
    > zakupem, bo ślimakom w zeszłym roku nie udało się wytłumaczyć, żeby nie

    Dwa razy miałam inwazję ślimaków (pomrowów) w szklarni - atakowały czubki
    lub zżerały aż do ziemi młodziutką rozsadę dyniowatych, czasem z
    zawziętości nawet zżerały co łagodniej smakującą rozsadę pomidorów.
    Poradziłam sobie sposobem "na fosę": pod rogi tac z poustawianymi
    doniczkami rozsady podstawiłam odwrócone dnem do góry doniczki, a te z
    kolei zanurzone były do połowy w płaskich dosyć głębokich naczyniach
    wypełnionych wodą. Ślimaki nie miały dostępu, topiąc się przy próbach
    dostania się na tace, a ja spałam odtąd spokojnie.

    No cóż, ogródka tak się ratowac nie da... ale moze ktoś z rady skorzysta i
    uratuje chociaż rozsadę :-)

  • 7. Data: 2010-04-19 22:06:52
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    > No cóż, ogródka tak się ratowac nie da... ale moze ktoś z rady skorzysta i
    > uratuje chociaż rozsadę :-)

    Od znajomych słyszałem, że w ogródku to się je na piwo wyłapuje :-)

    Pzdr

    JKK

  • 8. Data: 2010-04-20 03:34:41
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

> [...]
    > dostania się na tace, a ja spałam odtąd spokojnie.
    >
    > No cóż, ogródka tak się ratowac nie da... ale moze ktoś z rady skorzysta i

    Da się, o ile przychodzą z zewnątrz, a interior spryskany skutecznie,
    kopie się rowek (poziom musi być) i wykłada folią przysypując brzegi folii
    aby pod spodem się nie przecisneły. Do rynny foliowej nalewa się wody z
    rozpuszczonym nawozem potasowym.
    Folię trzeba pospawać lub skleić aby szczelna była, mogą to być także rynny,
    aby nie dzirawe - blaszane można zlutować, tworzywawe pospawać lub sklić
    stosownym klejem. Jeżeli nawet taki ślimak przejdzie to daleko nie
    zajdzie...

  • 9. Data: 2010-04-20 05:51:53
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Ja mam tego 2100 mkw, więc sposób na fosę nie za bardzo. Poza tym dookoła
    sąsiadom też grasują ślimaki.
    Jacek

  • 10. Data: 2010-04-20 05:56:28
    Od: "mirzan" <l...@o...pl>

    > Ja mam tego 2100 mkw, więc sposób na fosę nie za bardzo. Poza tym dookoła
    > sąsiadom też grasują ślimaki.
    > Jacek

    Środka tego używaj bardzo oszczędnie,syp po kilkanaście granulek co krok.
    Dosypuj co kilka dni.Stosuję ten środek od paru lat,ilość ślimaków zmniejszyła
    się na tyle,że szkody nie mają znaczenia.
    mirzan